طلا و ارز

چند نکته ارزی برای زائران عتبات/ ارز اربعین ۱۴۰۳ چه تفاوتی با قیمت دینار بازار آزاد دارد؟



به گزارش افق میهن،

ارز اربعین ۱۴۰۳ نسبت به بازار آزاد حدود دو میلیون تومان صرفه جویی زائران می کند.

اختلاف قیمت بین دینار دولتی و رایگان عراق در حال حاضر حدود ۲۳ درصد است و متقاضیان واجد شرایط می توانند از قیمت هفتم شروع کنند. مرداد برای سوم شهریور خرید ارز اربعین ۱۴۰۳ بانک مرکزی هفت بانک مختلف را ملزم به ارائه ارز اربعین ۱۴۰۳ کرده است. برای تسهیل شرایط برای زائران، امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین ۱۴۰۳ از طریق پیام رسان های داخلی فراهم شده است.

ارز اربعین ۱۴۰۳ از طریق سامانه سماح پرداخت می شود

ارز اربعین ۱۴۰۳ مانند سال گذشته به افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند تعلق می گیرد. از زمان آغاز پرداخت ارز اربعین در سال ۱۴۰۳ بحث عدم الزام متقاضیان به ثبت نام در سامانه سماح مطرح شد اما در نهایت با اعلام بانک مرکزی مشخص شد که دریافت ارز اربعین در سال ۱۴۰۳ از شعب بانک ها الزامی است. از سامانه سماح کد رهگیری دریافت می کند.

سامانه سماح مخفف سازماندهی افرادی است که مایل به شرکت در ایام الله هستند. توسط سازمان حج و زیارت با هدف اخذ ویزای عراق برای زائران مراسم اربعین شیعیان در شهر کربلا راه اندازی شد و از این طریق بانک مرکزی بر صدور ارز اربعین ۱۴۰۳ نظارت دارد.

ارز اربعین ۱۴۰۳ توسط هفت بانک پرداخت می شود

ارز اربعین ۱۴۰۳ بر اساس دستور بانک مرکزی توسط هفت بانک مختلف پرداخت می شود. ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۷۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان برای فروش اربعین هستند. -ارز مورد نیاز ۱۴۰۳.

پرداخت ارز اربعین به صورت غیرحضوری انجام شد

ارز اربعین ۱۴۰۳ مانند سال گذشته علاوه بر شعب تعیین شده به صورت حضوری پرداخت می شود.

ارز اربعین ۱۴۰۳ به صورت شخصی توسط بانک ملی و پست بانک در پلت فرم پیام رسان بله پرداخت می شود و بانک سپه در بستر پیام رسان روبیکا و بانک صادرات به متقاضیانی که می خواهند زیارت اربعین ۱۴۰۳ را دریافت کنند از طریق خدمات شخصی سیپنو به آدرس SEPINO مراجعه کنند. BSI.IR.

فروش ارز اربعین ۱۴۰۳ توسط بانک پارسیان از طریق پلتفرم پیام رسان IGP انجام می شود که پس از تکمیل در سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع رسانی خواهد شد.

ارز اربعین ۱۴۰۳ توسط بانک تجارت از طریق سامانه این بانک ارائه می شود و متقاضیان می توانند از طریق سامانه بانک تجارت، نحوه دریافت این خدمات را پیگیری کنند. ضمناً بانک ملت در ایام اربعین حسینی هیچگونه خدماتی خارج از حضور اجباری ارائه نخواهد کرد.

ارز اربعین ۱۴۰۳; شش نکته مهم برای زائران عتباترز از اربعین ۱۴۰۳: پرداخت ها علاوه بر شعب و باجه های بانکی به صورت غیرحضوری نیز انجام می شود.

واحد پول اربعین ۱۴۰۳ چیست؟

ارز اربعین ۱۴۰۳ سقفی معادل ۲۰۰ هزار دینار خواهد داشت. همانند سال گذشته که متقاضیان واجد شرایط ۲۰۰ هزار دینار دریافت کردند، امسال نیز زائران اربعین حسینی می توانند تا این سقف ارز اربعین خریداری کنند.

ارز اربعین ۱۴۰۳ نوعی ارز دولتی و زیر نرخ بازار آزاد است. براساس اعلام بانک مرکزی اربعین، ارز اربعین ۱۴۰۳ بر اساس نرخ ETS مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران تخصیص می یابد. در حال حاضر قیمت اسکناس ۱۰۰ دیناری عراقی در این مرکز معادل سه هزار و ۳۵۹ تومان است. قیمت دینار دولتی عراق برابر با ۳۳.۵۹ تومان است.

تفاوت ارز اربعین ۱۴۰۳ با بازار آزاد چیست؟

قیمت دینار عراق در بازار آزاد چهارشنبه سوم مرداد ۱۴۰۳ در بورس ها به ۴۴.۱۵ تومان رسید. رقمی که در حال حاضر تفاوت ۲۳ درصدی را با قیمت دینار دولتی عراق نشان می دهد.

ارز اربعین ۱۴۰۳ تا ۲۰۰ هزار دینار عراق و با احتساب نرخ ETS مرکز مبادلات ایران معادل شش میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است. خرید دینار عراقی با همین حجم در بازار آزاد هشت میلیون و تقریباً ۸۰۰ هزار تومان است. اختلاف قیمت ارز اربعین ۱۴۰۳ با بازار آزاد تقریبا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

شرایط ارز اربعین ۱۴۰۳ چیست؟

به تمامی زائران ارز اربعین ۱۴۰۳ پرداخت می شود. البته در شرایط سنی ارز اربعین ۱۴۰۳ قید شده است که متقاضی باید حداقل پنج سال سن داشته باشد. مهلت پرداخت ارز اربعین ۱۴۰۳ در دوره هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور در سال ۱۴۰۳ اعلام شد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ ارائه اصل کارت ملی و پاسپورت زائر و یا حتی کارت معتبر سفر اربعین می باشد که البته باید در سامانه رصد ارز (سنا) با عنوان ارز زائر اربعین ثبت نام شود. در نهایت کد رهگیری دریافت خواهید کرد.

به درخواست سرپرستان خانوار ارز اربعین ۱۴۰۳ برای سایر اعضای خانواده قابل پرداخت است. سرپرست خانوار با داشتن کلیه مدارک شناسایی خود و اعضای خانواده به شعب بانک مراجعه می کند و عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش مانعی برای فروش ارز اربعین نیست.








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا