ترندهای روز

چهره متفاوت باباپنجعلی در نقش «محمودرضا خاوری»!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

علیرضا خمسه که در فیلم تازه اکران شده «ملاقات با شعبده باز» نقش فردی به ظاهر متدین به نام آقای قیدی را بازی می کند، گفت: چند سال پیش منوچهر هادی بازی در نقش حاج آقا ستاری معتمد صالح را به من پیشنهاد کرد. ، برای ساخت سریال «نیسان آبی» این مکان را واگذار کرد.

یک انسان واقعاً مذهبی که پاک و یکدست بود. وقتی این پیشنهاد را از هادی گرفتم به او گفتم مردم من را به عنوان بازیگر طنز می شناسند و تا به حال چنین نقشی با این ویژگی ها بازی نکرده ام. با این حال، این کار را کردم و بازخورد خوبی از مردم گرفتم.

وی افزود: برخی کارگردان ها دوست دارند از بازیگرانی مثل من نقش های جدید بگیرند. حمید بهرامیان هم چنین کارگردانی است. او نقش یک مقام عالی رتبه کشور را به من پیشنهاد کرد که ریاکارانه وانمود می کند که انقلابی است. نقشی کاملا جدی و متفاوت که تا به حال تجربه نکرده ام.

وقتی کارگردانی برخلاف تصویری که در ذهن مردم نقش می بندد، افق میهن می کند، در واقع ساختارشکنی کرده و خلاف جریان آب رفته است. وقتی فیلم را با حضور نسیم ادبی، امیرمهدی ژوله و حمید بهرامیان در سالن سینما دیدم، کاملا به آقای قائدی باور کردم و فکر کردم که این شخص می تواند علیرضا خمسه باشد.

بازیگری فقط بازی در نقش های شاد نیست

خمسه درباره جذابیت های یک نقش منفی گفت: بازیگران معمولا از نقش های کلیشه ای و بی خاصیت فرار می کنند و به دنبال نقش های چند لایه می گردند. برای همه بازیگران، نقش های چند لایه جذاب تر از نقش های معمولی است. بازیگران دوست دارند در نقش های مختلف بازی کنند. این قاعده ای است که من از آن مستثنی نبودم. چند سال پیش در سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم نقش منفی بازی کردم یا در سریال «زمین گرم» سعید نعمت الله و… نقشی کاملا مذهبی بازی کردم.

وی افزود: یعنی برخلاف افکار عمومی در نقش های غیر کمدی هم بازی کردم و جالب است بدانید که در نهایت برای ایفای نقش جدی در فیلم «بیست» بود که برنده سیمرغ بلورین شد. بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر. من شدم

بازی در نقشی شبیه خاوری برایم جذاب بود

فیلم «ملاقات با جادوگر» پس از مدت ها توقیف اکران شد و یادم هست نقشی که بازی کردم بزرگتر از آن چیزی بود که امروز در اکران سینما می بینیم. خمسه درباره شباهت این نقش با شخصیت واقعی محمودرضا خاوری (متهم پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی فراری به کانادا) گفت: آقای قائدی ویژگی های شخصیتی محمودرضا خاوری را دارد.

او نیز مانند خاوری مدعی انقلابی بودن است، اما اختلاس می کند و به کانادا می گریزد. البته بازی در این نقش برایم جالب بود. بازیگری فقط بازی در نقش های شاد نیست. برای مثال بازی در نقش صدام، هیتلر و هر دیکتاتور دیگری بسیار هیجان انگیز است.

وی تاکید کرد: فیلم «ملاقات با جادوگر» پس از مدت ها توقیف اکران شد و یادم هست نقشی که بازی کردم بیشتر از آن چیزی است که امروز در اکران سینما می بینیم. البته دقیقاً یادم نیست چه سکانس هایی بازی کردم که امروز در نسخه نهایی نمی بینیم، اما مطمئنم نقشم کوتاه شد.

بازیگر فیلم هایی چون «روز باشکوه»، «کوله بری ها به بهشت ​​نمی روند»، «من زمین را دوست دارم» و «معجزه خنده» افزود: بعد از فیلم «ملاقات با شعبده باز» تلویزیون طنز را راه اندازی کرد. سریال چوب خط با حمید. من با بهرامیان کار کردم و روش کار او را می دانم. آقای بهرامیان کارگردان جوان و با استعدادی است که آینده درخشانی دارد. «ملاقات با جادوگر» یک کمدی سالم و خوش ساخت متفاوت با کمدی های امروزی است که پیش بینی می کنم در گیشه با استقبال خوبی مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا