بانک و بیمه

چرخش تحول‌آفرین بانک صادرات ایران در ارائه خدمات مبتنی بر داده‌محوری و هوشمندسازی

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک صادرات، یاسر مرادی سطوح مختلف تجزیه و تحلیل داده ها را شامل تحلیل توصیفی، تشخیصی، پیش بینی کننده، تجویزی و شناختی برشمرد و محوریت داده را مهمترین نیاز برای گذار به نسل چهارم بانکداری برشمرد. یعنی بانکداری هوشمند و گفت: بانکداری هوشمند چیست؟ برخلاف بانکداری سنتی، الکترونیکی و دیجیتالی، تمرکز بر تحلیل شناختی داده های مشتریان است.

وی ادامه داد: این تحلیل فرصتی را برای ارائه خدمات شخصی و نوآورانه به مشتریان ارائه می دهد و به بانک ها اجازه می دهد تا با ایجاد یک تجربه انحصاری برای هر مشتری، مشتریان جدیدی را جذب کنند. این در حالی است که با تغییر دوره های بانکی قبلی از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال، خدمات بانکی برای عموم مشتریان تقریباً یکسان است و تنها کانال های ارائه خدمات به مشتریان از شعب فیزیکی به تلفن همراه تغییر کرده است.

عضو هیئت مدیره این بانک همچنین تصمیم گیری بهینه و کاهش ریسک در حوزه هایی مانند مدیریت نقدینگی، اعتبارسنجی، کشف تقلب و مبارزه با پولشویی را مهم ترین تاثیر داده گرایی و هوشمندسازی بانک ها عنوان کرد.

وی همچنین به بیان نقش داده‌ها در سایر بخش‌های اکوسیستم بانکی و ایران تحلیلهای موازی با پایش بازار ارز، طلا و سهام، تحلیل رقبا از جمله سایر بانک‌ها و فین‌تک‌ها به‌عنوان رقبای جدید بانک‌ها، تحلیل مشتریان و علایق شناسایی‌شده شخصیتی مشتریان پرداخت. تحلیل کالان، تحلیل روند صنعت، محصولات و خدمات و همچنین پیش بینی چرخه عمر آنها و در نهایت تنظیم مقررات را از مهم ترین کارها و دستاوردهای این مبحث خواند.

مرادی در نهایت از افزایش ده برابری حجم داده های تولیدی در دهه اخیر و تاثیر استفاده از این داده ها در افزایش سودآوری سازمان ها خبر داد. وی با تاکید بر اهمیت داده ها در شرکت ها، هوش داده محور و داده گرا یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت برشمرده شده است.

این جلسه با حضور برخی از اعضای هیات مدیره و هیات مدیره بانک های صادرات ایران، اختاز نوین، سینا و دی، اساتید دانشگاه امیرکبیر و نمایندگانی از اتاق بازرگانی برگزار شد. را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا