ترندهای روز

چرا فرماندهان هیتلر جای زخمی عمیق در صورت خود داشتند؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شاید شما یکی از کسانی باشید که به تاریخ جنگ جهانی دوم علاقه مند هستید و شاید چندین مستند در مورد آن دیده باشید، اما آیا تا به حال متوجه شده اید که بسیاری از فرماندهان ارشد ارتش آلمان نازی زخم های عمیقی بر صورت خود دارند؟ بله، یک اسکار عمیق و قدیمی که اغلب به طور مرموزی روی گونه چپ این افراد به وضوح قابل مشاهده است.

اما این زخم ها از کجا آمده اند و چرا فقط سمت چپ گونه را هدف گرفته اند؟

پاسخ به این سوال مربوط به یک سنت بسیار ساده در دانشگاه های نظامی آلمان در قرون منتهی به قرن بیستم است. سنت شمشیربازی و مسابقات مربوط به آن که جزء لاینفک آموزش نظامی در دانشگاه های افسری در آن زمان بود. این دانشگاه ها تا قرن بیستم اغلب متعلق به طبقات بالای جامعه بودند که دوران افسری خود را در این دانشگاه ها گذراندند و سپس به مرور زمان به درجات عالی نظامی دست یافتند.

شمشیربازی در آن زمان چیزی شبیه به مسابقات ورزشی امروزی نبود، بلکه با شمشیرهای واقعی و به شکلی بسیار جدی انجام می شد. در آن زمان لباس محافظ این افراد گونه ها را نمی پوشاند و فقط از چشم و بینی محافظت می کرد. دعوا خیلی جدی و واقعی بود. اما اینکه چرا فقط گونه چپ هدف قرار گرفته بود، پاسخ ساده ای هم داشت. تقریبا اکثر این افراد راست دست بودند و با توجه به مدل تمرینی خود نزدیک ترین نقطه را برای ضربه ایران تحلیل می کردند که طبیعتا گونه چپ بود.

اما این لشکرکشی ها اغلب برای افسران جوان نیز هدف دیگری داشت و آن نشان دادن شجاعت و دلاوری بود. این زخم ها حتی از مدال های شجاعت در آن زمان ارزش بیشتری داشت و نمادی از شجاعت به شمار می رفت.

منبع: راهنما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا