ترندهای روز

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دانشمندان اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) بر این باورند که ماموریت‌های فضایی می‌توانند به تحقیقات برای درمان سرطان کمک کنند.

به گفته آنها، زمینه تحقیق در مورد بیماری سرطان در فضا بیشتر از سطح سیاره زمین است، زیرا سلول های بدن در آن به دلیل عدم وجود جاذبه سریعتر پیر می شوند. فرانک روبیو فضانورد آمریکایی در طول اقامت خود در ایستگاه فضایی بین المللی در یک ماموریت تحقیقاتی سرطان شرکت کرد.

او از فضا به عنوان «محیط تحقیقاتی منحصر به فرد» یاد می کند.

به گفته دانشمندان، سلول‌های بدن نه تنها در فضا سریع‌تر پیر می‌شوند، بلکه ساختار آن‌ها نیز «پاک‌تر» است. بیل نلسون، مدیر ناسا، می‌گوید که به دلیل نبود گرانش، می‌توان ساختار سلول‌های بدن را در فضا مطالعه کرد.

در همین راستا، شرکت داروسازی مرک تصمیم گرفت تا تحقیقاتی را در مورد تأثیر یک داروی ضد سرطان در ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد.

مدیر ناسا می گوید اگرچه تحقیقات در مورد سرطان در فضا سابقه چهار دهه دارد، اما این تحقیقات در سال های اخیر تغییرات گسترده ای را ایجاد کرده است.

به گفته وی، تحقیقات در زمینه درمان سرطان در فضا این امکان را برای پزشکان و بیماران در سطح زمین فراهم کرده است که از بین گزینه های درمانی ایران تحلیل صحیح تری داشته باشند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که کشورش قصد دارد میزان مرگ و میر ناشی از سرطان را در ربع قرن آینده به نصف کاهش دهد. بر اساس آمار کاخ سفید، به این ترتیب میزان مرگ و میر ناشی از سرطان چهار میلیون کاهش می یابد.

سرطان دومین عامل مرگ و میر در آمریکا پس از بیماری های قلبی عروقی است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا