ترندهای روز

چهار بازیگر خانم که دلتنگ بازگشتشان به سینما هستیم

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

این روزها سینما هم مثل خیلی چیزهای دیگر انگار معنایی ندارد. وقتی چشممان به سردر سینماها می افتد، چیزی نیست که به آن خیره شویم، خب، فیلم هایی که الان در گیشه هستند، از نظر کیفی مثل گذشته سینماروها را قلقلک نمی دهند.

چهار بازیگر زن که دلتنگ بازگشتشان به سینما هستیم

عوامل زیادی در این حادثه تلخ دخیل هستند و شاید مهمترین آنها خالی شدن سینما از چهره های سرشناسی باشد که سال ها بر اکران نقره می درخشیدند. در این مطلب به سراغ چهار بازیگری می رویم که مدت هاست از دوربین دور بوده اند. با ما بمان.

ترانه علیدوستی

چهار بازیگر زن که دلتنگ بازگشتشان به سینما هستیم

روز گذشته پس از مدت ها تصویری از ترانه علیدوستی منتشر شد که بازتاب زیادی در صفحات مجازی داشت. «سینما اعتماد» مدعی شده بود که تنه علیدوستی حدود شش ماه پس از آزادی از زندان به سندرم DRESS مبتلا بوده و به گفته مادرش حالش خوب نیست. حالا سه سال از آخرین حضور این ترانه در سینما می گذرد و جالب اینکه سه فیلم آخر هم به صورت غیرقانونی اکران شدند. ترانه فجر ۴۱ با دو فیلم برادران لیلا و تفریق می‌توانست مدعی بزرگی برای دریافت سیمرغ بلورین باشد، اما موقعیت‌های او و نحوه حضورش در جشنواره کن مانع از این کار شد. او همچنین در مسائل مربوط به جنبش MeToo پشت سر زنان و دختران ایستاد. با این وضعیت مشخص نیست این آهنگ چه زمانی به سینما برمی گردد. آیا راهی برای او گذاشتند؟ ما هم نمی دانیم.

فاطمه معتمدآریا

چهار بازیگر زن که دلتنگ بازگشتشان به سینما هستیم

سیمین خانم این روزها را در خارج از ایران می گذراند و اخیراً تصاویر متفاوت او در یک جشنواره سینمایی منتشر شده است. آخرین حضور او در سینما مربوط به «عام پشند» است و بقیه آثارش هنوز اکران نشده اند. درباره معتمدآریا باید گفت که اولویت این روزهای او در واقع سینما نیست و مواضعی که در دو سال گذشته داشته به خوبی نشان از مسیر زندگی او دارد. او حتی در محافل سینمایی نیز به متفاوت ترین شکل ظاهر می شود و فکر نمی کنیم بازگشتش به سینما آسان باشد.


هانیه توسلی

چهار بازیگر زن که دلتنگ بازگشتشان به سینما هستیم

هانیه توسلی پس از پاییز ۱۴۰۱ او در هیچ فیلمی ظاهر نشد. او شاید اولین هنرمندی بود که در حوادث پس از درگذشت مهسا امینی دستگیر شد و آخرین بار در مراسم یادبود زری خوشکام دیده شد. گفته می شود او این روزها مشغول تدریس بازیگری است، هرچند زمانش مساعد به نظر نمی رسد. آخرین حضور او در سینما مربوط به فیلم متروکه «چرا گریه نمی کنی» بود. این بود که این فیلم هم در اکران با محدودیت هایی مواجه شد. او مانند ترانه در حرکت «می تو» ایستاد، با این تفاوت که اکنون صفحه اینستاگرامش فعال است تا ما را از شکستگی اش مطلع کند.


کتایون ریاحی

چهار بازیگر زن که دلتنگ بازگشتشان به سینما هستیم

زلیخایی سینمای ایران سال گذشته توقیف شد. کتایون ریاحی و داستان های دو سال اخیرش را همه می شناسیم، مواضع او به گونه ای بود که امکان پخش سریال پرمخاطب «شب ۱۰» وجود نداشت، اما ظاهراً مسئولان تلویزیون عقب نشینی کردند. اما در کل کتایون ریاحی حدود ۱۶ سال است که از دوربین دوری می کند. این انزوای خودساخته و آن اتفاقات غیر سینمایی دست به دست هم داده اند تا این فاصله بیشتر و بیشتر شود. اما کتایون ریاحی از خاطره سینمای ما پاک نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا