فرهنگ و هنر

چرا سود سهام عدالت در خردادماه واریز نشد؟


افق میهنی –

وزیر اقتصاد در اولین روز خردادماه همزمان با خاکسپاری شهید ابراهیم رئیسی در یک برنامه تلویزیونی به تشریح اقدامات دولت بر اجرای وعده ها تاکید کرد و گفت: سود سومین بدون شک سهام فاز عدالت تا پایان دولت سیزدهم به حساب سهامداران واریز خواهد شد.» تبدیل شد.

در حالی که کمتر از ده روز تا پایان خرداد ماه باقی مانده است، هیچ یک از شرکت هایی که قرار بود سود سهام عدالت را به حساب صمت واریز کنند، هنوز به تعهد خود عمل نکرده اند و پرداخت فاز سوم سهام عدالت همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی است. .

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز ضمن تشریح آخرین جزئیات مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده تعدادی از شرکت ها واریز نکرده اند. سود سهام عدالت به طور کامل. لیست و اطلاعات این شرکت ها را برای رسیدگی به کمیته تخلفات ارسال کردیم.

پیش از این رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد اعلام کرده بودند در صورت سرپیچی از قول شرکت ها با آنها برخورد خواهد شد اما پس از گذشت سه ماه شرکت ها اعلام کردند که وضعیت نقدینگی خوبی ندارند و چرا سود واریز نشد

بسیاری از سهامداران تصور می کنند که تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت به دلایلی از جمله حذف آنها از لیست سهامداران است.

بر اساس اعلام سپرده گذاری مرکزی، سامانه استعلام و انتشار سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس مردم است تا از طریق آن به راحتی به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام خود از جمله مشاهده دارایی های سهام عدالت دسترسی داشته باشند.

برای دریافت استعلام سهام با کد ملی فقط داشتن کد سجام کافی است. کاربران بازار سرمایه برای دسترسی به اطلاعات باید وارد سایت سمت به نشانی شوند www.csdiran.ir تبدیل شوید سپس وارد پورتال یکپارچه ذینفعان شوید و ثبت نام کنید. پس از تکمیل اطلاعات کاربران می توانند با کد ملی و رمز عبور وارد پنل کاربری خود شوند.

مهدی حاجیوند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص عدم واریز سود سهام عدالت گفت: چند شرکت بخشی از سهام عدالت را واریز نکردند. سود سهام عدالت و پیگیری های سازمان بورس و سپرده گذاری مرکزی همچنان ادامه دارد و به محض وصول سود، زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به نظر می رسد با توجه به خالی بودن دست سازمان بورس و اوراق بهادار از سود سهام عدالت شرکت های مذکور، زمان واریز سود سهام عدالت هنوز قطعی نشده است.

یک تصمیم مهم برای سهامداران

چند روز پیش تصمیم مهمی در خصوص سهامداران سهام در استان ها گرفته شد که بر اساس آن و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، چندین استان دعوتنامه مجمع خود را منتشر کردند.

آبان ماه سال ۱۴۰۲ بود که شورای عالی بورس مصوبه ای مبنی بر برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری سهام استانی تا پایان سال ۱۳۹۴ به تصویب رساند. شهریور ۱۴۰۳ برگزار می شود، اعلام شد. به گزارش اختازنیوز، بر این اساس ۲ استان خراسان شمالی و زنجان در مرحله اول به عنوان پایلوت انتخاب شدند و قرار بود مجامع آنها تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار شود که محقق شد.

در این زمینه مهدی حاجیوند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام به باشگاه خبرنگاران گفت: امسال استان گیلان نیز جلسات خود را برگزار کرد و در راستای توضیح و هماهنگی جلسات شرکت های سرمایه گذاری سهام استانی، سازمان بورس ۲۴ استان سفر و جلسات مختلفی در هر یک از این استان ها با مراجع ذیربط برگزار شد.

وی در این خصوص گفت: چند استان اطلاعیه برگزاری مجمع خود را منتشر کرده اند و به نظر می رسد استان هایی مانند ایلام، کرمان، قزوین و استان مرکزی تا پایان تیرماه مجمع خود را برگزار کنند و سایر شرکت ها نیز آگهی خود را منتشر کنند. در کدال به محض نهایی شدن اقدامات آنها تا مجامع بر اساس مصوبه شورای عالی بورس برگزار شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا