ترندهای روز

چهار سورپرایز تلویزیون برای آن‌هایی صداوسیما نمی‌بینند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

زمانی تلویزیون مخاطبانش را شگفت زده می کرد. با پاورچین، نود، کوله پشتی و برنامه ها و سریال های زیادی که در تمام این سال ها مهمان ایرانی ها بود. اما این شب ها که تلویزیون را روشن می کنیم، برنامه ای را پیدا می کنیم که برای چند دقیقه می توان آن را تماشا کرد. به هر حال کارنامه پخش در این چند سال به قدری پربار بوده که تلویزیون در بسیاری از خانه ها بیشتر به یک وسیله تزئینی تبدیل شده و شاید افراد کمی تنها مخاطب این رسانه باشند. به هر حال در این مطلب به سراغ برنامه های قابل تحمل تلویزیون می رویم. با ما همراه باشید.

چهار سورپرایز تلویزیونی برای کسانی که تلویزیون نمی بینند

برنامه روش

برنامه ای گفت و گو که شنبه شب ها حوالی ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه چهار پخش می شود. این برنامه به موضوعات روز، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می پردازد و کارشناسان و صاحب نظران در هر قسمت میهمان عطاءالله بگدالی هستند تا با بحث و مناظره پیرامون موضوع به تحلیل، نقد و بیان دیدگاه های مخالف و موافق خود بپردازند. در مورد موضوع بحث کنید.

چهار سورپرایز تلویزیونی برای کسانی که تلویزیون نمی بینند

تجربه ثابت کرده است که صداوسیما هر زمان که مناظره و میزگردهایی با چالش های مختلف تولید و پخش می کند، در جذب مخاطب موفق بوده است. این تداعی ها حتی اگر در قالب اظهار نظرهای منفی درباره یک برنامه یا رویکرد رسانه ای باشد، بهتر از بی تفاوتی یا به سادگی دیده نشدن است. در نهایت درباره عطاالله بیگدلی باید بگوییم که او به عنوان مجری توانست «راه» را به مرز دیده شدن دیگر اقشار جامعه برساند.

برنامه بگو و بخند

«بگو بخند» در فصل اول با کیفیت قابل قبولی که داشت توانست جزو معدود برنامه های سرگرم کننده و استعدادیابی تلویزیون باشد و مورد توجه مخاطبان شبکه نسیم قرار بگیرد. در این برنامه شاهد اجرای شعر و نمایش هستیم اما قسمت اجرای موسیقی نیز به مسابقه اضافه شده است. در این قسمت خواننده توانا قطعه ای را با شعر طنز می خواند.

چهار سورپرایز تلویزیونی برای کسانی که تلویزیون نمی بینند

این رقابت استعدادیابی در فصل جدید با تغییراتی در ساختار مسابقات و آیتم ها همراه بوده و علیرضا خمسه و شهاب عباسی نیز چهره های جدیدی در ترکیب داوری هستند. قبل از «بگو بخند» مسابقه های مختلف استندآپ کمدی از تلویزیون پخش می شد و تماشاگران بهترین نمونه این مسابقات را در «خنداننده برتر» و «خنداننده شو» دیده بودند. بنابراین «بگو بخند» به سختی دیده می شد. اضافه شدن بخش هایی مانند اجرای نمایش های طنز، شعر طنز و کمدی نشستن برای معلولان در کنار استندآپ کمدی باعث شده تا «بگو بخند» حساب خود را از برنامه های مشابه جدا کند و مخاطبان شاهد اتفاقی تازه در این برنامه باشند. رقابت تلاش این مسابقه برای معرفی افراد مستعد در زمینه ادبیات نمایشی و طنز، تا حد زیادی نتیجه داد و تنوع خوبی در مسابقه ایجاد شد. ناگفته نماند که عملکرد عبدالله روا با سابقه برنامه موفق ویدئو چک نیز در این موفقیت بی تاثیر نیست.

برنامه فیلم کوتاه

«سینما کوتاه» عنوان برنامه ای است که شنبه شب ها در خانه های مردم میزبان شبکه آی فیلم می شود و ابتکاری تحسین برانگیز در حوزه برنامه های سینمایی تحلیلی در رسانه ملی محسوب می شود.

چهار سورپرایز تلویزیونی برای کسانی که تلویزیون نمی بینند

«سینما کوتاه» با اجرای حسام فروتن فرصت قابل توجهی برای فعالان عرصه سینمای کوتاه است تا در این برنامه به ارائه و معرفی آثار خود بپردازند و با مروری بر آنچه در این زمینه می گذرد، با توجه به جایگاه سینمای کوتاه در هنر هفتم کشورمان و … فرصت ها قبل از آن مطلع شوید. فروتن مصاحبه های مفیدی با کارگردانان انجام می دهد و کارشناس برنامه نیز در مورد محتوا و ساختار فیلم ها بحث می کند.

برنامه عمارت

برنامه «ایمارت» در قالب یک نشست شبانه با حضور بینندگان و مهمانانی از جمله پژمان بازغی، وحید شمسایی، ملیکا زارعی و لیلا اوتادی روی آنتن رفت. این برنامه به شعبده بازی و بازی های فکری اختصاص دارد و سعید فتحی روشن که به شعبده باز برنامه «دوران جدید» معروف بود اجرای این برنامه را بر عهده دارد.

چهار سورپرایز تلویزیونی برای کسانی که تلویزیون نمی بینند

فتیروشان در هر قسمت به اجرای شعبده بازی و ورق بازی با حضور شخصیت های حاضر در برنامه می پردازد. به طور کلی، جادو معمولاً برای بسیاری از مخاطبان جذاب است. بنابراین «امارات» می تواند مخاطب را سرگرم کند، اما شعبده بازی های فتحی روشن در این برنامه باید به اندازه کافی غافلگیرکننده، هیجان انگیز و جدید باشد. شاید البته ترکیب مهمانان این برنامه با حضور لیلا اوتادی، وحید شمسایی، ملیکا زارعی و پژمان بازغی به جذابیت این برنامه کمکی نکند، اما ایده برنامه اگر با سازوکار اجرا شود. بر اساس هیجان واقعی و نه کاذب می تواند به مرجعی برای رسانه ملی تبدیل شود. بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا