ارزهای دیجیتال

چرا پزشکیان با تشکیلات جدید حجاب مخالف است؟

دولت مانع از افزودن قطعنامه جدید به یک موسسه جدید و یک سازمان جدید از شرکتهای تابعه خود و اساساً به کلیه سازمانهای اداری و ساختارهای کشور شد. این مرحله مطابق با استراتژی کوچک شدن دولت است و زمینه را برای تشکیل بوروکراسی غیر ضروری جدید تعیین می کند ، که مطمئناً نیاز به تأمین بودجه و معرفی هزینه های مضاعف برای بودجه کشور دارد.

نکته این است که دولت این کاهش را آغاز کرد ، به معنای کاهش هزینه ها و افزایش کارآیی ، اول خود در وزارت کشاورزی است. از دولت که پیشگام اجرای قانون در اصلاح سیستم اداری است ، بنابراین انتظار می رود که با شیوه های قانونی موجود ، از ایجاد سازمان ها و سازوکارهای اداری جدید در سایر مؤلفه ها جلوگیری کند. یک سازمان جدید که به معنای یک ساختمان جدید ، تدارکات جدید ، آب و گاز جدید و همچنین بودجه جدید و همچنین بوروکراسی جدید و بوروکراسی جدید دفتر است.

حکم صادر شد؟

دیروز ، رئیس جمهور مسعود میانه موضع شورای عالی انقلاب فرهنگی را اعلام کرد ، که “سند ملی پوشش های اسلامی و ایران را اصلاح کرد”. پس از این تغییر ، تشکیل چنین بنیادی با از بین بردن اصطلاح “تشکیل بنیاد ملی پوشش اسلامی ایران” از بند ۲ سند حذف شد. البته این تغییر بود که تغییر در ماده ۵ وزارت فرهنگ و مدیریت اسلامی موظف بود “ظرفیت اجرایی و عملیاتی لازم را برای دستیابی به اهداف سند ملی پوشش ایرانی اسلامی و سازماندهی مد و لباس در کشور فراهم کند”. با اعلام مقاله فردی ، که در ۵ سپتامبر ۲۰۰۸ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد ، وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی قبل از تصویب سند ملی اسلام و ایرانیان در ماههای آخر دولت سیزدهم به وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی بازگردانده شد.

آیا تشکیل بنیاد ملی پوشش ایرانی اسلامی اسلامی لازم بود؟

پیش بینی بنیاد ملی پوشش ایرانی اسلامی در سند ملی تحت همین عنوان با ۲ مقاله و ۲ یادداشت ، خرداد در سال ۱۴۰۳ ، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ای تحت عنوان رئیس محمدخبر ، رئیس جمهور رئیس جمهور ، آژانس های مسئول (مسئول حجاب) کمتر از یک ماه بعد تصویب شدند. این گرایش به نهادینه کردن در قالب سندی که با هدف ایجاد یک حکمرانی مناسب در زمینه پوشاک و توضیح سیاست سبک پوشش ، و سیاست اجرای آن به عنوان یک هماهنگی مدیریت ، تقویت هویت و ارتقاء مارک های ایرانی تعریف شده است ، در حالی که زیر ۱۹ سال پیش بود. با این حال ، سیزدهمین دولت کار کار را در چند هفته اول به شورای فرهنگی عمومی منتقل کرد. عملی که استدلال می کند که دستگاه های درگیر مسئولیت خود را در این کارگروه انجام نمی دهند. در عوض ، یک کارگروه استدلال می کند که متن سند ملی مورد نظر را تدوین کرده است که “دبیرخانه کارگروه مد و لباس از نظر ساختاری و بودجه” در این سند نبوده است ، حمل و نقل سازمانی خود برای “بنیاد ملی” توسط شورای برتر انقلاب فرهنگی پیشنهاد و تصویب شده است.
این ساختار اجرایی چیزی نبود که در چهاردهمین دولت با اهداف و استراتژی های دولت مطابقت داشته باشد ، که مبتنی بر کوچک شدن و امتناع از تحمیل بودجه فعلی کشور برای دو برابر بار مالی بود. تحت چنین استراتژی و رویکرد شکل گیری بنیادهای ملی و شوراهای برتر جداگانه که از طریق استفاده از ظرفیت ها و ساختارهای موجود قابل دستیابی است ، دفاع از آن امکان پذیر نیست. به جای ایجاد مؤسسات جدید ، می توانیم با تقویت و به روزرسانی مکانیسم های موجود ، استفاده هوشمندانه از ظرفیت های فعلی و همچنین تعامل مؤثر و هماهنگ بین موسسات فعلی ، اهداف مشخص را دنبال کنیم.

منبع: ایران زیتونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا