ترندهای روز

چهار دهه زندگی پس از عمل پیوند قلب؛ نام مرد هلندی در رکوردهای گینس ثبت شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مرد هلندی که چهار دهه پیش تحت عمل جراحی پیوند قلب قرار گرفت، در رکوردهای جهانی گینس به عنوان فردی که بیشترین عمر را پس از عمل جراحی کرد، ثبت شد.

در سن ۱۷ سالگی، پزشکان به برت یانسن گفتند که به دلیل بیماری قلبی تنها ۶ ماه از عمرش باقی مانده است. او اکنون امیدوار است که سرنوشت او “نمونه” امیدوارکننده ای برای سایر بیماران سابق باشد.

برت یانسن به دلیل کاردیومیوپاتی یا بیماری عضله قلب در بریتانیا تحت پیوند قرار گرفت. او که اکنون ۵۷ سال سن دارد، می گوید که سرنوشت او نشان می دهد که می توان پس از پیوند قلب مدت زیادی زندگی کرد.

این مرد هلندی روز عمل پیوند قلب خود در ژوئن ۱۹۸۴ را مهمتر از تاریخ تولد خود می داند. برت یانسن اکنون دو پسر دارد و گواهینامه خلبانی هواپیمای بدون سرنشین دارد.

او می گوید هرگز تصور نمی کرد تا دهه شصت زندگی کند. او اکنون به دلیل عوارض جانبی داروهایش باید بار کاری خود را کاهش دهد، اما اصرار دارد که همچنان می تواند تمام کارهایی را که دوست دارد انجام دهد.

میانگین امید به زندگی بیماران پیوند قلب ۱۶ سال است. رکورد قبلی طولانی ترین عمر پس از جراحی قلب متعلق به یک مرد کانادایی بود که در سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۳۵ سال پس از انجام عمل جراحی پیوند قلب درگذشت.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا