ترندهای روز

چرا پروژه عظیم «جزایر جهان» در دوبی به مشکل خورد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در دو دهه گذشته، دبی با پروژه های عظیم خود جهان را شگفت زده کرده است: برج خلیفه، بلندترین برج جهان. برج العرب، هوشمندترین هتل جهان؛ و جزایر عظیم “نخل” که در اطراف سواحل دبی ساخته شده اند.

با این حال، یکی از پروژه های چند میلیارد دلاری دبی، مجموعه ای از ۲۶۰ جزیره مصنوعی به شکل قاره های جهان که ساخت آن از ۲۰ سال پیش آغاز شد، تا حد زیادی خالی مانده است.

سرنوشت «جزایر جهان» چه شد؟

جزایر جهان قرار بود چه باشند؟

جزایر جهانی دبی در نهایت به این شکل خواهد بود

“دنیا” به عنوان مجموعه ای از ۲۶۰ جزیره مصنوعی طراحی شده به شکل قاره های جهان – آفریقا، قطب جنوب، آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، اقیانوسیه و آمریکای جنوبی ساخته شده است.

هر جزیره به نام کشور، شهر یا منطقه ای در قاره ای که بخشی از آن است نامگذاری شده است.

برنامه این بود که شرکت های خصوصی امکاناتی مانند هتل ها، رستوران ها، استراحتگاه های ساحلی یا عمارت های مجلل را در این جزایر بسازند تا بازدیدکنندگان بتوانند بخشی از فرهنگ های مختلف جهان را تجربه کنند.

دبی ورلد قرار است پروژه ای پر زرق و برق تر از نخل جمیرا باشد

پیش از آن، یک شرکت تحت حمایت دولت به نام املاک نخیل، ساخت جزیره مصنوعی به نام نخیل جمیرا را با ۴۰۰۰ خانه مجلل و ده ها هتل به پایان رساند. «جهان» قرار بود پروژه ساختمانی مجلل تری در آب های دبی باشد.

این جزایر همچنین ۲۳۰ کیلومتر خط ساحلی به خط ساحلی دبی اضافه می کنند.

انتظار می رفت که چنین پروژه ای باعث افزایش تعداد گردشگران در دبی شود.

در سال ۲۰۰۳، شیخ محمد آل مکتوم، حاکم دبی، آغاز پروژه «دنیای دبی» را اعلام کرد.

“جهان” چگونه ساخته شد؟

شرکت نخیل در همان سال ساخت جزایر جهان را آغاز کرد.

این جزایر با لایروبی ۳۲۱ میلیون متر مکعب شن و ماسه در خلیج فارس ساخته شده اند.

بوم شناسان می گویند که روند لایروبی به صخره های مرجانی خلیج فارس آسیب رسانده است. نخیل گروهی از زیست شناسان دریایی را برای بازسازی و بهبود این صخره ها استخدام کرده است.

چرا «دنیا» دچار مشکل شد؟

شرکت نخیل ساخت جزایر (و موج شکن های اطراف) را در سال ۲۰۰۸ به پایان رساند و گفت که توانست ۷۰ درصد آن را به شرکت های ساختمانی خصوصی بفروشد.

با این حال، به دلیل بحران مالی بزرگی که در دبی در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۰ ادامه داشت، کار برای ساخت تاسیسات در این جزایر متوقف شد.

ریچارد برانسون یکی از افراد مشهوری بود که دنیای دبی را تبلیغ کرد

در این دوره، دبی کاهش شدید قیمت ملک را تجربه کرد و بسیاری از توسعه دهندگان خصوصی تصمیم گرفتند برنامه های خود را متوقف یا لغو کنند.

شرکت نخیل با میلیاردها دلار بدهی مواجه شد. آینده و ادامه ساخت جزایر جهان تنها زمانی تضمین شد که ابوظبی، امارت همسایه، ده میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ در دبی سرمایه گذاری کرد و توانست نخیل را با تزریق پول به شرکت بالادست خود، دبی ورلد، نجات دهد.

تاکنون چه ساخت و سازهایی در جزایر جهان انجام شده است؟

به منظور جلب توجه جهانیان به این پروژه، شرکت نخیل در جزیره «لاپلند» در این گروه از جزایر خانه نمایشی ساخت و در سال ۲۰۱۲ جزیره ای به همراه عمارتی بر روی آن ساخته شد تا دستاوردهای میشائیل شوماخر را گرامی بدارد. ، قهرمان مسابقات فرمول. ۱، به او اهدا شد.

در همان سال باشگاه ساحلی رویال آیلند در جزیره ای به نام کشور «لبنان» افتتاح شد. این باشگاه شامل یک استراحتگاه ساحلی با چندین رستوران و یک بار است.

تفریحگاه جزایر جهانی Anantara در سال ۲۰۲۲ با چندین هتل، سوئیت، ویلا و مجموعه استخر و سونا افتتاح شد.

بیشتر جزایر جهان خالی هستند و هیچ کاری روی آنها انجام نشده است

با وجود این، تقریباً تمام جزایر پروژه «جهان» همچنان به صورت تپه های خالی شن روی آب باقی مانده اند.

آلستر بونت، استاد جغرافیا در دانشگاه نیوکاسل انگلستان و نویسنده کتاب «سفر به عصر جزایر مصنوعی» می گوید: «یکی از مشکلات بزرگ «جان» این است که برخلاف «نخله» ندارد. ارتباط زمینی با دبی “هیچ پلی برای رسیدن به این جزایر با ماشین وجود ندارد و هیچ ارتباط جاده ای بین خود جزایر وجود ندارد.”

به همین دلیل مدیران پروژه برای انتقال کارگران و مصالح ساختمانی و تامین آب و برق جزایر دچار مشکل شده اند.

تنها وسیله حمل و نقل عمومی برای بازدیدکنندگان از این جزایر خدمات قایق مسافربری است که به پالم جمیرا می رود و از آن خارج می شود.

چه بر سر «جهان» خواهد آمد؟

در دهه گذشته، گروه Kleindienst مستقر در دبی، که توسط سرمایه گذار اتریشی Josef Kleindienst تأسیس و اداره می شود، روی پروژه ای به نام قلب اروپا کار می کند.

این پروژه ۵ میلیارد دلاری قرار است مجموعه ای از هتل های مجلل، عمارت های خصوصی و ویلاهای شناور باشد که به سبک اروپایی در جزایر آلمان، موناکو، سوئد و ونیز در جزایر جهان (البته هیچ کدام از این شهرها) ساخته می شود. و کشورها در واقع جزایر هستند). ).

حتی یک “خیابان بارانی” وجود خواهد داشت که در آن بازدیدکنندگان می توانند زیر باران مصنوعی در هنگام گرم شدن بیش از حد راه بروند.

این مجموعه قرار است در سال ۲۰۲۶ افتتاح شود.

نخیل پیمانکارانی را برای کارهای اساسی بر روی ساختار “جهانی” استخدام می کند تا تمام ۲۶۰ جزیره را در قاره های مربوطه به هم متصل کند.

در ابتدا قرار بود هر جزیره در “جهان” منابع آب و برق خاص خود را داشته باشد، اما معلوم شد که پرهزینه و غیرعملی است.

این طرح برای اتصال جزایر در هر قاره برای به اشتراک گذاشتن منابع آب و برق آنها است.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا