ورزشی

چمن‌هایی که آبروی کشورمان را می‌برند؛ منتظر عکس‌های رونالدو از «قلعه حسن‌خان» باشید!

وضعیت ورزشگاه هایی که تیم سپاهان و تیم ملی در آن بازی کرده اند واقعا نگران کننده است. تماشاگران خارجی با دیدن این تصاویر از خود می پرسند: "در ورزشگاه های ایران چه می گذرد؟ چگونه می توان این همه خسارت را در یک زمین چمن گذاشت؟!"

تنها ۶ ماه تا پایان سال ۱۴۰۳ باقی مانده است و ایرانیان به زودی وارد سال ۱۴۰۴ خورشیدی خواهند شد. سالی که طبق چشم انداز بیست ساله قرار بود ایران در عرصه های مختلف اقتصادی، نظامی، فرهنگی و … قدرت اول منطقه شود. در دهه ۱۳۸۰ وقتی از امسال صحبت می شد، بسیاری بر این باور بودند که دستیابی به این هدف یا حداقل بهبود چشمگیر وضعیت ایران امکان پذیر است. اما با نزدیک شدن به سال جاری، به جرات می توان گفت که نه تنها این وعده ها محقق نشده است، بلکه از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از شرایط دهه ۸۰ بسیار عقب هستیم.

نمونه این عقب ماندگی را در فوتبال کشور می توان دید. وضعیت اسفناک زمین های چمن و ورزشگاه هایی که برای گرفتن مجوز AFC دست و پنجه نرم می کنند، در بهترین حالت نشان می دهد که ما راکد هستیم. اگر در گذشته ما تنها کسانی بودیم که از وضعیت بد چمن های خود اطلاع داشتیم، اکنون به لطف شبکه های اجتماعی و حضور ستاره های بین المللی مانند رونالدو تقریبا تمام دنیا با این مشکل آشنا شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا