طلا و ارز

چشم انداز قیمت دلار صعودی است/ کسری بودجه 1403 از افت قیمت دلار جلوگیری می‌کند

علی طباطبایی کارشناس بازارهای مالی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن:






با اعلام نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دلار برای ساعاتی به کریدور پنجم بازگشت، اما رشد تقاضا، این نرخ ارز را به کریدور بالاتری برد. به گفته کارشناسان اقتصادی، روند بازار ارز از متغیرهای اقتصادی تبعیت می کند و وابسته به رویدادهای سیاسی نیست. علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی معتقد است با توجه به بسته بودن بودجه ۱۴۰۳ و کسری، کاهش قیمت دلار پیش بینی نمی شود.



به گزارش افق میهن، موضوع برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد و چند هفته اول تیر به عنوان یک عامل ترمز برای جهش قیمت در بازارهای مالی عمل کرد. با اعلام نتایج انتخابات و پیروزی کاندیدای معتدل، دلار به کریدور پنجم بازگشت اما کمتر از چند ساعت در این منطقه ماند و بار دیگر در کریدور ششم در حال معامله بود.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دلار به عنوان پیشتاز اصلی قیمت در سایر بازارها، واکنش عمیق و بلندمدتی به اخبار و رویدادهای سیاسی نشان نمی دهد و از متغیرهای اقتصادی تبعیت می کند.

دلار ارزان نیست

در همین رابطه علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن وی در خصوص روند تحولات قیمت دلار در هفته های آینده با اشاره به نتایج انتخابات گفت: در بحث دلار و طلا بسته به اتفاقات سیاسی شاهد کاهش شدید قیمت ها نیستیم انتخاب رئیس جمهور جدید برای بازارهای مالی این است که قیمت ها در کوتاه مدت با نرخ پایین تری افزایش می یابد.

وی در خصوص توسعه بلندمدت قیمت دلار گفت: با توجه به تکمیل بودجه ۱۴۰۳ در دولت سیزدهم، در بلندمدت و تا پایان سال جاری شاهد روند صعودی اسکناس آمریکا خواهیم بود. بودجه.”

طباطبایی به افزایش قیمت دلار، افزایش نقدینگی و البته در بلندمدت افزایش قیمت طلا اشاره کرد و افزود: شاید بتوان گفت که تاثیرات انتخابات اخیر بر بازارها بوده است این است که قیمت ها در کوتاه مدت با شیب ملایم تری افزایش می یابد.

امید حاصل از نتایج انتخابات، ریتم قیمت را تنظیم می کند

طباطبایی ادامه داد: قیمت دلار به نقدینگی و کسری بودجه سالانه بستگی دارد. بودجه ۱۴۰۳ نهایی شده و تغییر رویه و متعادل کردن کسری بودجه ۱۴۰۳ در دست این دولت نیست. بنابراین، من روند کاهشی دلار را پیش‌بینی نمی‌کنم.»

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا