فناوری

چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: نام دامنه بخشی است که نام برند یا فعالیت کاربر را بیان می کند و آن را به دلخواه خود ایران تحلیل می کند. پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی هستند که توسط کمیته ویژه تایید و تایید الحاقات یعنی ICANN تایید شده اند. نمونه هایی از پسوندهای رایج عبارتند از com، org و ir و ایران تحلیل یک نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم است و در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل نیز تاثیر دارد.

در واقع دامنه همان آدرس اینترنتی است که شما با آن شناخته می شوید. هرچه این آدرس ساده تر و مستقیم تر باشد، کاربران بهتر و بیشتری شما را پیدا خواهند کرد. دامنه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. شما نام دامنه و پسوند دامنه را تعیین می کنید، و اگر این نام رایگان باشد، می توانید آن را تحویل بگیرید. البته، پسوند دامنه به نوع کاری که انجام می دهید و گاهی اوقات به کشوری که در آن هستید بستگی دارد.

در ایران پژوهشکده دانش بنیان یکی از مراکز اصلی ثبت دامنه اینترنتی است و هر کاربری که قصد ثبت دامنه برای بازگشایی سایت خود را دارد باید به سایت این مرکز یا یکی از نمایندگان فعال آن در کشور مراجعه کند. .

این پژوهشکده همچنین آمار دقیقی از دامنه های ایرانی ارائه می دهد. مرکز ملی ثبت دامنه ایران یکی از زیرمجموعه های پژوهشکده دانش بنیان است و مسئولیت ثبت دامنه در ایران را بر عهده دارد. شاید دامنه دامنه های سطح بالا مانند Com، Net، Org و Info که در سرتاسر وب وجود دارد و زمینه کاربردی این دامنه ها در همه کشورها باز است، به قدری گسترده باشد که تخمین آماری دقیق آنها کمی دشوار شود. ، اما مرکز ثبت دامنه آخرین آمار دامنه های ثبت شده را برمی گرداند.

بر اساس آخرین آمار موجود در مرکز ملی ثبت دامنه ایران، از ابتدای ثبت دامنه های فارسی در کشور، یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۰۱۴ دامنه ثبت شده است و در میان پسوندهای فارسی ثبت شده، پسوند ir در راس قرار دارد. با ۱ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۷۹۷ دامنه فعال. قرارداد. در واقع بیشترین سهم متعلق به این پسوند است. به طوری که در میان سایر پسوندهای فارسی هر کدام کمتر از ۵۰۰۰ دامنه ثبت کرده اند.

دامنه های با بیش از ۱۰۰۰ مورد ثبت شده عبارتند از co.ir با ۴۳۱۱ مورد، دامنه ایران با ۱۴۲۱ مورد و دامنه ac.ir با ۱۱۲۲ دامنه فعال. همچنین دامنه های دیگری با کمتر از ۱۰۰۰ نام ثبت شده وجود دارد.

دامنه id.ir با ۷۱۲ مورد، دامنه org.ir با ۲۳۱ مورد، دامنه sch.ir با ۲۱۵ مورد و دامنه gov.ir با ۱۸۰ مورد در رتبه های بعدی فهرست قرار دارند. کمترین دامنه ثبت شده نیز متعلق به دامنه net.ir با ۲۵ دامنه فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا