ورزشی

چرا یحیی گل‌محمدی با بقیه فرق می‌کند؟

بی شک یکی از دلایل موفقیت یحیی گل محمدی در فوتبال باشگاهی در سال های اخیر انتخاب یک دستیار اول قوی برای خودش است. دستیارانی که با پایان کار با یحیی گل محمدی در لیگ برتر سرمربی شدند و راه جدایی را برای خود باز کرده اند.

یکی از اولین دستیاران یحیی گل محمدی مجتبی حسینی است. مربی ای که سال ها در ذوب آهن و تراکتورسازی دستیار یحیی گل محمدی بود. این مربی در فصل گذشته سرمربیگری تیم آلومینیوم اراک را بر عهده داشت و قبل از پیوستن به آلومینیوم اراک سابقه خوبی به عنوان اولین بازیکن در تیم هایی مانند ذوب آهن، نفت مسجد سلیمان، پیکان و … از دیگر دستیاران یحیی به جای گذاشت. گل محمدی می توان به ساکت الهامی اشاره کرد. مربی ای که پس از جدایی از یحیی گل محمدی به همراه تیم های تراکتورسازی و نساجی جام حذفی را بالای سر برد و در حساس ترین شرایط دو بار به نساجی کمک کرد تا زنده بماند. حمید مطهری با یحیی گل محمدی هم کار می کرد. مربی ای که اولین بازیکن لیگ نساجی شد و در فصل گذشته و در هفته های پایانی نتایج خوبی با تراکتورسازی به عنوان اولین بازیکن کادر فنی این تیم کسب کرد.

آخرین مربی که دستیار اول یحیی گل محمدی شد و عاقبت به خیر شد، اسمار بود. این مربی برزیلی به عنوان دستیار اول یحیی گل محمدی وارد تهران شد و پس از جدایی این مربی از پرسپولیس نفر اول کادر فنی این تیم شد. اسمار قهرمانی لیگ برتر را با پرسپولیس تجربه کرد و حالا به دنبال تیم بهتری است.

این حروف اول به ما نشان می دهد که یحیی گل محمدی در سال های اخیر در بین تمامی مربیان لیگ برتر بهترین دستیاران را انتخاب کرده است و بی شک یکی از دلایل موفقیت او در فوتبال باشگاهی ایران و آسیا همین است. دستیارانی که خوب تمرین می کنند و مهمتر از همه نشان می دهند که توانایی نفر اول شدن را دارند. اما بسیاری از مربیان لیگ برتر از ترس اینکه روزی جایگاه خود را به دستیارشان بدهند، مربیانی را انتخاب می کنند که کاریزماتیک نیستند.

سوال مهم و اساسی در اینجا این است که اگر دستیار قویتر از سرمربی نیست و شخصیت اول بودن را ندارد، چگونه در مواقع بحرانی به سرمربی کمک می کند و به اولی توصیه درست می کند. شخص تیم؟ یحیی گل محمدی در سال های اخیر دستیاران خود را به درستی انتخاب کرده است که هر کدام ایده و نظر خود را دارند و نشان داده اند که در کنار یحیی گل محمدی نفر اول هستند و می توانند یاور خوبی برای یحیی باشند.

حالا مهم ترین ویژگی شخصیت یحیی دیگر یحیی تایم نیست. او بیشترین نماینده را در لیگ برتر داشته و می تواند رکوردی جاودانه از خود به جای بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا