ترندهای روز

چرا خلبانان ریش ندارند؟ | سایت ایران تحلیل

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یورونیوز: اگرچه این ربطی به مقررات FAA ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ دنیا قوانین سختگیرانه ای در مورد موهای صورت دارند. به عنوان مثال، خطوط هوایی امریکن، خلبانان را ملزم می کند که موهای صورت خود را قبل از انجام وظیفه بتراشند.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی می گوید: به خلبانانی که موهای صورت دارند اجازه انجام وظایف خود را نمی دهیم، این در واقع به دلیل مسائل ایمنی است، ایمنی یکی از مهمترین مسائل صنعت ماست.

امریکن ایرلاینز حتی اجازه نمی دهد مسافران ریش در کنار درهای خروج اضطراری بنشینند. برخی از خطوط هوایی تنها در صورت داشتن ریش کامل به شما اجازه می دهند در کنار درهای خروج اضطراری بنشینید.

این ربطی به مد ندارد. بلکه بر اساس تحقیقی است که در سال ۱۹۸۷ در مورد ماسک ها و موهای صورت انجام شد. بر اساس این تحقیقات، ریش می تواند عملکرد ماسک های اکسیژن را کاهش دهد. همچنین چندین مطالعه دیگر صحت این ادعا را تایید کرد.

با توجه به نتایج یکی از این تحقیقات که از بررسی سه ماسک متداول توسط خدمه پرواز به دست آمد، اگر فردی که از این ماسک ها استفاده می کند ریش در ناحیه تماس با صورت خود داشته باشد، اثربخشی ماسک اکسیژن برای او کاهش می یابد. میزان کاهش کارایی ماسک اکسیژن ارتباط مستقیمی با طول موهای صورت دارد.

بر اساس نتایج یک مطالعه دیگر، ریش های تزئینی که کاملاً زیر ماسک قرار دارند بین ۱۶ تا ۶۷ درصد منجر به نشت اکسیژن از ماسک می شوند. در مورد خدمه، این مقدار با افزایش فعالیت بدنی که منجر به افزایش سرعت تنفس آنها می شود، افزایش می یابد.

اکثر خطوط هوایی محدودیتی برای ریش مسافران خود اعمال نمی کنند و بسیار نادر است که آنها مجبور به انجام وظایف پیچیده مانند پرواز با هواپیما شوند. با این حال، کاهش جریان اکسیژن به دلیل ریش پرپشت می تواند برای مسافران در مواقع اضطراری خطرناک باشد.

در واقع چون ریش اجازه تماس کامل ماسک با پوست صورت را نمی دهد باعث نشتی و در نهایت جلوگیری از جریان مناسب اکسیژن به دستگاه تنفسی می شود.

مسافرانی که ریش دارند در مواقع اضطراری ممکن است دچار هیپوکسی شوند یا به دلیل کمبود اکسیژن بیهوش شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا