خودرو

چری فالوین T9 رونمایی شد/چری فالوین T9، نسل جدید شاسی بلندهای چری


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: چری فالین T9 یک شاسی بلند هیبریدی پلاگین است که توسط چری در سال ۲۰۲۴ عرضه شد. این خودرو بر اساس چری تیگو ۹ ساخته شده و در دو نسخه ۵ و ۷ نفره عرضه می شود. چری فالوین T9 دارای یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی است و در مجموع ۳۱۷ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو با یک بار شارژ کامل می تواند مسافتی در حدود ۱۴۰۰ کیلومتر را طی کند. مجهز به امکانات رفاهی زیادی مانند سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی های چرمی، صفحه نمایش لمسی بزرگ و سیستم های ایمنی پیشرفته است.

ابعاد Cherry Fallin T9

فالوین T9 دارای طول، عرض و ارتفاع ۴۷۹۵، ۱۹۳۰ و ۱۷۳۸ یا ۱۷۴۱ (بسته به نوع) است. فاصله مرکزی این تقاطع ۲۷۷۰ میلی متر است. با این ابعاد، T9 در رده کراس اوورهای میان رده قرار می گیرد.

طراحی بیرونی

از نظر خارجی، تفاوت فالوین T9 و تیگو ۹ به جزئیات کوچک محدود می شود. مثلا جلوپنجره این خودرو فریم مجزا ندارد و در سپر ادغام شده است. برای تهویه بهتر، چندین شکاف عمودی در این قسمت ایجاد شده است. لوگوی روشن چری در بالای این عنصر دیده می شود. در نمای عقب، درج نام فالوین با حروف بزرگ انگلیسی بارزترین تفاوت این دو مدل است. به طور کلی، فالوین T9 در پنج رنگ بدنه سفید، خاکستری، آبی، مشکی و سبز موجود است.

طراحی داخلی

در کابین همه چیز مانند تیگو ۹ است. داشبورد شیک این کراس اوور چینی دو نمایشگر دیجیتال را در خود جای داده است. صفحه نمایش پشت فرمان ۱۰.۲۵ اینچ است اما صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچ و وضوح ۲.۵K دارد. برای درک بهتر ابعاد این صفحه نمایش باید گفت که بسیاری از لپ تاپ های موجود در بازار دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی هستند! ارتفاع کنسول وسط این کراس اوور زیاد است به طوری که دریچه های تهویه مطبوع روی کنسول قرار می گیرند و روی داشبورد قرار نمی گیرند. این کنسول عریض علاوه بر شیارهای تهویه، یک شارژر بی سیم ۵۰ واتی، دو شارژر و یک دستگیره برای انتخاب وضعیت انتقال نیز دارد. مانند بسیاری از مدل های جدید چینی، T9 به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ مجهز شده است.

امکانات و امکانات

فالوین T9 با امکانات خوبی به بازار آمده است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از: سیستم هد آپ نمایشگر، سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو، نورپردازی داخلی با قابلیت نمایش ۲۵۶ رنگ مختلف، سیستم کنترل توجه راننده و… دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی. به جز نسخه پایه، همه مدل های دیگر دارای دستیار رانندگی سطح ۲ هستند. نیازی به گفتن نیست که این کراس اوور چینی از عملکردی به نام Super ID استفاده می کند. این ویژگی امکان ورود آسان به داخل کابین و دسترسی به خودرو را از طریق سیستم های تشخیص چهره و تشخیص صدا یا بلوتوث فراهم می کند.

مشخصات فنی Cherry Fallin T9

موتور هیبریدی پلاگین چری فالین T9 شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی است. موتور بنزینی دارای قدرت خروجی ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر است. این موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بسته به نوع درایو، انتقال به چرخ ها از طریق گیربکس DHT انجام می شود که مخصوص خودروهای هیبریدی است. فالوین T9 با این مشخصات شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۷ ثانیه می رساند.

باتری استفاده شده در T9 از شرکت Guoxuan Hi-Tech و دارای ظرفیت ۱۹.۴۳ کیلووات ساعت است. در حالت تمام برقی این باتری طبق استاندارد CLTC چین برای مسافت ۱۲۰ کیلومتر کافی است. به گفته چری، شارژ باتری پس از ۳۰ دقیقه اتصال به پورت مناسب به ۳۰ تا ۸۰ درصد می رسد. طبق استاندارد WLTC، برد ۱۴۰۰ کیلومتری T9 با باتری کاملا شارژ شده و باک پر امکان پذیر است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا