فناوری

چرا ربات‌های انسان‌ نما را به رنگ سفید می‌سازند؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ربات های مختلف که در زمینه های مختلف و با اشکال مختلف فعالیت می کنند، رنگ اکثر ربات های ساخته شده همچنان سفید است. در این گزارش به بررسی علت ایران تحلیل این رنگ و عواقب آن می پردازیم.

ربات ها اغلب به دلایل مختلف سفید هستند. اولین مورد این است که رنگ سفید می تواند به انعکاس گرما کمک کند و اجزای داخلی ربات را خنک نگه دارد، به خصوص در محیط هایی که نور خورشید زیاد است، بنابراین از تجهیزات داخلی ربات در برابر گرم شدن بیش از حد محافظت می کند.

علاوه بر این رنگ سفید یک رنگ خنثی است که در محیط های مختلف به راحتی قابل مشاهده و تشخیص است. در این میان از رنگ های دیگری نیز برای ربات های امدادگر استفاده می شود مانند رنگ زرد که محبوبیت بیشتری دارد. همچنین رنگ سفید ظاهری تمیز و مدرن به ربات می دهد.

مسائل مالی در ساخت و توسعه ربات را نباید نادیده گرفت. رنگ سفید معمولا ارزان تر از رنگ های دیگر است. بیشتر پلاستیک ها به طور طبیعی بی رنگ هستند و رنگ سفید رایج ترین رنگ است.

شاید رنگ ربات ها چندان مهم به نظر نرسد اما با توسعه ربات های انسان نما که روز به روز نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کنند و اضافه شدن هوش مصنوعی به این گونه ربات ها که تعامل آن ها با انسان ها را بسیار افزایش می دهد، رنگ ربات ها بیشتر می شود. مهم می شود.

برای مقابله با این عوارض چه باید کرد؟ به گفته مهندسان Tahira Reid و James Gibert، تمام تعاملات انسان و ماشین باید با در نظر گرفتن تنوع طراحی شود، اما روبات هایی که سفید نیستند تقریباً نادر هستند.

راه حل این موضوع صرفاً پوشاندن این روبات ها با پلاستیک قهوه ای یا مشکی نیست. مشکل عمیق تر از این است. به عنوان مثال، ربات شخصیت سفارشی Bina48 که از سر و شانه های همسر یک میلیونر آفریقایی آمریکایی الگوبرداری شده است، قابل توجه به نظر می رسد، اما گفتار و تعاملات آن محدود است و باید تعامل و کاربرد این ربات ها را نیز در نظر گرفت.

یکی از موضوعات ثابت این است که بدن افراد چقدر از طریق ژست و بیان و همچنین صداگذاری با دیگران ارتباط برقرار می کند و این که چگونه این موضوع در فرهنگ ها متفاوت است. در این مورد، ساختن ظاهر ربات ها نشان دهنده تنوع افرادی است که از حضور آنها سود می برند. به عنوان مثال، دانشمندان علوم اجتماعی، طراحان و مهندسان، علاوه بر طراحی ربات‌هایی که رنگ سفید کمتری دارند، می‌توانند برای ایجاد حساسیت بین فرهنگی بیشتر در ژست‌ها و احساسات و نحوه تعامل افراد نیازمند به روبات‌ها با این دستگاه‌های دوپا، همکاری کنند. راحت تر خواهد بود.

چنین تلاشی نوید می دهد که تعامل انسان و ربات را کمتر غیرعادی کند، به ویژه برای افرادی که به کمک نسل جدیدی از روبات های همراه اجتماعی نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا