اخبار بورس

چرا شگستر پذیره نویسی شد؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاماشتراک آیکون شگستر در ۸ اکتبر ۱۴۰۲ آغاز شد. بیش از ۹۴۰۰۰ سرمایه گذار واقعی و ۴۸۴ سرمایه گذار قانونی در این اشتراک شرکت کردند، از جمله ۱۹ صندوق ETF که سهام را خریداری کردند.شگستراونها خریدن

شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس با نمادشگستر«در آبان ماه پول نقد از محل آورده و ۴۰۰ درصد افزایش سرمایه از طریق توقیف اعطا کرد.

این نماد امروز یکشنبه دهم است دی ماه به بازگشایی نزدیک می شود. اما داستان پذیره نویسی Shagstars چه بود؟

چرا شگستر مشترک شد؟

برای پاسخ به این سوال بد نیست نگاهی به صورت های مالی نیم ساله این نماد بیندازیم. این صورت های مالی سالانه حسابرسی می شوند.

حسابرس در این صورتهای مالی سالانه تاکید بر محتوای خاص بند ۵ آورده است:

نظر هیأت محترم با اشاره به مفاد یادداشت توضیحی ۵-۲۴ صورتهای مالی سالانه و لزوم احراز و تکلیف ادعای شرکت مشیران، صورتهای مالی این واحد تجاری با توجه به مفاد مقرر تعدیل نشده است. این بند

اگر به توضیح ۵-۲۴ مراجعه کنیم، تصویر زیر را مشاهده می کنیم. همانطور که می بینید در این یادداشت توضیحی وجود دارد:

مشاور سرمایه گذاری با توجه به مفاد قرارداد شماره gsz-97-111 در خصوص احداث کارخانه تولید بیواتانول سوختی و فرآورده های جانبی به روش EPC به دلیل کمبود بودجه (موضوع تبصره ۸-۱۰) و به علت برای توقف پروژه لایحه ای تهیه شد زیان و زیان بالغ بر ۱۸۴۳۴۶۳ میلیون ریال (۱۸۴.۳ میلیارد تومان) با تشکیل پرونده تا سقف ۴۰۰۰۰۰ میلیون ریال (۴۰ میلیارد تومان) تایید و پرداخت شده است. و در خصوص تعیین و تعیین تکلیف مابقی مشروط به بررسی بندهای قرارداد توسط MC و شرکت توسعه سوخت سبز زاگرس می باشد که هم اکنون در دست بررسی می باشد.

اما تبصره ۸-۱۰ چه می گوید؟

در تبصره ۸-۱۰ دلایل تاخیر پروژه باشت بیان شده است:

قرارداد ساخت کارخانه در بهمن سفارش ۱۳۹۷، در شهریور در سال ۲۰۱۸ اعلام و تصمیم گرفته شد که این کارخانه در مدت ۳۰ ماه ساخته شود به دلیل کمبود منابع مالی و تخصیص بودجه این پروژه ادامه پیدا نکرد و به حالت تعلیق درآمد.

جزئیات ضروری:

لذا با توجه به اینکه تامین مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه مهمترین عامل تاخیر بود، از ظرفیت قانونی بند (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور استفاده و مصوبات لازم اخذ گردید. به منظور توسعه و نوسازی صنعت ایران، سازمان خصوصی سازی بورس اوراق بهادار تهران و بورس اوراق بهادار تهران و شرکت توسعه سوخت زاگرس به عنوان اولین شرکت پذیرفته شده در این طرح وارد بورس اوراق بهادار تهران شدند. تا تاریخ ترازنامه، بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل و اجرای پروژه پالایشگاه زیستی باشت در مرحله اول پذیره نویسی تامین شد و بر اساس تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و سازمان بورس و اوراق بهادار در قسمت بعدی نیز از طریق پذیره نویسی عمومی ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا