ترندهای روز

چرا سریال پایتخت ۶ توقیف شد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شبکه آی فیلم طبق پیش‌بینی‌ها فصل ششم پایتخت را پخش نمی‌کند. فصل ششم پایتخت با انتقادهای زیادی از سوی اصولگرا مواجه شد.

چند ماهی است که شبکه «آی‌فیلم» را بازپخش می‌کند فصل‌های سریال «پایتخت» است و مخاطبین باردیگر برای تماشای این سریال پای تلویزیون نشسته‌اند، حالا زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که قرار نیست دیگر هیچ فصل ششم این مجموعه روی آنتن برود باشد!

دلیلش همان حاشیه‌هایی است که یقه سریال را گرفت. شوخی با «همسفر» و «ممل آمریکایی» در قالب بازآفرینی سکانس‌هایی از این دو فیلم معروف پیش از انقلاب.

بعد از واکنش رسانه‌ها و اعتراض مخاطبان به عدم پخش فصل ششم سریال «پایتخت» از شبکه آی‌فیلم، سایت این شبکه توضیحی در این باره منتشر کرده است که به هیچ‌ وجه قانع‌کننده نیست

سایت آی‌فیلم نوشته که از اول هم می‌خواهد فصل ششم را پخش کند و کسی را مجبور نکنند که آن را پخش کنند. روابط عمومی این شبکه درباره اینکه چرا قصد پخش این فصل را ندارد توضیحی نمی دهد. شبکه آی‌فیلم از مدت‌ها قبل شروع به پخش فصل‌های مختلف «پایتخت» کرد. هر فصل به پایان می‌رسید فصل بعدی روی آنتن می‌رفت و مخاطبان مطمئن بودند با پکیجی کامل از این سریال می‌خواهند بود.

پس از پخش فصل‌های اول تا پنجم، همه منتظر بودند فصل ششم در کنداکتور آی‌فیلم قرار بگیرند، یک‌مرتبه به نام سریال «پژمان» سروش صحت به جای آن نقش بست.

با عدم پخش فصل ششم پایتخت از شبکه آی فیلم این فصل رسما از سوی تلویزیون توقیف شده است. از آنجایی که سریال «پایتخت۶» در زمان پخش با حواشی زیادی روبه‌رو شد و هیچ‌گاه بازپخش آن روی آنتن نرفت، در خبرها به این نکته اشاره شد که احتمالاً تلویزیون اجازه پخش آن را به آی‌فیلم نمی‌دهد.

حالا سایت شبکه آی‌فیلم توضیحی در اینباره منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است: «شایعاتی که ممکن است آن را در برخی از رسانه‌ها، به دلیل عدم پخش پایتخت ۶، «تحت فشار قرار گرفتن شبکه آی‌فیلم» ارائه شده است و پخش این فصل «پایتخت» از ابتدا در جدول پخش شبکه‌های قرار ندارد. .»

وقتی یک سریال به صورت پکیج درحال پخش از یک شبکه است، چه دلیلی وجود دارد که یک مرتبه شبکه مورد نظر تصمیم می گیرد که یکی از فصل ها را پخش کند؟ طبیعتا انتظار می‌رفت روابط‌عمومی آی‌فیلم به جای این اعتراض‌ها را به شایعه ربط می‌دهد، توضیحی در این باره منتشر می‌کند تا بفهمیم علت عدم پخش آن چه بوده است. این توضیح سایت آی‌فیلم نه تنها کره‌ای را باز نکرد که بدتر ابهاماتی جدید در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا