ورزشی

چشم‌ها به پایتخت؛ جنگ 6 و 4 در آزادی!

شروین رمضانی– حساس ترین بازی فوتبال ایران روز پنجشنبه از ساعت ۱۵ برگزار می شود. استقلال و پرسپولیس در شرایطی مقابل هم قرار می گیرند که زمین تا آسمان شرایطشان متفاوت است. استقلال با نکونام صدرنشین لیگ است و اگرچه در ۲ بازی اخیر مقابل برار ذوب و فولاد پیروز نشده است اما با ۲۴ امتیاز همچنان در رده اول قرار دارد. از سوی دیگر پرسپولیس با انواع بحران ها مواجه است.

از عدم برد در بسیاری از بازی ها، حذف از آسیا، فاصله ۴ امتیازی تا صدر و اعتصاب بازیکنان و کادرفنی و… همه از مشکلات پرسپولیس در هفته های اخیر است.

اگرچه قرمزها در آخرین بازی خود مقابل هواداران به طلسم عدم پیروزی خود پایان دادند، اما مصدومیت بازیکنان و درگیری یحیی و درویش در کنار انتقاد شدید هواداران از عملکرد این تیم باعث شده تا این تیم دور از انتظار باشد. روزهای خوبش

بحران مصدومیت در اردوی سرخابی ها

در اردوهای هر دو تیم مصدومیت بیداد می کند. از یک طرف پرسپولیسی ها هفته هاست که مصدوم هستند و حتی فصل را هم از دست داده اند. پورعلیگنجی و یاسین سلمانی به تساوی کشیده اند و تا پایان فصل در اختیار نخواهند بود، وحید امیری چند ماهی است که غایب است و نمی تواند حضور داشته باشد و حتی عالیشاه هم وضعیت ثابتی ندارد و هر ماه مصدوم می شود. این مسائل در کنار آماده نبودن بازیکنانی که به تازگی از مصدومیت بازگشته اند مانند ترابی و گلزنی کامل در حجم و اندازه مهاجمان پرسپولیس باعث شده قرمزها خوب نباشند و دستان یحیی بسته باشد. عمری حتی در هفته آخر مقابل هوادار مصدوم شد و چند روزی در تمرینات غایب بود.

از طرفی شرایط چندان خوب نیست، ایمان سلیمی شرایط خوبی ندارد و کادر پزشکی استقلال در تلاش هستند تا او را برای دربی آماده کنند. حسین مرادمند چند هفته ای است که از تمرینات دور بوده و بعید است به دربی راه پیدا کند.

این مصدومیت ها دست به دست هم داد تا نکونام مجبور شود روزبه چشمی را به خط عقب منتقل کند و در عمق دفاع بازی کند. آرمین سهرابیان شریک او در خط دفاع خواهد بود و احتمالا شاهد حضور مهدی پورو و حمیدی فر در پست هافبک دفاعی خواهیم بود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس با تصمیم یحیی گل محمدی با ترکیب علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، حسین کنعانی زادگان، گلیسیانی، میلاد سرلک، مسعود ریکی، مهدی ترابی، شهاب زاهدی، سعید صادقی و محمد عمری وارد زمین می شود.

سروش رفیعی نیمکت نشین است و احتمالا در نیمه دوم جانشین یحیی طلایی خواهد شد.

استقلال با تصمیم نکونام با حسینی، آرمین سهرابیان، حردانی، روزبه چشمی، حامدی فر، جلالی، یاماگا، بلانکو، رضاوند، مهدی پور و مهرداد محمدی نیز به میدان می رود.

بازی اعداد در دربی

این صد و دومین دربی پایتخت است که برگزار می شود. از ۱۰۱ بار قبلی، پرسپولیس با ۲۷ برد برتری دارد و استقلال ۲۶ برد.

تعداد دیدارهای رسمی دو تیم ۹۵ بازی است که پرسپولیس با پیروزی ۲۷ بر ۲۴ صدرنشین بوده است.

آخرین پیروزی استقلال در دربی دهم اسفند سال ۱۳۹۶ به دو هزار و ۱۱۴ روز مانده به دربی پیش رو برمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا