ترندهای روز

چهره پشت‌پرده «همستر کامبت» افشا شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

وب سایت روزنامه روسی The Bell اخیرا مدعی شده است که بر اساس برخی تحقیقات انجام شده توسط خبرنگاران خود، چهره پشت بازی Hamstercombat را کشف کرده است. بر اساس این گزارش، ادوارد گورینوویچ، کارآفرین روسی در حوزه فناوری اطلاعات و موسس شرکت های CarPrice و CarMoney یکی از سازندگان این بازی ویروسی است.

منابع The Bell ادعا می کنند که دو ماه قبل از راه اندازی Hamsterkombat، یعنی زمانی که هنوز کسی نام آن را نشنیده بود، همزمان با دامنه اینترنتی اصلی این بازی، دامنه دیگری با نام دقیق (Hamsterkombat) با پسوند “.com” ثبت شده است.

ثبت همزمان این دو دامنه قطعا نمی تواند تصادفی و توسط افراد غیر مرتبط باشد. اما نکته اینجاست که بر خلاف دامنه اصلی، ثبت کنندگان دامنه دوم فراموش کرده اند که اطلاعات ثبت کننده را حذف کنند. در نتیجه، خبرنگاران توانستند ببینند چه کسی پشت این ثبت دامنه است.

آدرس ایمیل ap@arenum.games مورد استفاده در هنگام ثبت دامنه متعلق به Arenum Ltd در قبرس است. لیست سهامداران این شرکت شامل ادوارد گورینوویچ و همچنین دیگر کارآفرینان روسی الکساندر زلنچیکوف و الکساندر پاشنیک است.

بنابراین در حالی که قبلاً فقط حدس هایی در مورد منشا روسی این بازی می شد، اکنون تقریباً می توانیم مطمئن باشیم که همستر کمبت متعلق به سرمایه داران روسی است.

ادوارد گورینوویچ کیست؟

ادوارد گورینوویچ یک سرمایه گذار جوان و ریسک پذیر است که شرکت CarPrice او در سال ۲۰۱۵ در لیست ۱۰۰ استارت آپ اروپا قرار گرفت و در مجموع حدود ۴۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

در سال ۲۰۱۷، گورینوویچ از مدیرعاملی CarPrice استعفا داد و در چندین استارت آپ دیگر از جمله Dbrain، R-Set و blizkie.ru سرمایه گذاری کرد. او همچنین در پروژه ای به نام Expload سرمایه گذاری کرد که به بازیکنان اجازه می دهد از مسابقات، ماموریت ها و فروش اقلام کسب درآمد کنند.

در سال ۲۰۱۸، گورینوویچ پلتفرم بلاک چین Mytime را تأسیس کرد. توسعه منحصر به فردی که به افراد امکان می دهد برای زمانی که صرف خدمات مختلف شرکت می کنند، ارز دیجیتال دریافت کنند. هدف این پلتفرم حذف واسطه‌ها بین کاربران و کسب‌وکارها و ارائه مزایایی برای هر دو طرف است.

ارتباط همستر کمبت با تلگرام

مجله بل همچنین مدعی شد که از جمله ذینفعان همستر کامبت می توان به پیام رسان تلگرام اشاره کرد. البته این کاملا طبیعی است زیرا این بازی بر روی پلتفرم تلگرام راه اندازی شده است. برای تلگرام، Hamster Combat نه تنها فرصتی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال جدید، بلکه برای تبلیغ بلاک چین TON و نشان دادن پلتفرم به عنوان فروشگاهی برای انواع برنامه ها بود.

به گفته پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، این پیام رسان قرار است به مرور زمان به برنامه ای شبیه وی چت چین تبدیل شود که خدمات مختلفی را در یک پلتفرم ارائه می کند. به گفته برخی منابع، هیاهویی که پیرامون همستر کمبت وجود دارد، بزرگترین کمپین تبلیغاتی رایگان در تاریخ تلگرام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا