اخبار اقتصاد ایران

چرا دنا پلاس جدید را در بازار آزاد تحویل نمی‌گیرند؟!

قیمت اختیاری Dena Plus

قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد ۸۷۵ میلیون تومان است. این رقم را سایت های تخصصی در زمینه اعلام قیمت خودرو دنا پلاس اتوماتیک آپشنال اعلام کرده اند و وقتی به سراغ آگهی ها می رویم، تعداد کمتری برای محصول ایران خودرو در بازار آزاد پیدا می کنیم.

به عنوان مثال قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال از سوی فروشنده ای در تهران ۸۶۰ میلیون تومان اعلام شد و البته تعدادی از فروشندگان آن طرف رقمی بیش از ۸۷۵ میلیون را برای فروش در نظر گرفتند. اما قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد برخلاف آنچه در نمایندگی ایران خورو می بینیم تفاوت چشمگیری با دنا پلاس اتوماتیک معمولی ندارد.

دنا پلاس اتوماتیک معمولی که از سال ۱۳۹۵ وارد خط تولید ایران خودرو شده، در کارخانه کمی بیش از ۵۴۵ میلیون تومان ارزش دارد، اما خرید دنا پلاس اتوماتیک آپشنال نزدیک به ۱۴۷ میلیون تومان بیشتر است.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در کارخانه با احتساب تمام هزینه های اضافی به ۶۹۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان رسیده است و به همین دلیل بالاتر از سایر مدل ها گران ترین سواری داخلی در خط تولید خودروسازان می شود. به عنوان TARA AUTOMATIC TYPE V4.

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک آپشنال

دنا پلاس اتوماتیک اختیاری از نظر فنی هیچ تفاوتی با دنا پلاس اتوماتیک معمولی ندارد. دنا پلاس اتوماتیک آپشنال برخلاف آنچه تصور می شد ربطی به پروژه جوانان دنا پلاس ندارد و مانند دنا پلاس اتوماتیک معمولی با موتور TC7 یا به عبارتی همان EF7 وارد بازار شده است. موتوری که قبلا تست خود را روی دنا پلاس اتوماتیک معمولی گذرانده است.

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک آپشنال تفاوتی با دنا پلاس معمولی ندارد و موتور ۱.۷ لیتری آن می تواند قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید کند. گیربکس شش سرعته AT یکی دیگر از شباهت های دنا پلاس اتوماتیک آپشنال با نسخه قبلی آن است. راننده آپشنال دنا پلاس اتوماتیک در نهایت می تواند با سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و سرعت خودرو در بهترین حالت از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

مشخصات دنا پلاس اتوماتیک آپشنال نشان می دهد که مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۱ لیتر است و این عدد در خارج از شهر به ۶.۳ لیتر کاهش می یابد. حجم ۶۰ لیتری باک بنزین و وزن ۱.۴ تنی خودرو را باید از دیگر مشخصات دنا پلاس اتوماتیک آپشنال دانست.

دنا پلاس اختیاری; راز افزایش قیمت ۱۵۰ میلیون

دنا پلاس اتوماتیک آپشن همانطور که از نامش پیداست از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به دنا پلاس اتوماتیک معمولی برخوردار است.

دنا پلاس اتوماتیک مجهز به GSI است که هدف آن بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت است.

دانا پلاس اتومات آپشنال، از سوی دیگر به منظور گذراندن استانداردهای ۸۵ گانه صادره از سوی سازمان ملی استاندارد به خودروسازان، با فهرست جامع تری از امکانات رفاهی که شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ABS می باشد، عرضه شده است. سیستم ترمز ضد قفل. و EBD، چهار ایربگ ایمنی، دوربین دید عقب، سنسور دنده معکوس، سیستم نظارت بر فشار و دمای لاستیک و هشدار فشار تایر و هشدار دمای لاستیک (TPMS)، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی (HSA) و کشش را در نظر بگیرید. سیستم کنترل (TCS) به عنوان مهمترین آنها.

با توجه به همین آپشن هایی که گفتیم قیمت آپشن دنا پلاس اتوماتیک در کارخانه حدود ۱۵۰ میلیون بیشتر از دنا پلاس اتوماتیک معمولی است اما در بازار آزاد محصول جدید ایران خودرو تقریباً مشابه آن به فروش می رسد. نسخه پیشین.

مقایسه قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال و معمولی

انواع دانا پلاس Dena Plus Automatic Normatic Dena Plus اختیاری اتوماتیک اختلاف قیمت
کارخانه ۵۴۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومن ۶۹۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تومن ۱۴۷ میلیون و ۶۶ هزار تومن
بازار آزاد ۸۴۰ میلیون تومان ۸۷۵ میلیون تومان ۳۵ میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا