فناوری

چهارمین سفر طی ۳ ماه؛ بلینکن همزمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به منطقه سفر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورونیوز: همزمان با افزایش تنش ها در منطقه در پی ترور معاون دفتر سیاسی حماس در بیروت و ادامه جنگ در نوار غزه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای منطقه سفر می کند. .

علاوه بر اسرائیل، جو بایدن، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور آمریکا نیز قرار است از پنج کشور عربی منطقه و کرانه باختری رود اردن بازدید کند. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، در جریان گفتگوهای خود با رهبران خاورمیانه، او از برداشتن گام‌های فوری برای افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه حمایت خواهد کرد.

هدف از سفر وزیر خارجه آمریکا در آستانه سومین ماه از جنگ در نوار غزه، جلوگیری از گسترش تنش در منطقه است.

آنتونی بلینکن در سه ماه گذشته سه بار دیگر به خاورمیانه سفر کرده بود. وی قصد دارد به دیدار ترکیه ، یونان ، اردن ، قطر ، امارات متحده عربی ، عربستان سعودی ، اسرائیل ، کرانه باختری و مصر سفر کند.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا در حالی انجام می شود که حملات به یمن در دریای سرخ و ترور صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس در حمله ای که اسرائیل مظنون اصلی آن است. نگرانی ها در مورد این حمله افزایش یافته است. گسترش جنگ در خاورمیانه

از سوی دیگر تنش در روابط دولت جو بایدن و اسرائیل به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان در نوار غزه و اظهارات شخصیت های تندرو در دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، رو به افزایش است. . وزارت خارجه آمریکا علنا ​​از سخنان ایتامار بنگویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل که خواستار انتقال اجباری فلسطینیان از نوار غزه شده بود، انتقاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا