فرهنگ و هنر

چقدر فروش سینما در دوره انتخابات کساد شد؟ :: افق میهن

میزان فروش سینمای ایران در هفت روز گذشته برابر با ۴۳ میلیون و ۴۸۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده که نشان می دهد رقم فروش کل نسبت به هفته های گذشته کاهش داشته و این هفته ۸ میلیارد کاهش فروش را تجربه کرده است.

به گزارش افق میهن، «تگزاس ۳» با ۴۶۱ سالن با ۳۵۹ هزار تماشاگر بیش از ۲۲ میلیارد تومان فروش داشت و با فروش معادل هفته قبل در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

روزنامه شرق نوشت: «تگزاس ۳» که هشتم اکران می شود خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به عنوان سرپرست پردیس سینمایی هویزه آغاز به کار کرده و با ۵۹۸ سالن سینما در سال جاری با یک میلیون و ۷۶۸ هزار تماشاگر به فروش بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد در اکران سینماها، بیش از ۱۸۹ هزار تماشاگر داشته و در هفته گذشته ۱۱ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با ۴۸۹ سالن سینما در سال جاری با ۴۶۷ هزار تماشاگر بیش از ۲۷ میلیارد تومان فروش داشت.

«تمساح خونین» که همچنان پرفروش ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می شود، در رتبه سوم جدول فروش هفتگی قرار دارد و توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل سه میلیارد و ۲۸ میلیون تومان دست پیدا کند. «تمساح خونی» که اکران خود را از ۲۵ اسفند سال گذشته در قالب اکران نوروزی با ۶۸۸ سالن سینمایی در سال جاری آغاز کرد، با ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تماشاگر به فروش نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان دست یافت. و یک سوم کل فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ را به خود اختصاص داد و توانست در تمام روزهای بهاری امسال پیشتاز فروش سینماها شود. «کروکودیل خونین» با افزایش فروش دوباره از «مست عشق» پیشی گرفت.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با ۲۶۶ سالن سینمایی با ۴۶ هزار تماشاگر بیش از سه میلیارد تومان فروش داشته و در رده چهارم قرار دارد که تقریباً با هفته گذشته برابری می کند. فیلم سینما. است. “عشق مست” از پنجم اردیبهشت یک میلیون و ۸۲۷ هزار نفر تماشا کرده و بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان فروش داشته است.

«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما پس از «تمساح خونین» در رده پنجم پرفروش ترین آثار سینمای ایران در هفت روز اخیر قرار گرفته است. یک میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان رقم اعلام شده برای فروش فیلم مصطفی تقی زاده در هفت روز گذشته است.

“بوی” که از ۱۶ خرداد در اکران سینماها به نمایش درآمده است. این هفته بیش از ۱۴ هزار نفر تماشا کردند و در هفته گذشته ۷۱۹ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با پشت سر گذاشتن کمدی مانند «قلهک» و پشت سر گذاشتن «بیدان» در رتبه ششم جدول فروش قرار گرفته است. «بی بادان» در رده هفتم جدول فروش هفتگی قرار دارد و در هفته گذشته معادل ۶۰۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان فروش را به ثبت رسانده است و به نظر می رسد روند نزولی تماشای آن آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا