اخبار اقتصاد ایران

چرا ۵۰ درصد کمتر از ظرفیت در گیلان ذخیره سوخت داریم؟

بازرس کل استان گیلان گفت: بخش خصوصی وظیفه مهم ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در جامعه را بر عهده دارد و دستگاه های حاکمیتی نیز وظیفه دارند با توجه به ظرفیت های خود مطالبات بخش خصوصی را تامین و حل کنند.

افق میهن، در راستای پیگیری موضوع «خسارت صنایع ناشی از قطعی برق در فصل تابستان و احتمال محدودیت تولید در فصل زمستان به دلیل کمبود گاز» جلسه ای در این بازرسی عمومی

آقایی در این دیدار با بیان اینکه همواره از دو بخش دولتی و خصوصی حمایت می کنیم، افزود: بخش خصوصی وظیفه مهم ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در جامعه را بر عهده دارد و دستگاه های حاکمیتی نیز با توجه به ظرفیت های خود وظیفه مطالبه گری را دارند. . تامین و حل مشکلات بخش خصوصی.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است، بر لزوم بررسی ابعاد موضوع عدم تعادل انرژی و جلوگیری از نارضایتی واحدهای تولیدی تاکید کرد.

بازرس کل استان گیلان ضمن اشاره به کاهش تولید صنایع کشور به دلیل قطعی برق ۲ تا ۴ روز در هفته در تابستان امسال، به ماده (۲۵) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اشاره کرد. افزود: در این قانون بر جبران زیان واحدهای تولیدی تاکید شده است. بوده است

آقایی تاکید کرد: در استان گیلان ۳ واحد تولید برق وجود دارد و میانگین تولید نیروگاه های استان در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۲ تغییری نکرده است! چرا با وجود امکان ذخیره ۲۷۶ میلیون لیتری سوخت، در حال حاضر ۵۰ درصد کمتر از ظرفیت مذکور (۱۱۲ میلیون لیتر) ذخیره سوخت داریم؟

در این جلسه مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان، مدیران عامل شرکت های گاز، توزیع برق و برق منطقه ای، توزیع فرآورده های نفتی، مدیریت لوشان شرکت تولید برق و همچنین رئیس هیئت مدیره، دبیر و مدیر عامل انجمن مدیران صنعت گیلان نیز حضور داشتند، آقای آقایی به موضوع کوتاهی مدیران دستگاه های اجرایی پرداختند. استان مشکلات را به مدیران ارشد گزارش و آن را مشکل زا دانست و تاکید کرد: مشکلات قطعی برق، گاز و … باعث آسیب واحدهای تولیدی می شود مشکلات اقتصادی و حتی تعدیل نیروی کار وجود دارد.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به اینکه بحث جبران خسارات واحدهای تولیدی و صنایع و همچنین جلوگیری از عدم تعادل انرژی در فصل سرما برای استان حائز اهمیت است، وضعیت فعلی کشور را محصول محصول عنوان کرد. تحریم‌های دشمنان و بی‌توجهی مدیریت گذشته. امروزه قبول مدیریت نوعی جهاد و امری خطیر محسوب می شود.

در این جلسه مقرر شد با توجه به خالی بودن ظرفیت نیروگاه های استان ذخیره سازی سوخت مایع و گازوئیل در نیروگاه های استان حداکثر ظرف مدت یک ماه به اتمام برسد و برنامه ریزی افزایش ظرفیت ذخیره سازی سوخت نیروگاه ها باید از طریق ساخت مخازن جدید انجام شود.

این در حالی است که در کمترین زمان ممکن گزارشی از سوی شرکت گاز استان گیلان در خصوص اجرای خط ۴۲ اینچ سراسری گاز نیروگاه رضوانشهر که هنوز ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده است به بازرسی کل ارائه شود.

در ابتدای جلسه هر یک از مدیران حاضر در جلسه مذکور به بیان نقطه نظرات و مشکلات موجود در دستگاه خود پرداختند و پیشنهاداتی جهت بررسی ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا