ورزشی

چرا هیچ تیمی با علیرضا بیرانوند قرارداد نمی‌بندد؟

پس از فسخ یک طرفه قرارداد بیرانوند و پرسپولیس، علیرضا به عنوان دروازه بان شماره یک تیم ملی مذاکرات خوبی با تراکتور و مالک این باشگاه برای پیوستن به این تیم انجام داد. اگرچه قرار بود آخر هفته گذشته درباره دروازه پرسپولیس تصمیم گیری شود اما ظاهرا این ماجرا به درازا کشیده و حداقل تا آخر هفته جاری ادامه خواهد داشت. آخرین خبرها حاکی از آن است که مدیران باشگاه پرسپولیس تا پایان هفته جاری منتظر عذرخواهی رسمی بیرانوند هستند و اگر این اتفاق نیفتد، به گزینه های خود نگاه می کنند و همچنان از بیرانوند شکایت می کنند.

مدیران تراکتورسازی که با پیشنهادی بسیار سنگین و وسوسه انگیز به بیرانوند آمده بودند در چند مرحله با دروازه بان ملی پوش پرسپولیس مذاکره کردند تا بمب نقل و انتقالات تبریز را منفجر کنند. با این حال علیرضا تا چند روز پیش قصد بازگشت به پرسپولیس را داشت و می خواست با قراردادی جدید در تیمش بماند. درخواستی که با مخالفت مدیران پرسپولیس مواجه شد تا مشخص شود باشگاه پرسپولیس دیگر بیرانوند را نمی خواهد. پس از به بن بست رسیدن روند بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، وکیل علیرضا روز جمعه با یکی از مدیران تراکتورسازی جلسه ای برگزار کرد تا کار مربوط به انتقال او به این تیم نهایی شود. با این حال، در عرض چند ساعت همه چیز تغییر کرد و صفحه کاملاً تغییر کرد. مالک و مدیران ارشد تراکتور پیش از این به بیرانوند قول هایی داده بودند که هنوز به آنها عمل نکرده اند. قرار بود مالک متمول تراکتور به عنوان پیش پرداخت نقدی به بیرانوند پول بدهد اما این اتفاق نیفتاد و بیرانوند نیز از این اتفاق به شدت ناراحت بود. خود ایلرضا هم قرار بود عصر جمعه به دفتر باشگاه تراکتورسازی تهران برود که به دلیل بی ادبی مدیران این باشگاه این کار را نکرد. به نظر می رسد ماجراجویی های بیرانوند و انتخاب تیم آینده اش و همچنین موضوع شکایت باشگاه پرسپولیس از این ستاره ملی پوش در روزهای آینده ادامه داشته باشد و باید منتظر ماند و دید که تکلیف بیرانوند برای آینده چیست. فصل

خطر از دست دادن پیراهن تیم ملی!

اگر پرسپولیس از بیرانوند شکایت کند، نتیجه دادگاه شاید تاثیر زیادی در کارنامه بیرانوند نداشته باشد. روز ۲۰ تیر دادگاه شکایت پرسپولیس از بیرانوند خواهد بود و در صورت محکومیت دروازه بان یک تیم ملی ممکن است با محرومیت ۴-۶ ماهه مواجه شود و شاید با توجه به بازی ها تنها یک فصل لیگ برتر از دست نرود. که تیم ملی پیش رو دارد، جایگاهش در تیم ملی هم از دست می‌دهد.

۲ گزینه خارجی، ۱ داخلی در لیست انتظار

پرسپولیس در حال بررسی یک گزینه داخلی و یکی دو گزینه خارجی برای جایگزینی بیرانوند است و مذاکرات مقدماتی را با آنها پیش برده است. ابتدا سراغ اولین و آخرین گزینه داخلی خود یعنی محمدرضا اخباری رفتند که چند فصل در تراکتور بازی کرد و فصل گذشته دروازه بان گهر سیرجان بود. اینکه اخباری همچنان با باشگاه سیرجانی قرارداد دارد اما با توجه به وجود بند فسخ در قراردادش باید شرایط جدایی او فراهم شود. از سوی دیگر اخباری منتظر مذاکره نهایی با پرسپولیس برای تعیین تکلیف و آخرین وضعیت بیرانوند است چرا که نمی خواهد در تیمی بازی کند که احتمال نیمکت نشینی او را افزایش دهد. از طرفی این دروازه بان برای دریافت رضایتنامه باید مبلغ زیادی را به گل گهر پرداخت کند و به همین دلیل با باشگاه سیرجانی وارد مذاکره نشده است. این را هم باید در نظر داشت که باشگاه پرسپولیس احمد گوهری را هم دارد و ممکن است پس از یک فصل به صورت قرضی در آلومینیوم که مربوط به ماجرای بیرانوند است، او را برگرداند. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس تصمیم دارد در صورت جدایی قطعی گهری و پیوستن احتمالی به باشگاه اراکی، دروازه بان دیگری از کشورهای آسیای میانه یا اروپایی به خدمت بگیرد. در حال حاضر تنها چیزی که می توان گفت این است که در صورت قطعی شدن جدایی بیرانوند اخباری، پرسپولیس گزینه اول خواهد بود و در عین حال با توجه به این گزینه مذاکراتی با دو دروازه بان خارجی نیز در حال انجام است تا باشگاه پرسپولیس زمان کمتری را برای تعیین دروازه بان های فصل آینده اختصاص می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا