اخبار اقتصاد ایران

چرا طلا برای سرمایه‌گذاران ایرانی خوش‌رنگ‌تر است؟

قیمت جهانی طلا نسبت به یک سال قبل ۱۱.۵ درصد رشد داشته است اما قیمت طلا در بازار داخلی در این مدت حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته و سکه امامی ۶۵ درصد بازدهی دارد.

ایران تحلیل به نقل از فرارو قیمت طلا ۱۹ است آذر ۱۴۰۲ در بازار ایران کار خود را از محدوده دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در هر گرم آغاز کرد و تا ظهر به دو میلیون و ۴۵۷ هزار تومان رسید. قیمت جهانی طلا در حال حاضر در سطح ۲۵۰۰ دلار است، اما نباید از این نکته غافل شد که انس در هفته گذشته در قله ۲۱۳۸ دلار ایستاد.

انس یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در بازار ایران است و اگرچه معمولا در زمان رکود بازار این پیوند نادیده گرفته می شود، اما از هر حرکت صعودی استقبال می کنند. هفته گذشته بازار طلای داخلی تحت تاثیر اخبار تند افزایش قیمت طلا قرار گرفت و حداقل بخشی از سرمایه گذاران به دلیل وسوسه همراهی بازار داخلی با این موضوع مشتاق خرید طلای ۱۸ عیار و سکه بودند. روند. بررسی معاملات طلا در داخل و خارج از کشور نشان می‌دهد که چرخ دنیا به مذاق این دسته از سرمایه‌گذاران نپیوسته و طلا در حال حاضر یک مسابقه مطمئن است. اگر تصور می کنید که سرمایه گذاران طلا در بازار داخلی نیاز به ترحم و دلسوزی دارند، سخت در اشتباه هستید، زیرا فلز زرد چه به صورت طلای ۱۸ عیار و چه به صورت سکه، پنج تا شش برابر در بازار سودآوری داشته است. بازار جهانی طلا

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار داخلی
قیمت طلا در روز دوشنبه ۱۹ آذر به محدوده دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۴۵۷ هزار تومان رسید. یک هفته پیش برای همین مقدار طلا باید دو میلیون و ۵۲۳ هزار تومان می پرداختی. به این ترتیب قیمت طلای ۱۸ عیار طی یک هفته ۶۷ هزار تومان در هر گرم کاهش یافته است.

قیمت سکه امامی نیز با رسیدن به محدوده ۲۹ میلیون و ۳۶۴ هزار تومان تا ۲۹ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان نسبت به هفته گذشته ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه می کند. در همین مدت سکه تمام بهار آزادی حدود ۴۰۰ هزار تومان ارزان شده و ۱.۵ درصد کاهش ارزش داشته است.

قیمت نیم سکه بهار آزادی امروز یکشنبه ۱۹ آذر با برداشت ۳۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۳۶۰ هزار رسید و برای خرید ربع سکه باید ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بپردازید. قیمت ربع سکه نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان کاهش داشته است.

خرید سکه گرمی یکشنبه هفته گذشته با قیمت زیر پنج میلیون و ۹۷۰ هزار تومان امکان پذیر نبود اما اگر خوش شانس باشید و فروشنده پیدا کنید قیمت سکه گرمی امروز یکشنبه ۱۹ است. آذر با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی به پنج میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده است.

خرید سکه طلا در شرایطی که حباب قیمت سکه امامی پنج میلیون و ۴۹۰ هزار تومان، حباب قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و ۸۸۵ هزار تومان و حباب قیمت نیم سکه است، باید مورد دقت قرار گیرد. سه میلیون و ۳۹۷ هزار تومان برآورد شده است. خواهد بود

حباب قیمت سکه ربع آزادی به چهار میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسیده است. قیمت ربع سکه امروز ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است و به این ترتیب باید گفت ربع سکه بهار آزادی هم اکنون ۴۰ درصد بالاتر از ارزش ذاتی خود فروخته می شود. حباب قیمت سکه گرمی حجم بیشتری دارد و باید آن را معادل دو میلیون و ۷۷۰ هزار تومان در نظر گرفت.

و
سبقت گرفتن از طلای ۱۸ عیار در بازار جهانی طلا
هفته گذشته قیمت جهانی طلا به مرز ۲۱۳۸ دلار رسید. گروهی از سرمایه گذاران انتظار داشتند بازار طلای داخلی نیز واکنش مشابهی داشته باشد و به سمت مرزها و مرزهای جدید حرکت کند، اما هیچ یک از این پیش بینی ها محقق نشد، بنابراین بازار طلا تا حدودی احساس ناامیدی کرد. اگرچه بررسی دقیق بازار نکات قابل توجهی را از وضعیت سرمایه گذاران ایرانی نشان می دهد.

قیمت جهانی طلا روز شنبه ۱۱ دسامبر رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۲۷۲۰ دلار و ۱۲ سنت رسید. رصد بازار نشان می دهد که در سیزدهم آذر انس تا سقف ۲ هزار و ۱۳۸ دلار برای چند ساعت پیش رفت اما در نهایت به ۲ هزار و ۳۰ دلار بازگشت و در پایان معاملات روز شنبه ۱۸ آذر دو هزار و پنج دلار روی پله ایستاد.

قیمت جهانی طلا نسبت به یک سال قبل ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است اما قیمت طلا در بازار داخلی در همین مدت حداقل ۵۰ درصد رشد داشته است. آذر سال گذشته برای خرید یک گرم طلا باید یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان پرداخت می کردید. در پایان هفته اول اسفند در سال ۱۴۰۱ قیمت طلا به رکورد تاریخی ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید، اما تا قبل از آغاز سال جدید مجبور به عقب نشینی تا یک میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۰۰ تومان شد. اوج قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در سال ۱۴۰۲ بود اردیبهشت قیمت طلا پس از رسیدن به مرز دو میلیون و ۷۴۸ هزار تومان در سیزدهم مهرماه به دو میلیون و ۲۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت. آخرین قیمت طلای ۱۸ گرمی دو میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود که بازدهی طلا در بازار داخلی را به حدود ۵۰ درصد می رساند.

سکه امامی که در جریان معاملات ابتدای هفته جاری به ۲۹ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان رسیده بود، ماجراجویی سال گذشته خود را از ۲۷ آذرماه از ۱۷ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان آغاز کرد و در حال حاضر با توجه به ۶۵ درصدی بودن، سرمایه گذاران را راضی نگه داشته است. برگشت. .

سکه گرمی که قیمت پایین تری دارد و شاید به همین دلیل به نظر سرمایه گذاران درگیر آن هستند، در یک سال اخیر رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرده و از سه میلیون و ۸۱۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۷۲۰ رسیده است. هزار تومان؛ و با همه فراز و نشیب ها، سکه گرمی در یک سال اخیر حتی به محدوده سه میلیون و ۸۱۰ هزار تومان ۱۸ رسید. آذر ۱۴۰۱، آن را نزدیک نیست، اما بیشترین سرمایه گذاران در اوایل بازگشت اردیبهشت آنها امسال برنده شده اند.

قیمت سکه گرمی دهمین روز اردیبهشت به قله تاریخی هفت میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید. اکثر افرادی که تحت تاثیر اخبار هیجانی و پس از شکستن رکوردهای متوالی قیمت سکه گرمی به فکر خرید و سرمایه گذاری بوده اند، متحمل ضرر شده اند. به عنوان مثال قیمت سکه گرمی حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته و حدود پنج درصد ارزان شده است.

سکه نیم بهار آزادی با ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان افزایش توانسته جایگاه خود را از ۱۰ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان ارتقا دهد. این نرخ رشد به معنای بهبود ۴۶ درصدی دارایی های سرمایه گذاران است. قیمت نیم سکه اردیبهشت امسال تا ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان پیش رفت. قطعا برد با کسانی بود که در همان بازه زمانی نیم سکه فروختند و با سود ۸۸ درصدی از بازار خارج شدند.

ربع بهار آزادی در حال حاضر کمترین بازدهی را در بین انواع سکه دارد. این سکه ۱۸ است آذر سال گذشته ۷ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان فروخته شد و پس از تجربه افت و خیز به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید که نشان از بازدهی ۳۸ درصدی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا