بانک و بیمه

چرخش بازار سکه و طلا پس از تعطیلی یک هفته‌ای بازار

به گزارش افق میهن، محمد کشتی آرای نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته پس از تعطیلات یک هفته ای در بازار داخلی، قیمت سکه هر اونس طلا در ابتدای هفته ۲۳۹۱ دلار بود و در پایان هفته با ۲۵ دلار کاهش نسبت به روز شنبه با ۲۳۷۴ دلار به پایان رسید.

وی افزود: در مقابل کاهش قیمت بازارهای جهانی، افزایش نرخ ارز باعث شد تا قیمت سکه و طلا در بازار داخلی افزایش یابد و به همین دلیل حباب سکه گسترش یافت.

این کارشناس بازار سکه و طلا در خصوص قیمت انواع سکه در معاملات اخیر پایان هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: هر قطعه سکه طرح جدید با افزایش (۹۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته) است. ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته پنجشنبه) به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم نیز با ۴۰۰ تومان افزایش به ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه نیز در این هفته با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت مواجه شد و در آخرین معاملات هفته، قیمت نیم سکه ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در معاملات اخیر هفت میلیون تومان معامله شد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: با وجود کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، اثر افزایش نرخ ارز بر کاهش قیمت هر اونس غلبه کرد و امکان روند نزولی را فراهم نکرد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز در پایان هفته با ۱۴۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته ۱۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات اخیر روز پنجشنبه حدود ۳۲ هزار تومان افزایش یافت و مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

از ۹۰۰ هزار تومان افزایش قیمت سکه، ۶۰۰ هزار تومان به دلیل افزایش حباب بود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: از ۹۰۰ هزار تومانی که قیمت سکه تمام شد، حدود ۶۰۰ هزار تومان به دلیل افزایش حباب سکه بوده است. در حال حاضر قیمت سکه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار با حباب است.

وی تاکید کرد: تنها دلیل افزایش قیمت سکه و طلا افزایش نرخ ارز در هفته گذشته بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا