فناوری

چه عواملی منجر به ابتلا به صرع می‌شود؟ / تاثیر ژنتیک در بروز این بیماری

به گزارش میهن تجارت، جعفر مهوری در گفت و گو با خبرنگار، اظهار کرد: برخی از عوامل از جمله آسیب ساختاری مغز، ژنتیک، نقص ایمنی، بیماری های عفونی و ابتلا به برخی بیماری ها مانند آلزایمر و پارکینسون می تواند از جمله عوامل موثر باشد. عواملی که باعث می شود فرد دچار صرع شود. اگرچه این عوامل ناشناخته هستند، اما احتمال ابتلا به این بیماری از جمله آسیب ساختاری مغز، ضربه و ضربه مغزی در بدو تولد، تب و تشنج های پیچیده در دراز مدت نیز وجود دارد.

وی افزود: یکی از شایع ترین علل تشنج، بیماری مادرزادی است که ماهیت بخشی از نورون های مغز را تغییر می دهد و عملکرد خود را به خوبی انجام نمی دهد. به عنوان علل خاص مانند نقص ایمنی ظاهر می شود و به علل شناخته شده تبدیل می شود.

این اجتماعی شدن صرع با بیان اینکه عامل ژنتیکی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در صرع افراد موثر است، تصریح کرد: صرع به طور کلی به سه دسته صرع یک ​​طرفه، منتشر و ناشناخته تقسیم می شود و علائم بیمار مبتلا به صرع به نوع صرع بستگی دارد. صرع یک ​​طرفه از یک طرف مغز شروع می شود و می تواند علائم حرکتی ناگهانی در عرض چند ثانیه باشد.

آیا می توان از صرع پیشگیری کرد؟

وی علائم صرع یک ​​طرفه را می تواند پیچیده دانست و ادامه داد: صرع یک ​​طرفه می تواند به شکل احساسات عجیب باشد. آشناییترس یا درد را در شکم نشان می دهد، زیرا علائم این نوع صرع پیچیده می شود، حرکات غیرطبیعی در دهان و لب ها، سندرم لب فرونتال و علائم زمانی ظاهر می شود و حملات به حرکات بزرگ تبدیل می شود، سپس بیمار دچار سفتی بدن می شود. . و در مرحله آخر بی اختیاری ادرار و کاهش سطح هوشیاری رخ می دهد.

مهوری گفت: در صرع عمومی مغز به طور ناگهانی تحریک می شود و بدون اینکه فرد متوجه تغییرات شود، بیمار دچار تشنج می شود. صرع های منتشر انواع مختلفی دارند که یکی از آنها بیشتر در کودکان چهار تا هشت ساله دیده می شود و به صورت تاری ظاهر می شود.

وی افزود: راه های خاصی برای پیشگیری از صرع وجود ندارد اما قابل انجام است در نظر گرفتن برخی عوامل باعث کاهش شدت این بیماری شد، در ازدواج های خانوادگی و در صورت وجود بیمار مبتلا به صرع، احتمال سرایت به کودک ۱۰ درصد است، بنابراین برای پیشگیری از این بیماری باید آزمایش های غربالگری نیز در نظر گرفته شود.

صرع به خوبی به دارو پاسخ می دهد

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه تشخیص اینکه کدام کودک در معرض خطر ابتلا به صرع است بسیار مهم است، اظهار داشت: اگر عواملی مانند بی خوابی، استرس، مصرف الکل و برخی سیگار و داروهای بدون نسخه کاهش یابد می تواند موثر باشد. . در کاهش خطر ابتلا به صرع

وی افزود: روند درمان این بیماری بر اساس علت بیماری در نظر گرفته می شود، صرع پاسخ بسیار خوبی به داروها دارد و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماران شعر آنها به یک دارو و سایر داروهایی که طیف کوچکی را پوشش می دهند و نیاز به آزمایش های تشخیصی بیشتری دارند، پاسخ می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا