چرا سود تسهیلات مسکن کاهش نمی یابد؟| از دولت بابت عدم پرداخت یارانه تسهیلات طلبکار می شویم
بازار ؛ گروه جاده و آپارتمان: مدیر عامل Ali Khorsandian Bank Maskan در حاشیه روز روابط عمومی در پاسخ به سؤال گزارشگر اقتصادی آنلاین ، که از بانک مرکزی خواسته است هر سال محدودیت وام مسکن را به بانک مرکزی افزایش دهد ، به دولت پیشنهاد می کند تا نرخ بهره را برای تسهیلات کاهش دهد تا سیستم ها را کاهش دهد؟ اگر روزی رئیس بانک مرکزی بودید و در حال حاضر این موقعیت را داشتید ، آیا به آن فکر می کنید؟ وی گفت که پاسخ این سوال کمی گسترده است و در طی چند دقیقه قابل پاسخ نیست.
در حساب و کتاب سود و ضرر بانک مسکن در صورتی که در نظر گرفته شود این مبلغ از موسسات پرداخت شده برای بانک را گرانتر می کند
وی ادامه داد: “اگر من به طور خلاصه برای حمایت از اسکان و ۲ ٪ برای جنبش ملی مسکن در حساب و کتاب ضرر بانک مسکن ، به طور خلاصه مبلغ ۵ ٪ را پرداخت کنم ، اگر در نظر گرفته شود ، گران تر خواهد بود.”
برخی از این منابع در حال حاضر با ۲ ٪ از بانک مرکزی گرفته شده اند که ۲ ٪ است و این ۲ ٪ به مشتری می دهد.
خرسندیان افزود: “در حال حاضر ، برخی از این منابع توسط بانک مرکزی با ۲ ٪ ثبت شده است که به ۲ ٪ تبدیل شده اند و ما ۲ ٪ به مشتری می دهیم.”
در پاسخ به این سؤال ، او یارانه ای را که دولت مجبور به پرداخت آن است پرداخت نمی کند؟ وی تأکید کرد: اعلام شد که ما یارانه را پرداخت کردیم و بخش کوچکی از آن را پرداخت کردیم. این بدان معنی است که این خارج از اختیار بانکهای مسکن است. با این حال ، متولی باید دارای بانک مرکزی یا دولت یا صندوق توسعه ملی یا وزارت راه ها و توسعه شهری باشد. البته ، بانک مسکن نرخ بهره تسهیل را ۵ ٪ محاسبه می کند و بانک های مسکن سود و زیان خود را دنبال می کنند ، اما دولت برای این یارانه ها و یارانه های سود به دولت اعتبار می یابد.
مدیرعامل بانک مسکن پاسخ داد که آیا می توانید آماری را در مورد آخرین وضعیت نیمکت های آپارتمان و افزایش ۴ تریلیون تومون از آپارتمان ارائه دهید؟ وی گفت: سوال از افزایش نادر و سرمایه ، دو چالش اصلی بانکهای مسکن است. همانطور که می دانید ، بیش از ۶۰۰۰ واحد مسکونی در مورد وظیفه ای که به طور قانونی به شکل جنبش ملی مسکن به بانک مسکن واگذار شده بود ، به بانک معرفی شدند که از این تعداد حدود ۶۰۰۰ قرارداد مبلمان امضا شده است.
وی گفت: امضای این قراردادها به معنای تعهد بانک برای تأمین مالی پروژه ها تا پایان اجرای آنها است. بنابراین ، این بانک اکنون موظف است ۶۰۰۰ واحد مسکونی را تأمین کند. خوشبختانه ، حدود ۶۰۰۰ واحد تا پایان سال به مرحله اقساطی و عملیاتی رسیده اند و حدود ۶۰۰۰ واحد برای تأمین اعتبار در حال انجام است.
مدیرعامل بانک ماسکان گفت: “مهمترین چیز این است که سرریز بانک مسکن دقیقاً برای تحقق این تعهدات قانونی در جنبش ملی مسکن ایجاد شده است.” اگر چنین وظیفه ای وجود نداشته باشد ، این بانک می تواند با تکیه بر منابع داخلی خود فعالیت طبیعی خود را ادامه دهد.
Khorsandian ادامه داد: دولت و بانک مرکزی بانک مسکن را در راه تحقق این تعهدات قرار دادند تا بانک بتواند نقش خود را ایفا کند. در بهمن وت اسفند سال گذشته ، بانک مرکزی با آزار و اذیت وزیر جاده ها و توسعه شهری و همکاری با بانک مرکزی ، خط اعتباری به ارزش ۶ میلیارد دلار آمریکا دریافت کرد. این منجر به کاهش اثرات منفی مصرف بیش از حد و عملاً عواقب آن را متوقف کرد.
وی دریافت که یکی از نتایج مثبت این دنبال کننده ، کاهش نرخ اضافه برداشت بانک توسط بانک مرکزی است و افزود که نرخ بهره از ۲ ٪ به ۵ ٪ کاهش یافته و به یک خط اعتباری تبدیل شده است که تا پایان سال ادامه داشت.
Khorsandian هدف این بود که در یکی از مواد سال یکی از مواد صریحاً ۶ تریلیون دلار برای بانکهای مسکن افزایش یافته است. با این حال ، نکته این است که مبنای تأمین این افزایش سرمایه ، پرداخت نقدی توسط دولت نیست ، بلکه دولت و نیاز به انتشار اوراق بهادار و اوراق بهادار است.
وی تأکید کرد: دو مسیر اصلی برای تشخیص افزایش قانون در قانون ؛ موضوع اول مسئله اوراق بهادار توسط دولت و دوم انتقال دارایی های دولتی و دارایی است. این مسیرها از نظر ساختار قانونی هستند ، اما در عمل با فرآیندهای پیچیده و زمان بندی مواجه هستیم.
وی افزود: به عنوان مثال ، تعیین املاک اضافی و املاک و مستغلات آژانس های مختلف دولتی ، از جمله وزارتخانه ها ، خصوصی سازی یا حتی وزارت خیابان و توسعه شهری ، یک فرایند دقیق است و نیاز به هماهنگی بین دستگاه ها دارد. ” طبق قانون ، این دارایی ها باید وارد صندوق شوند که از نظر قانونی برای ادغام و تبدیل اموال به نقدینگی در نظر گرفته شده است. پس از آن می توان منابع حاصل را برای افزایش سرمایه بانک هزینه کرد. با این حال ، به دلیل شخصیت حقوقی ، اداری و ساختاری ، این مسیر یک روند شدید و زمان و زمان است.
خرسندیان گفت: “ما به عنوان یک نیمکت آپارتمان ، ما پیگیری لازم را انجام دادیم و جلسات بی شماری برگزار شد.” اساسنامه مربوطه نیز تصویب شده است ، و ما اکنون منتظر معرفی بورس اوراق بهادار در فرآیند عملیاتی هستیم. وزارت امور اقتصادی و صاحبان اضافی نیز باید دارایی های خود را به صندوق ارائه دهد تا بتواند پس از نقدینگی سرمایه بانک صادر شود. بنابراین ، این مسیر در عمل آسان نیست و نیاز به همکاری مؤثر توسط سازمان های دولتی دارد.
مدیرعامل بانک مسکن گفت که علاوه بر مسئله املاک و مستغلات ، بحث در مورد اوراق بهادار نیز وجود دارد که مستقیماً با توانایی دولت و به ویژه سازمان برنامه ریزی و بودجه مرتبط است. در این مسیر جلسات و مکاتبات زیادی داشتیم.
قاسندیان افزود: “من باید تأکید کنم که تحقق پایتخت نیمکت های آپارتمان ، اراده گسترده و همکاری در سطوح مختلف حاکمیت را افزایش می دهد ؛ از آنجا که هر دو مسیر به نمایشگاه مالکیت و انتقال املاک و مستغلات وابسته به تصمیم و اجرای مؤسسات دائمی است.