ترندهای روز

چرا خبر تعطیلی سراسری اعلام نمی‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

در پی شهادت رئیس جمهور و یارانش، رهبر انقلاب ۵ روز عزای عمومی اعلام کردند، اما هنوز تصمیمی برای تعطیلی عمومی اعلام نشده است و تا این لحظه تمامی امور کشور به روال عادی در حال انجام است.

بعد از وقوع یک حادثه ناگوار مانند بلایای طبیعی یا حوادث تروریستی با تلفات زیاد و یا فوت افراد برجسته از سوی دولت عزای عمومی اعلام می شود.

در برخی موارد، عزای عمومی با تعطیلی سازمان های دولتی، بانک ها و بازارها همراه است، اما در رابطه با پنج روز عزای عمومی اعلام شده، تا لحظه ارسال این گزارش، روز تعطیل اعلام نشده است.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرده است که «کمیته اجرایی منصوب از سوی معاون اول رئیس جمهور وظیفه برنامه ریزی رویدادهای روزهای آینده را بر عهده دارد و پس از نهایی شدن برنامه ها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد».

دفاتر، بازارها و مراکز تولیدی نیز فعال هستند. همزمان مراسم عزاداری در اماکن متبرکه و میادین اصلی سراسر کشور برپا می شود.

دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه می دهند.

همچنین دولت اعلام کرده است که امتحانات دانش آموزان برگزار می شود.

بسیاری از مخاطبان در پیام های ارسالی خود خواستار پیگیری وضعیت تعطیلی بودند.

تاکید مخبر بر عدم تعطیلی در دولت

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به موضوع تعطیلی دولت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و یارانش، تاکید کرد: با توجه به اتفاقی که رخ داد، ابتدا در هیات دولت پیشنهاد شد که به ما مراجعه کنند. باید تعطیلات داشته باشد اما آقای مخبر تاکید کرد که به هیچ عنوان تعطیلی در دولت نخواهیم داشت، بنابراین اعلام کردیم که برنامه ها با قوت ادامه دارد و هیچ کاری تعطیل نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا