فرهنگ و هنر

چند میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت شدند؟ / سهامداران حتما بخوانند

رئیس اتحادیه تعاونی های سهام عدالت گفت: شگرد جدید کلاهبرداران این است که برای عده ای پیامک مبنی بر واریز سود سهام عدالت می فرستند سپس با بازکردن لینک از گیرنده پیامک می خواهند شماره ملی یا شماره حساب خود را وارد کنند. . افراد سودجو با ایجاد لینک از حساب افراد پول برداشت می کنند.


ایران تحلیلی –

عسگر توکلی گفت: متاسفانه موضوع کلاهبرداری به بهانه پرداخت سود سهام عدالت توسط افراد سودجو، هک و برداشت از حساب برخی افراد همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به حربه جدید کلاهبرداران با ارسال پیامکی مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ وجه به این پیامک ها توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق رسانه های رسمی و صداوسیما دنبال کنند.

سه گروه واجد شرایط دریافت سهام عدالت هستند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های سهام عدالت درباره تخصیص سهام عدالت به بازماندگان نیز گفت: در حال حاضر بازماندگان سهام عدالت شامل سه گروه است. حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر سهام دارند مهر شرکت‌های تعاونی این افراد از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ عضو سهام عدالت بوده‌اند، اما متأسفانه به دلیل اختلالاتی که در آن زمان در سازمان خصوصی‌سازی رخ داد، از سبد سهام عدالت حذف شدند که باید در اولویت تخصیص قرار گیرند.

توکلی تصریح کرد: گروه دوم متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی هستند که حدود ۴.۶ میلیون نفر را شامل می شود. در این زمینه دولت به سه بانک مصوبه داد و شورای عالی اصل ۴۴ تصمیم گرفت که سهام به این افراد واگذار شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های سهام عدالت گفت: گروه سوم شامل جمعیت انبوه ۱۹ میلیونی کشور است که واجد شرایط عدالت هستند. تقریباً به همین تعداد افرادی که جزو دهک های بالای جامعه هستند واجد شرایط نبودند، اما سهام عدالت به آنها تعلق گرفت. در این صورت باید تجدید نظر می شد که اتحادیه تعاونی های سهام عدالت، کانون سهامداران و شورای اسلامی پیگیر موضوع این افراد هستند.

وی تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی در دولت قبل بدون تصویب و با تفسیر رأیی که در بحث اقساط ۱۰ ساله داشت، زمان واریز پول را برای مردم تعیین کرد. اگر این اشتباه بوده و باید به سرمایه گذاری استانی مهلت داده می شد تا حق تقدم را واریز کند. در واقع، سرمایه‌گذاری استانی باید برای سهمی که بدهکار بود سپرده گذاری می‌کرد. زیرا زمانی که سهامداران از سال ۱۳۸۴ سهام عدالت را دریافت کردند تا سال ۱۳۹۴ باید اقساط پرداخت می کردند و در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ به افراد زیادی سهام تعلق گرفت و تا سال ۱۴۰۰ این افراد ۱۰ سال فرصت داشتند تا قسط را پرداخت کنند. اما یکدفعه گفتند بقیه سهام را بپردازید وگرنه سهام شما ۵۰۰ هزار تومان می شود.

امکان تامین منابع ذخیره برای بازماندگان وجود دارد

توکلی با بیان اینکه دولت می گوید منابع لازم برای تخصیص سهام عدالت به بازماندگان را ندارد، گفت: دولت برای تامین این منابع می تواند به ۱۱ شرکت سرمایه گذاری که پیش از این از سبد سهام عدالت خارج شده اند مراجعه کند. . پالایش نفت تهران، بانک ملت و برخی دیگر از این شرکت ها هستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های سهام عدالت گفت: مجلس در سال ۱۴۰۱ موضوع تخصیص سهام عدالت به بازماندگان را تصویب کرد و دولت باید به این افراد سهام اختصاص می داد که انجام نشد. در سال ۱۴۰۲ این موضوع در بودجه دولت لحاظ نشد اما نمایندگان مجلس این طرح را به صحن علنی بردند که به رای گذاشته شد. بنابراین دولت موظف است از محل بودجه ۱۴۰۱ نسبت به واگذاری سهام به بازماندگان اقدام کند. این کار هنوز انجام نشده است اما امیدواریم شورای عالی اصل ۴۴ سهام دولت را به تناسب افراد واجد شرایط دهک ها اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در افزایش سود سهام عدالت به خوبی عمل کرد، گفت: خوشبختانه دولت سود سهام عدالت را از ۷۰ هزار تومان به ۵۰۰ به ۶۰۰ هزار تومان و برای برخی اقشار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داد که به عنوان به محض دریافت از شرکت های سرمایه، سود آن را در دو مرحله در سال پرداخت می کند. انشاالله در مورد بازماندگان نیز همین روند عدالت محور را انجام دهد. مردم منتظر خبرهای خوب از سوی دولت هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا