فرهنگ و هنر

چرا مردم ایران هنوز سریال پایتخت را دوست دارند؟ :: ایران تحلیل

پایتخت از همان ابتدا با لحن دلنشین طنز و شوخی های خنده دار توجه حاضران را به خود جلب کرد. شوخی هایی که اکثرا ساده و سرراست هستند و باعث خنده مخاطب می شوند. این باعث می شود که جوک ها بی عارضه به نظر برسند و طیف گسترده ای از مخاطبان با داستان ها و جوک ها ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایران تحلیل، سریال پایتخت بسیاری از ایرانیان را به یاد خاطرات خوبی از نوروز و تعطیلات عید دهه ۹۰ می اندازد. سریالی که از ابتدا در نوروز پخش شد و به نوعی تبدیل به یک سنت نوروزی شد. همین موضوع باعث شد این سریال برای بسیاری از مخاطبان حس نوستالژیک و خاطره انگیزی داشته باشد.

۱- جوک های رایج
به گزارش فرادید، پایتخت از همان ابتدا با لحن دلنشین طنز و شوخی های خنده دار توجه حاضران را به خود جلب کرد. شوخی هایی که اکثرا ساده و سرراست هستند و باعث خنده مخاطب می شوند. این باعث می شود که جوک ها بی عارضه به نظر برسند و طیف گسترده ای از مخاطبان با داستان ها و جوک ها ارتباط برقرار می کنند.

۲. به تصویر کشیدن فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی
یکی از نقاط قوت سریال پایتخت به تصویر کشیدن فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی به ویژه فرهنگ عامه مردم است. در این سریال شاهد بسیاری از آداب و رسوم سنتی مردم مازندران و سایر نقاط ایران هستیم که به زیبایی به تصویر کشیده شده است. این باعث می شود مخاطب با داستان و شخصیت ها همذات پنداری کند.

۳. شخصیت های دوست داشتنی
شخصیت های سریال پایتخت به گونه ای طراحی شده اند که مخاطب به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند. این شخصیت ها معمولی و ساده هستند و مشکلاتی دارند که تا حدودی شبیه مشکلات روزمره ماست. این باعث می شود مخاطب احساس نزدیکی کند و در شادی و غم آنها شریک باشد.

۴. به روز بودن و پرداختن به مسائل اجتماعی
سریال پایتخت در هر فصل به مسائل روز جامعه ایران می پردازد و به نوعی آن ها را مرور می کند. این باعث می شود سریال از کلیشه ها خارج شود و برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد.

  چرا مردم ایران هنوز سریال پایتخت را دوست دارند؟

۵. بازی درخشان بازیگران
بازیگران سریال پایتخت همگی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران هستند و به خوبی ایفای نقش می کنند. این موضوع در افزایش کیفیت سریال و جذابیت آن برای مخاطب نقش بسزایی دارد. از جمله این بازیگران می توان به محسن تنابنده در نقش نقی مشانی، ریما رامین فر در نقش هما سعادت، هومان حاجی عبداللهی در نقش رحمت الله امینی شالیکار هزارجریبی، بهرام افشاری در نقش بهتاش فریبا، نسرین نصرتی در نقش فهیمه مشانی، علیرضا خمسه. وی در نقش بابا پنجعلی اشاره کرد و …

البته در کنار همه این دلایل نمی توان انکار کرد که سریال پایتخت نقاط ضعفی هم دارد. برخی معتقدند این سریال به کلیشه ها و فرضیات نادرست درباره جامعه ایرانی دامن می زند و تصویر درستی از فرهنگ مازندرانی و ایرانی ارائه نمی دهد. اما نمی توان نادیده گرفت که سریال پایتخت یکی از مهم ترین و پربیننده ترین سریال های تلویزیونی ایران در دو دهه اخیر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا