ترندهای روز

چه چیزهایی را نباید با آجیل خورد؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

انواع میوه های خشک معمولاً با آجیل سرو می شود، اما ممکن است مخلوط برخی از این میوه ها با آجیل تداخل داشته باشد و فرد را دچار عوارض آن کند. با این حال، میوه‌های خشک می‌توانند گران باشند و با مصرف آن‌ها به همراه آجیل، نه تنها از فواید میوه‌های خشک بهره‌مند می‌شوید، بلکه ممکن است سلامتی‌تان نیز آسیب ببیند. قیمت خشکبار بر اساس برند و حجم میوه های بسته بندی شده یا فله تعیین می شود.

چه چیزهایی را نباید با آجیل خورد؟

ترکیب آجیل با غذاهایی که قند زیادی دارند ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازد. به عنوان مثال میوه های خشک معمولا قند بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند که از جمله آنها می توان به ترکیب آجیل و شکلات، آب نبات و شیرینی اشاره کرد. مصرف همزمان آجیل و غذاهای شیرین ممکن است باعث افزایش قند خون شود و به طور کلی برای سلامتی مضر باشد.

آجیل با چای

چای را نباید با آجیل خورد. آجیل سرشار از مواد مغذی از جمله آهن است و ترکیبات چای می توانند از جذب آهن موجود در آجیل جلوگیری کنند. این ترکیبات در چای سیاه بیشتر از چای های دیگر یافت می شود. به همین دلیل لازم است بین مصرف چای و آجیل فاصله وجود داشته باشد.

آجیل شور با غذاهای صنعتی و شور

غذاهای صنعتی و آماده و برخی دیگر از غذاها معمولاً مقدار زیادی سدیم دارند و اگر این غذاها با آجیل شور مصرف شوند، ممکن است مشکلات مختلفی مانند فشار خون ایجاد کنند. به همین دلیل مصرف این غذاها با فواصل زمانی و در حد اعتدال ضروری است.

آجیل با غذاهای سرخ شده

آجیل منبع خوبی از چربی های سالم است و غذاهای سرخ شده معمولا منبع چربی های مضر هستند که می توانند چربی خون را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهند. برای مثال می توان به مصرف همزمان سیب زمینی سرخ شده با آجیل اشاره کرد.

آجیل با مقداری سبزیجات

هرگز آجیل را با برخی سبزیجات ترکیب نکنید. بدن انسان به ید نیاز دارد و عدم جذب آن می تواند باعث اختلال در عملکرد غده تیروئید شود. برخی از انواع آجیل منبع خوبی از ید هستند و می توانند برای بدن مفید باشند، اما اگر این آجیل ها همراه با برخی سبزیجات مانند کلم بروکلی مصرف شوند، ید آنها جذب نمی شود و در نهایت مصرف همزمان این غذاها ممکن است منجر به بروز بیماری های شدید شود. کم کاری تیروئید یا حتی گواتر همچنین اگر مشکل تیروئید دارید، بهتر است مصرف این نوع سبزیجات را محدود کنید.

آجیل و لبنیات

ترکیب آجیل و لبنیات می تواند مضر باشد. به عنوان مثال، آجیل منبع خوبی از آهن و شیر منبع غنی از کلسیم است و این ماده مغذی می تواند جذب روده ای آهن را کاهش دهد. بنابراین لازم است این دو ماده غذایی بسیار سالم و مقوی را در زمان های مختلف و در فواصل زمانی مختلف مصرف کنید.

آجیل و غذاهای غنی از کلسیم

آجیل را با غذاهای غنی از کلسیم مصرف نکنید. انواع آجیل ها منبع خوبی از مواد مغذی هستند، اما این غذاهای خوشمزه و سالم مضراتی نیز دارند. به عنوان مثال، اکثر آجیل ها حاوی اسید فیتیک هستند. این ماده می تواند جذب آهن، روی و کلسیم را کاهش دهد.

در میان آجیل، بادام اسید فیتیک بیشتری دارد و بعد از این مغز، آجیل برزیلی و انواع دیگر آجیل حاوی این ماده است. همچنین نزدیک بودن زمان مصرف آجیل با سایر وعده های غذایی می تواند تاثیر مثبت غذا را کاهش دهد.

آجیل و خربزه

هرگز آجیل و خربزه را با هم نخورید. خربزه میوه ای خوش طعم و دارای ارزش غذایی خوبی است اما با بسیاری از غذاها از جمله مغزها ناسازگار است. اگر این میوه همراه با آجیل مصرف شود ممکن است مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

در نهایت غذای سالم برای بدن لازم است اما برای سالم بودن غذا کافی نیست و اگر با هم ترکیب شوند باید به سازگاری این ترکیبات با بدن توجه کرد. برخی از این ترکیبات می توانند ارزش غذایی مواد سالم را از بین ببرند یا به معده، کلیه ها و سایر اندام ها آسیب برسانند. به عنوان مثال، ترکیب آجیل با چای می تواند مضر باشد. زیرا ترکیبات چای می توانند از جذب آهن موجود در آجیل جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا