ارزهای دیجیتال

چرا سریال شکارگاه دیده نشد؟

در لایه های زیرین خود ، سریال شکار داستانی در مورد فروپاشی تدریجی نظم سنتی ارائه می دهد. اقتدار طولانی مردسالاری در سایه شک ، خیانت و عدم اطمینان در دنیای شکار است. چرا این سریال دیده نشد و از قلب این سریال چه چیزی به دست نیامد؟

به گفته اخبار تجاری ، فضای شبکه های سینمای خانگی با “تاریخ” گرم است. اکنون “شکار” می آید و این بار ما را به زمان تاریخ قوجار سوق می دهد ، که در آن اصول اولیه لرزش قدرت و افرادی که در کنار هم زندگی می کنند بی خطر نیستند.

قسمت چهارم شکار در سکوی Filimo از چهارشنبه این هفته پخش می شود. این سریال که قرار است در روز چهارم ماه چهارم در سال ۱۴۰۴ پخش شود ، پس از یک جنگ ۱۲ روزه به تعویق افتاد و در ۱۱ ژوئیه بررسی شد. منتقدین و مخاطبان پس از سه قسمت از این سریال ، نشان می دهند که این سریال با شکل و محتوا ، دقت در صحنه ، جدی بودن در شخصیت پردازی و توجه به فضا برای جستجوی مفاهیم فراتر از یک داستان بازی می کند. اگرچه این سریال کمتر و از آن شنیده می شد ، اما می تواند روشی واضح برای مخاطبان باشد که آنها را در این سه بخش بررسی کند و به این سؤال پاسخ دهد که آیا ارزش دیدن دارد.

چرا شکار نبود؟

پس از سه قسمت از شکار ، ممکن است این سؤال را مطرح کنیم که چرا شکار دیده نشده است ، نتیجه گیری که این سریال خوبی نبود. با این حال ، بهتر است توجه داشته باشید که علیرغم سریال های زیادی که در کلیشه ها قبل یا بعد از انتشار ، که آنها دیدند ، درگیر یک شکار ۱۲ روزه با یک جنگ ۱۲ روزه بودند ، که مانع از گزارش در مورد جنگ در این سریال شد.

از طرف دیگر ، تابلوهای تبلیغاتی این سریال در سطح شهر قرار دارند ، اگرچه گزارش تبلیغاتی و بررسی منتقدین بزرگ کم رنگ است. در زمان انتشار سریال Tasian از Massoud Fosti به محمود گابرولو ، ما می پذیریم که برخی از آنها از آنها دفاع می کنند و دیگران آنها را خرد کردند ، که منجر به نام این سریال شد.

از طرف دیگر ، ما در این لحظه منتظر سریال Sushun هستیم ، زیرا به محض اینکه در قسمت اول به این موضوع مراجعه کنیم ، آنچه را که انتظار می رفت ، مصادره کردیم.

بنابراین به نظر می رسد که شکار در پشت بازی های رسانه ای باقی می ماند ، نه این که سریال خوبی نیست!

اولین سکوی ؛ ما شکار و مردم آن را تشخیص دادیم!

در بخش اول ، هانت با کمی شتاب به ما داد ، اما دقیقاً شخصیت ها و داستان ها ، تاریخ و داستان پردازی را به ما نشان داد و به نقطه عطفی رسید. علیرغم بسیاری از سریال هایی که چند قسمت برای داستان پردازی و شناسایی شخصیت ها هدر داده اند ، شکار در قسمت اول به ما نشان داد که از من دعوت شده ام تا با خانواده شبه نظامی خود ، از تاج های گرانبها محافظت کنم ، که در آن حتی زنان نیز به سلاح ها شناخته می شدند.

اکنون ما هر یک از آنها را با دوربین و چهره ها به خوبی می شناسیم. به نظر می رسد روابط ما را نشان می دهد و دیالوگ ها سعی می کنند این چشم ها را اثبات کنند. همان طراحی اساسی باعث شگفت انگیزترین موفقیت نیما جاوید می شود و مخاطبان در قسمت سوم بسیار نزدیک به میرتا هستند.

ما همچنین یک سریال مرموز را با شکار شکار می بینیم که خانواده میرتاها در ازای محافظت از تاج ، فرزند کوچک خود را ترک کردند! کوچکترین تاج می تواند زندگی او را به خطر بیندازد. همین امر می تواند یک گره جسورانه برای قسمت اول باشد ، در حالی که ما تقریباً همه شخصیت ها را در طول اختلالات میرزا (با بازی Parviz Parastoo) می شناسیم.

نکته مهم دیگر در رابطه با یک سری شکار واحد این است که کارگردان بیشتر روی همان صحنه ها تمرکز می کند تا سردرگمی بین مکان های ناشناخته و همه چیز را نشان می دهد. بنابراین ما همچنین خانواده “شکار” را با خانواده من آتا می شناسیم ، آنها را لمس می کنیم و اسرار راه های مخفی آنها را می دانیم.

سیستم عامل دوم ؛ ما مجاز به نفس کشیدن نیستیم!

نکته ای که در سالهای اخیر فراموش شده است این است که سینما از ابتدا فقط تصویری بود! اکنون گفتگو نه تنها کار کارگردان را دارد که در پشت دوربین بایستد/نه ، بلکه در مورد یک قدم کوتاه نیز صحبت می کند. آیا ما واقعاً در طول روز در مورد چیزی صحبت می کنیم؟ بعید است! نکته مثبت در مورد شکار این است که تصویر را نشان می دهد ، و این باعث شده است که در حالی که می بینیم کار دیگری انجام دهیم.

علاوه بر این ، بخش دوم فرصتی برای آشنایی بیشتر با شخصیت ها است و اگر شخصیت جدیدی وارد تاریخ شود یا از بین برود ، ما جدی بودن حضور/غیبت او را درک می کنیم. به عنوان مثال ، در قسمت دوم سری سریال شکار بچه های Mir -Atta ، در حالی که سیمین از بین می رود. این بازی است که کارگردان می خواهد.

علاوه بر این مباحث ، ما درگیر مسئله طلسم ها و دعاها هستیم و به یاد می آوریم که فراموش نشده است. اگر ما در بخش های بعدی صحنه ای را در یک بخش دیده ایم ، حتی اگر به صورت یک گل بزرگ پرداخت نشود ، به یاد می آید.

سکوی سوم ؛ تاج فراموش نمی شود ، اما داستان های جدید در حال انجام است

اگر نیما جاویدی در معرض خطر بود و در مورد کل بخش شکار در مورد مشکل “کرون” صحبت می کرد ، می توان داستان پردازی را کاهش داد. با این حال ، او هوشمندانه در قسمت سوم داستان جدید در قلب داستان اصلی صحبت می کند. این نه تنها این فرصت را به ما می دهد تا ما را با شخصیت ها و عمق زندگی آنها آشنا کنیم ، بلکه حوصله نداریم!

موردی که بر بخش سوم سریال شکار تأکید می کند و نشان می دهد که این سریال ارزش دیدن آن را دارد ، مشکل توطئه است که شامل کل ورید به عنوان ستون فقرات یا قسمت سوم ورید است. در حقیقت ، ما می دانیم که تاریخ در این ۹ بخش فقط مربوط به جواهرات نیست ، بلکه شکافی در این خانواده وجود دارد که هر لحظه عمیق تر می شود و دائماً یک سؤال را ایجاد می کند. آیا این خانواده در اطراف یک میز جمع می شوند؟

در این بخش خواهیم فهمید که شکار در مورد چه چیزی صحبت می کند در حالی که ما دیده ایم که چگونه سم در قهوه مادر ریخته می شود ، زیرا پسرش روی بزرگ خود ایستاده است و خواستار موقعیت عالی او می شود تا سرانجام به او برسد و زنان پس از زنان چگونه هستند.

در این میان ، بد نیست که مراقب بازی Parviz Parastoos و درخشش Elham Pavehjad باشید. بازی شما خبر خوب را نشان می دهد که در پایان سری شکارچیان ممکن است با بازی کردن این دو بازیگر این سریال را یادآوری کنیم.

محل شکار چیست؟

سری شکار در لایه های زیرین آن روایتی از فروپاشی تدریجی نظم سنتی و لرزهای موجود در ساختار قدرت را ارائه می دهد. اقتدار طولانی مردسالاری در سایه شک ، خیانت و عدم اطمینان در دنیای شکار است.

شخصیت اصلی ، من عطا ، در موقعیت دوتایی قرار دارد. از یک طرف ، وظیفه محافظت از نماد مشروعیت سیاسی (تاج سلطنتی) را بر عهده دارد و از طرف دیگر ، با اختلال و بی ثباتی در خانواده شما روبرو است. این همپوشانی بحران شخصی و بحران دولت نشان می دهد که شکار نه تنها به یک مأموریت امنیتی مربوط می شود ، بلکه در مورد کاهش تدریجی نظم قدیمی در Qajar -era و ناتوانی قدرت سنتی در مدیریت ناآرامی های مدرن در دوره قوجار نیز وجود دارد.

در یک سطح نمادین یک تصویر دو قطبی را نشان می دهد. در حقیقت ، این سریال افراد را در موقعیت بالا و پایین نشان می دهد.

در این میان ، جواهرات سلطنتی یک شیء نمادین است. آنچه از میرتاها محافظت می کند ، فقط یک شی نیست بلکه میراث است. با روایت کلاس متقاطع ویلا در طبقه فوقانی و انبارهای فراموش شده ، شکار شکار خواستار مرزهای کف است.

منبع: فارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا