ترندهای روز

چند نکته پنهان در لباس های فیلم های مشهور که نمی دانستید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در فیلم‌ها، لباس شخصیت‌ها اغلب به‌عنوان قصه‌گویی بی‌صدا عمل می‌کند که اطلاعات بیشتری درباره شخصیت‌ها یا داستان فیلم در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

تایتانیک

چند نکته پنهان در لباس فیلم های معروف که نمی دانستید

دبورا لین اسکات، طراح لباس «تایتانیک» نگاه ویژه ای به رنگ شخصیت های اصلی این فیلم داشت تا جنبه های بیشتری از شخصیت رز را آشکار کند: رز در اعماق وجود زنی قوی و مصمم بود. آن لباس قرمز رز روشن که با توری مشکی تزئین شده بود، نماد مقاومت او در برابر هنجارهای اجتماعی زمان خود بود. جالب است که رز هم در ابتدا و هم در انتهای فیلم یک لباس می پوشد اما در رنگ های متفاوت.

در سکانس پایانی فیلم، رز همان لباس را می پوشد اما این بار سفید. اگرچه طراحی آن همان لباسی است که در اولین ملاقات با جک پوشیده بود، اما تغییر رنگ آن به این معنی است که موانعی که بر سر راه عشق آنها قرار داشت از بین رفته است.

شیر، جادوگر و کمد لباس

چند نکته پنهان در لباس فیلم های معروف که نمی دانستید

در فیلم «ماجراهای نارنیا: شیر، کمد لباس و جادوگر» از جزئیات خاصی در تاج جادوگر سفید به عنوان نمادی از قدرت رو به زوال او استفاده شده است. همانطور که قدرت جادوگر سفید به تدریج محو می شود، تاج یخی او شروع به ذوب شدن می کند، که نمادی از قدرت و اثربخشی او در حال کاهش است.

غرور و تعصب

چند نکته پنهان در لباس فیلم های معروف که نمی دانستید

درام‌های تاریخی مانند فیلم «غرور و تعصب» اغلب بر جزئیات ظریف مرتبط با محدودیت‌های اجتماعی تکیه می‌کنند که مانع از ابراز آشکار و صریح عشق و محبت در گذشته می‌شد.

طراح صحنه و لباس این فیلم، ژاکلین دوران، با کاهش لایه های لباس آقای دارسی در طول فیلم، تغییر و تحول شخصیت آقای دارسی را نشان داد. این نکته در کنار نرم شدن لباس هایش حکایت از حرکت آقای دارسی به سمت گشاده رویی و فروتنی داشت و در واقع روشی هوشمندانه برای نشان دادن تغییر او از یک شخصیت سفت و سخت به یک شخصیت سازشکار بود.

پرندگان شکاری

چند نکته پنهان در لباس فیلم های معروف که نمی دانستید

در فیلم «جوخه انتحار» هارلی کویین بازتابی از شخصیت جوکر است، اما در فیلم «پرندگان شکاری» رشد شخصیت او به تصویر کشیده شده است. ارین بنچ، طراح لباس Birds of Prey، لباس های هارلی کویین را گشادتر طراحی کرد تا بتواند در طول مبارزه آزادتر حرکت کند. در این فیلم شورت تنگ هارلی کوین از «جوخه انتحار» کنار گذاشته شد و لباس راحت تری برای شخصیت جایگزین شد. جدا از موضوع راحتی، لباس هارلی کوئین در «پرندگان شکاری» نیز نمادی از رهایی او از معشوق بدرفتارش است. این لباس نشان‌دهنده استقلال و توانایی جدید او در تصمیم‌گیری است، از جمله تصمیم‌گیری در مورد لباس‌های خودش بدون اینکه تحت تأثیر معشوقش قرار بگیرد.

چاقوها بیرون

چند نکته پنهان در لباس فیلم های معروف که نمی دانستید

رنسام در فیلم چاقو فردی ثروتمند و متنعم را به تصویر می کشد که به ظاهرش اهمیتی نمی دهد. لباس‌های او نشان‌دهنده بی‌تفاوتی اوست، مانند پیراهن کش‌دار کرمی‌اش که نشانه‌های پیری را نشان می‌دهد. این پوشش درهم و برهم نشان می دهد که رانسوم هم به پول و هم به خانواده ای که آن را در اختیار او قرار می دهد اهمیتی نمی دهد.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا