طلا و ارز

چرا قیمت دلار گران شد؟

مسئول، فعال و کارشناس بازار ارز کامبیز در گفتگو با ایران تحلیل گفت:






قیمت دلار در دو روز گذشته از منطقه امن ۵۰ هزار تومان عبور کرده و وارد کانال ۵۱ هزار تومان شده است. معامله گران فارکس می گویند که روند تقاضا در حال افزایش است و سیگنال های منفی این روند صعودی را برای دلار مشخص کرده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار که ابتدای هفته در کانال ۵۰ هزار تومانی معامله می شد، امروز به قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. در حال حاضر تعادل بین عرضه و تقاضا به هم خورده و فعالان بازار ارز معتقدند اثر دو سیگنال منفی در ایجاد این روند صعودی دخیل است.

خبر اعلام شده در روزهای اخیر از سوی رئیس صندوق توسعه ملی مبنی بر اینکه ما به دولت‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار وام داده‌ایم و امیدی به بازگشت این پول نیست و همچنین محدودیت‌های بانک مرکزی عراق برای مبادلات دلاری با ایران، راه را هموار می‌کند. برای رشد قیمت دلار

بهار دلار آزاد شد؟

کامبیز افسری فعال بازار ارز در گفتگو با ایران تحلیل با اشاره به افزایش تقاضای دلار در بازار امروز گفت: قیمت دلار در بازار آزاد به ۵۲ هزار تومان رسیده است. دو روز گذشته و تعداد کمی فروشنده در بازار وجود دارد.

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت دلار به سیگنال منفی چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: در ماه های اخیر انتشار ارزهای بلوکه شده در عراق انگیزه مثبتی به بازار داده است. اما در روزهای اخیر، بانک مرکزی عراق با ارائه قانون جدید ارزی، صرافی ها و بانک های رسمی این کشور را از هرگونه مبادله ارزی با پنج کشور از جمله ایران منع کرده است.

افسری افزود: با این قانون دریافت دلار از مجاری قانونی عراق برای ایران غیرممکن می شود و این مشکل باعث افزایش تقاضا در بازار شده است.

دولت صندوق توسعه ملی را خالی کرده است؟

شایان ذکر است در هفته های اخیر رئیس صندوق توسعه ملی از استقراض ۱۰۰ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه خبر داده و گفته است که امیدی به بازپرداخت این پول نیست. مهدی غضنفری تاکید کرد: همچنین سهم صندوق از ۲۰ تا ۴۰ درصد صادرات نفتی که باید دریافت می کرد کمتر از ۱۰ درصد بود و مابقی به حساب دولت واریز شد.

وی تصریح کرد: این خطر وجود دارد که ۵۶ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط دولت ها برداشت شود و این صندوق برای همیشه تعطیل شود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا