ورزشی

چمن ورزشگاه آزادی به تختی خواهد رفت!

داوود رفعتی درباره شرایط نامناسب ورزشگاه تختی تهران در فاصله ۱۳ روز مانده به شروع لیگ برتر گفت: مشکل اصلی ورزشگاه مربوط به دروازه ها و چمن آن است. ۲ روز پیش جلسه ای با حضور مدیرکل ورزش و جوانان تهران برگزار و مقرر شد ۱۵۰۰ متر زمین چمن به ورزشگاه بیاید. البته امکان انتقال یا خرید این مقدار چمن از ورزشگاه آزادی به تخت وجود دارد.

وی افزود: پیمانکار ورزشگاه آزادی نیز با حضور در ورزشگاه تختی کار را انجام می دهد. همان پیمانکاری که بعد از بازی پرسپولیس و نصر در شرایطی که زمین در آن وضعیت بود، مسئولیت بهبود زمین را بر عهده گرفت و در بازی نساجی مقابل الهلال در سریع ترین زمان ممکن شرایط خوبی را برای زمین ایجاد کرد. او کار خود را خوب بلد است.

دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه تصریح کرد: مشکل بعدی ورزشگاه تختی مربوط به دروازه هاست. قرار بود استقلال و پرسپولیس تا امروز هر کدام ۱۷.۵ میلیارد به ورزشگاه تختی کمک کنند اما تاکنون این کار انجام نشده است. دیشب با رضا درویش صحبت کردم گفت تا شنبه پول را واریز می کنیم. فرشید سمیعی هم اکنون در ترکیه به سر می برد و با توجه به گفتگو با مدیرعامل استقلال در تلاش هستم وضعیت پرداختی این باشگاه را فردا مشخص کنم. سایر کارهای مربوط به ورزشگاه تختی در حال انجام است. پای تارت الزامی نیست. الزامات شامل روشنایی، ورود و خروج تیم ها، رختکن، اتاق VAR، ورودی اتوبوس تیم و غیره است.

دبیر هیئت استان در خصوص اینکه نام ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برای میزبانی استقلال و پرسپولیس مطرح شده است، با اعلام اینکه تاکنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده است، توضیح داد: این موارد بیشتر مطرح شده است. در رسانه ها. ضمن اینکه باید ابتدا درخواست خود را به صورت کتبی به سازمان لیگ ارائه کنند تا آمادگی ورزشگاه مورد ارزیابی قرار گیرد.

رفعتی در خصوص شرایط عجیب سکوهای ورزشگاه تختی از جمله روییدن گیاهان روی آنها گفت: این موضوع به راحتی قابل حل است. پس از شستن و تمیز کردن صندلی ها، این بوته ها نیز جدا می شوند و کار سختی نیست. امکان روییدن چمن در حیاط منزل مسکونی نیز وجود دارد و من آن را مشکل خاصی نمی بینم. مشکل اصلی چمن است که شروع به کار کرده اند و با دریافت پول از سرخابی ها مشکل دروازه هم حل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این مبلغ پرداخت نشود تکلیف استقلال و پرسپولیس چه می شود، توضیح داد: اگر ورزشگاه آماده نباشد سازمان لیگ تصمیم می گیرد که این تیم ها در کدام ورزشگاه بازی کنند، ما ورزشگاه جایگزین هم داریم. اگر ورزشگاه تختی نیامد، هنوز زمان داریم تا در مورد جایگزین آن تصمیم بگیریم.

دبیر ستاد استاندارد ورزشگاه ها گفت: به هیچ وجه!

رفعتی در خصوص شرایط ورزشگاه شهرقدس گفت: در جلسه اخیر شهردار و اعضای شورای شهر شهرقدس حضور داشتند و قرار است امروز در این خصوص صحبت کنیم. قرار است این ورزشگاه در اختیار هواداران و تیم های چادرملو قرار گیرد و در صورت عدم دسترسی به ورزشگاه شهدا سازمان لیگ همچنان تصمیم به میزبانی این دو تیم خواهد گرفت.

دبیر ستاد استاندارد ورزشگاه ها در خصوص تعداد ورزشگاه های آماده میزبانی لیگ گفت: تاکنون ۱۲ تا ۱۳ ورزشگاه آماده است. مثلاً ۲ ورزشگاه در تبریز و خوزستان یا نزدیک به ۶ ورزشگاه در استان کرمان داریم. البته ورزشگاه غدیر اهواز را کنار بگذارید اما شرایط ورزشگاه تختی آبادان و شهدای فولاد خوب است. ورزشگاه اراک آماده است.

رفعتی افزود: روز گذشته از ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بازدید کردیم. مشکل این ورزشگاه نور این است که قول حل آن را در هفته آینده دادند. ما دوباره از آن بازدید خواهیم کرد و تجمل آن را می سنجیم. صندلی ها شماره گذاری می شوند پارکینگ ها نیز باید آماده شوند. با رفع این موانع بازی های شمس آذر در همین ورزشگاه انجام خواهد شد. در غیر این صورت ورزشگاه جایگزین انتخاب خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت ورزشگاه ملی قائم شهر خاطرنشان کرد: کاری جز تخریب دیوار برای ورود اتوبوس ها به این ورزشگاه انجام نشده است و هنوز سقفی برای ورود اتوبوس ها نصب نکرده اند. باید شرایطی را برای ورود ایمن اتوبوس ایجاد کنند که انجام نداده اند مانند نصب گیت، درب ورودی بانوان، گیت VIP، جایگاه خبرنگاران و… اگر این کارها انجام شود در این هفته میزبان نساجی خواهیم بود. در غیر این صورت طبق اعلام سازمان لیگ بازی های نساجی خارج از استان برگزار می شود.

دبیر ستاد استاندارد در گفت وگو با فارس اظهار داشت: مسئولان این ورزشگاه هنوز پاسخگوی تماس های من نبوده اند اما طبق اطلاعات من هیچ کاری در این ورزشگاه انجام نشده است. این ورزشگاه نیز مانند تختی انزلی، وطنی قائمشهر و غدیر اهواز شرایط سختی برای میزبانی دارد. برق ورزشگاه غدیر درست شده اما کارهای مربوط به نور و دروازه انجام نشده است. اگر مشکل نور حل شود بازی های استقلال خوزستان را بدون تماشاگر برگزار می کنیم. در خوزستان به دلیل در اختیار داشتن ورزشگاه های فولاد و نفت آبادان مشکلی نداریم.

رفعتی افزود: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در آماده سازی ورزشگاه ها ندارند. همه تیم ها باید ورزشگاه اول و دوم خود را معرفی کنند که در صورت مناسب بودن شرایط این ۲ ورزشگاه، بازی هایشان در آن برگزار می شود. در غیر این صورت سازمان لیگ تصمیم می گیرد. سازمان لیگ و فدراسیون برای آماده سازی ورزشگاه به باشگاه ها کمک می کنند اما طبق آیین نامه آماده سازی ورزشگاه فقط بر عهده باشگاه است. تا ۱۸ مرداد (یک هفته قبل از شروع مجدد مسابقات) در مورد ورزشگاه ها تصمیم خواهیم گرفت. قطعا هر تیمی که ورزشگاهش آماده نیست باید در ورزشگاه دیگری میزبانی کند.

وی افزود: اکنون تیم ملی کشورمان با قرقیزستان بازی می کند. اگر ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاهی را که معرفی کردیم ببیند، آماده است که تمام کادرها را علامت بزند. به گفته مهدی تاج، مثلاً یک ناظر بنگلادشی می آید، فیلم و عکسش را می گیرد و نظرش را درباره آمادگی ورزشگاه می گوید. ورزشگاه نقش جهان را هم برای بازی تیم ملی معرفی کرده ایم که با توجه به همکاری با پیمانکار جدید، شنیدم مشکل چمن دارد. رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا