ورزشی

چرا یک لیگ فوتبال آماتور در چین ناگهان محبوبیت یافته است؟​​

سوپر لیگ یک لیگ آماتور است که توسط دولت استان جیانگسو برگزار می شود. سه شهر در استان تیم های خود را به رقابت می فرستند و فصل مسابقات به مدت ۶ ماه به طول می انجامد. عضویت در این لیگ شامل محدودیت های منطقه ای است و هر تیم فقط می تواند سه بازیکن حرفه ای داشته باشد. در بین این چهار تیم ، بازیکنانی از لیگ برتر چین وجود دارند ، اما در کنار قله های موتوری ، دانشجویان و صاحبان مشاغل کوچک. سن بازیکنان از ۱ تا ۵ سال متفاوت است. این طراحی “غیرحرفه ای” باعث شده است که فوتبال به “جشن خیابانی” اصلی خود بازگردد.

سوپر لیگ جیانگسو هیچ بازیکن خارجی میلیون نفری ندارد -فقط گوجه فرنگی روز -به فروشندگان روزانه که صبح ساعت چهار صبح از خواب بیدار می شوند تا تمرین کنند. همچنین هیچ خبری از یک سرمایه دار چمدان وجود ندارد. فقط مادربزرگ هایی که فریاد می زنند ، “تایجو برنده می شود!” این “غیر حرفه ای” در عوض ذهن را باز کرده است و طنز محلی به بهترین تاکتیک ها و طنزهای محلی تبدیل شده است. در سیستم عامل های آنلاین ، Teapot Super League League League و اسپری زنجبیل Jenjiang پرفروش شده اند. حتی یک بیمه نامه با عنوان “اگر تیم مورد علاقه خود را از دست می دهید ، یک جعبه خرچنگ رودخانه بگیرید.”

در طول مسابقات ، جملاتی مانند “رقابت اولویت ، رفاقت در چهاردهم” به شعارهای محبوب تبدیل شده است. البته ، این نوع طنز صرفاً راهی برای خوشبختی است. سازمان دهندگان هدف فراتر از رقابت دارند: آنها به دنبال رونق گردشگری و صنعت فرهنگی از طریق ورزش هستند – روشی فراتر از انتظار. لیگ جیانگسو ، که به طور رسمی از ۵ ماه مه آغاز شد ، به “دعوت گردشگری” برای سفر به شهرهای میزبان در کمتر از یک ماه تبدیل شده است. در پایان اخیر تعطیلات عید عید ، “سفر به یک شهر برای تماشای یک بازی” به یکی از جدیدترین مباحث توریستی چین تبدیل شد. در طول سه تورنمنت ، ۶۰۰۰ نفر در ورزشگاه ها شرکت کردند و مصرف گردشگری در چهار شهر میزبان ۴.۹ درصد افزایش یافت. الگوی “جذب تماشاگران از طریق ورزش و تبدیل آن به مصرف کنندگان” مدل جدیدی را منعکس می کند.

قبل از محبوبیت در سوپر لیگ ، یک سوپر لیگ فوتبال روستایی به طور خودجوش توسط مردم گایجو برگزار شد. سوپر لیگ روستایی و لیگ برتر جیانگسو یکی پس از دیگری محبوب شده اند و دو الهام اصلی برای توسعه فوتبال چین و سایر ورزش های رقابتی به ارمغان می آورند:

اولین بازگشت به هدف اصلی ورزش: سوپر لیگ جیانگسو و لیگ روستایی ، هم با شکستن مرزهای حرفه ای و آماتور ، فوتبال را “برای همه” ساخته اند. در Goyju ، از رقص های محلی و موسیقی قومی به جای سرودهای باشگاه استفاده می شود. در جیانگسو ، “رقابت” بین شهرها به محور اصلی این مسابقات تبدیل شده است. این رویکرد نشان می دهد که ورزش می تواند جذابیت خود را بدون پول و ثروت حفظ کند.

دوم ، تبدیل فرهنگ منطقه ای به موتور مشارکت: سوپر لیگ جیانگسو ، با استفاده از اختلافات فرهنگی منطقه ای ، شور و شوق شهروندان را برانگیخته است. به عنوان مثال ، رقابت بین هوان آن و یانگجو به شدت عنوان غذاهای دریایی محلی محلی را برانگیخته و حس تعلق منطقه ای و اشتیاق به مشارکت در بین افراد محلی را بسیار برانگیخته است ، و این رویداد نه تنها یک رقابت ورزشی بلکه یک رویکرد پرشور به هویت فرهنگی منطقه ای و حس تعلق به استادیوم است.

موفقیت لیگ سوپر جیانگسو نمونه ای عالی از توسعه یکپارچه فرهنگ ، ورزش و گردشگری به گونه ای است که پتانسیل عظیم رویدادهای ورزشی را برای بازگشت به مردم ، ادغام فرهنگ و پیشرفت اقتصاد اثبات می کند. رویدادهای ورزشی ، به منظور جلب توجه گسترده و نشاط طولانی مدت ، باید از شرم از بیش از حد روشنفکرانه و ناسالم خلاص شوند و شور و شوق توده ها را بسیج کنند تا ورزش واقعاً بتواند برای همه افراد ورزش شود و از توده ها لذت ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا