ترندهای روز

چرا هزینه کوتاه کردن موی زنان بیشتر از مردان است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ممکن است برای بسیاری از زنان عادی باشد که هر بار که به آرایشگاه می روند، نسبت به شریک مرد، برادر یا سایر دوستان مرد خود، پول بیشتری بپردازند. اما آیا خدمات ویژه ای دریافت می کنند؟ آیا این تفاوت هزینه قابل توجیه است؟

برخی بر این باورند که این نمونه ای از “مالیات صورتی” است، به این معنی که خدمات زنان بدون هیچ دلیل مشخصی گرانتر از خدمات مردان است. با این حال، طبق داده های موجود، زنان حق دارند از چنین تفاوت هزینه ها ناامید شوند.

بر اساس گزارش CNN، در سال گذشته، متوسط ​​هزینه کوتاه کردن مو برای زنان در ایالات متحده ۵۱.۷۱ دلار و برای مردان ۳۴.۵۶ دلار بود. این بدان معناست که زنان باید تقریباً ۱.۵ برابر مردان برای کوتاه کردن موهای خود پول خرج می کردند.

در آن سوی اقیانوس، در بریتانیا، داده ها واقعیت مشابهی را نشان می دهد.

بر اساس یک مطالعه در بریتانیا در سال ۲۰۲۰، زنان به طور متوسط ​​۳۱.۹۹ پوند (۴۰.۸۰ دلار) برای کوتاه کردن موی ساده می پردازند که ممکن است شامل شستن و سشوار کشیدن باشد. این بیش از دو برابر میانگین ۱۲.۱۷ پوند (۱۵.۵۰ دلار) است که مردان برای خدمات مشابه یا مشابه می پردازند.

اما خدمات آرایشگاه ها و سالن های زیبایی تنها محدود به کوتاهی مو نیست و این مکان ها خدمات متنوعی از رنگ آمیزی و کراتینه درمانی تا برخی از خدمات درمان مو را ارائه می دهند.

بدیهی است که این کسب و کارها افراد با سطوح مهارت و آموزش های مختلف را برای کار بر روی مشتریانی با بافت ها و طول های مختلف مو استخدام می کنند. همچنین تفاوت های زیادی در نوع تجربه مشتری وجود دارد.

فرد جونز، مشاور حقوقی فدراسیون متخصصان زیبایی کالیفرنیا، نماینده مشاغل و کارگران مراقبت از مو در ایالات متحده می گوید: «ارائه برخی از خدمات نیم روز طول می کشد و در برخی موارد شامل شامپاین و نوشیدنی های دیگر و برخی خدمات دیگر می شود. در عرض ۱۵ دقیقه امکان پذیر است.”

یک مسئله چند لایه

تارا فارمر، سردبیر Fash، راهی برای ارتباط با مشاغل محلی در سراسر ایالات متحده، تفاوت معمول در طول مو را دلیل اصلی تفاوت هزینه ها ذکر می کند. “این کار زمان می برد و اغلب شامل کار با موهای بلندتر و استفاده از محصولات، ابزار و تکنیک های بیشتر است.”

به گفته این وب سایت، متوسط ​​هزینه کوتاه کردن مو برای زنان در سراسر ایالات متحده بین ۴۵ تا ۷۵ دلار و برای مردان بین ۲۵ تا ۵۰ دلار است.

خدمات دیگر، مانند نقاشی، به راحتی می توانند سه رقمی شوند. به عنوان مثال، هزینه متوسط ​​برای هایلایت یا بالیاژ در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷۵ دلار بود.

کارولین لاریسی، مدیر عامل فدراسیون ملی مو و زیبایی (NHBF)، می گوید که زنان بیشتر از مردان تقاضای چنین خدماتی را دارند.

وی می افزاید: خدماتی که خانم ها درخواست می کنند معمولا شامل شامپو، نرم کننده، درمان و همچنین کوتاه کردن مو و سشوار می شود، در حالی که آقایان معمولا فقط خواهان کوتاه کردن مو هستند.

با این حال، کارولین لاریسی خاطرنشان می کند، به طور کلی، زنان هنوز هم دو و نیم برابر بیشتر از مردان برای کوتاه کردن موی ساده پرداخت می کنند. اما او معتقد است که این هزینه به دلیل صرف زمان بیشتر برای کوتاه کردن موهای زنانه است.

قیمت گذاری جدید

کریستین رنکین، آرایشگر نیویورکی، معتقد است که قیمت گذاری بر اساس جنسیت باید به طور کامل کنار گذاشته شود. او گفت: “وقتی به مدرسه آرایشگری می روید، نحوه کوتاه کردن مو را یاد می گیرید.” این مضحک است که آموزش کوتاه کردن موی مردانه و زنانه متفاوت در نظر گرفته شود.

کریستین رنکین دو روش برای قیمت‌گذاری پیشنهاد می‌کند و می‌گوید که آرایشگران می‌توانند بر اساس بلندی موهای مشتریان یا زمان کوتاه کردن موهایشان هزینه دریافت کنند.

آرایشگاه گلدی ایکس باکس پنج سال پیش قیمت گذاری بر اساس جنسیت را کنار گذاشته است.

لیز برنز، بنیانگذار Goldie Xbox می گوید: «مشتری اکنون برای زمان و تخصص هزینه می کند و این ربطی به جنسیت ندارد.

اشلی هیث، مدیر سالن می‌گوید: «کوتاه کردن مو به‌طور خودکار برای یک ساعت رزرو می‌شود، اما اگر فقط ۳۰ دقیقه طول بکشد، مشتری فقط برای آن ۳۰ دقیقه هزینه می‌پردازد». “هیچ نرخ ثابتی وجود ندارد.”

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا