ترندهای روز

چه‌ کسانی از حاشیه‌های رضا رویگری سود می‌برند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به نظر می رسد ماجراهای رضا رویگیری تمام نشده است، ماجراهای او از زمانی شروع شد که او مریض شد و روی ویلچر رفت. روزی برای او جشن گرفتند. یک روز خبر خانه نداشتن رویاری، یک روز خبر آمد که همسر جوانش برایش دردسر ایجاد کرده است و یک روز از کهریزک.

چه کسانی از حواشی رضا رویگیری سود می برند؟

ویدیویی که همه را متاثر کرد و روگیری با بغض فراوان می گوید: مرا اینجا (کهریزک) گذاشتند و رفتند. حتی اشاره می کند که همسرش او را به کهریزک آورده و آنجا رها کرده است. گوشی اش را هم از او گرفته اند و نمی تواند با بیرون ارتباط برقرار کند.

اما در عین حال مشخص نشد چه کسانی این ویدئو را در کهریزک از او گرفته اند و این جنجال را رسانه ای کرده اند، چرا؟ چرا که چند روز بعد همسر جوان رضا رویگیری فیلم دیگری را اکران کرد. پس از مدتی با پیگیری بازیگران، مشاهیر و البته مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه ای آماده شد و اعلام کردند که پرستاری نیز از او مراقبت خواهد کرد.

تمام اتفاقات رضا رویری را از نزدیک مشاهده کردیم. از همان روز برای مصاحبه تصویری با کهریزک دعوا شد و گفتند وکیل رویاگیری گفته نباید مصاحبه شود.

البته خود رضا رویگیری همیشه ارتباط خوبی با خبرنگاران و مخاطبین خود داشته است و گفت و گوهای زیادی با او داشتیم از جمله گفتگویی که باعث شد خیلی ها برای اولین بار متوجه مشکلات و تنهایی رضا رویگیری شوند. بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون. خوشبختانه در آن زمان با تهیه خانه ای برای او ختم به خیر شد.

اما حواشی رضا رویگیری ادامه یافت؛ از ترول های معروف گرفته تا فیلم های گاه و بیگاهی که مردم عادی می گرفتند و یا او را جلوی دوربین رسانه ها یا صفحات زرد فضای مجازی می دیدیم، به خصوص ویدئویی که چند روز پیش منتشر شد و بار دیگر مخاطبان علاقه مند را تحت تاثیر قرار داد. نقش های ماندگار رضا رویگیری.

در روزهایی که «مختارنامه» دوباره روی آنتن تلویزیون رفت، این ویدیوی رویه و خبر تلخ «سرطان صدرالدین حجازی» بار دیگر همه را نگران کرد. بازیگر نقش خولی (صدرالدین حجازی) که واقعاً غمگین است و جویای حال همسرش شدیم، وضعیت نگران کننده است و خبری از توجه مسئولان برای کمک به او در زمینه تهیه دارو نیست. از مشکلات ناشی از این بیماری جدی است.

اما قبل از هر نظر رویاری یک چیز را می دانستیم. این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون تنها زندگی می کند. تنهایی به این معنا نیست که کسی به او کمک نکند، پرستار نداشته باشد، یا در گذشته که تکلیفش مشخص نبود، در وضعیت بدی قرار داشته یا او را به کهریزک برده اند. تنهایی به این معنا که قبل از بیماری (سکته مغزی) بازیگری پرکار و پرکار بود، همیشه در مجالس دیده می شد و دوستان زیادی داشت.

خانواده اش در کنارش بودند و مدت کوتاهی از ازدواج جدیدش با همسر جوانش می گذشت. حالا در شرایط جدید شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارد.

این ویدیوی اخیر که در آن از تنهایی خود و همسرش که او را رها کرده و او را رها کرده و عروسکی که پول تنهایی اوست صحبت می کند. همچنین پرستار و مراقبتی ندارد که شامل حال او نباشد، این ویدئو دل هر بیننده ای را به درد می آورد، او روی ویلچر نشسته است و این جملات را با عصبانیت و ناراحتی می گوید.

اما حالا در ویدئویی جدید این نکته را مطرح می کند: «این کلیپ هایی که هر از چند گاهی در مورد وضعیت جسمی و زندگی من قرار می گیرد، برخی از آنها دردسر ایجاد می کند. ویدیویی از من در اینترنت پخش شد که در آن همه اتفاقات واقعی نیستند اولاً من یک گدا نیستم.

اما سه سال است که در خانه ام هستم و مادر و پسری دلسوز شرایط خوبی برایم فراهم کرده اند، مرا از کهریزک آورده اند و دو سه سال است که بی دردی به من خدمت می کنند. فریبا کوثری یکی از هنرمندانی بود که در این مدت کمک زیادی به من کرد یا همان حسن مصطفوی».

این صحبت ها نشان می دهد که او از نظر روحی در شرایط سختی قرار دارد. وی همانند روز دوم جشنواره فیلم فجر سال گذشته مقابل دوربین تسنیم قرار گرفت و از تنهایی و غم خود گفت و خاطرنشان کرد: اگر آدم بزرگی بودم به من هم تکریم می کردند.

همه این موقعیت ها را یک بار مرور کردیم تا این نکته را مطرح کنیم. عده ای در فضای مجازی امروز فقط به دنبال خودنمایی هستند و به تحقیر مردم اهمیتی نمی دهند، حتی اگر افرادی باشند که مردم با آنها خاطره دارند، تحقیر این جانباز و هر جانباز دیگری روح انسان را آزار می دهد.

هنرمندی مثل رضا رویگیری با آن سابقه درخشان در عرصه بازیگری و البته خوانندگی چرا باید به چنین روزی بیفتد؟ چرا باید اسباب بازی همه باشد؟ چقدر مشکل مالی دارد؟ هزینه زندگی او چقدر است که باید شاهد اتفاقی برای این بازیگر باشیم؟

به هر حال اطرافیان رویگیری باید بدانند که انتشار ویدئوهایی مانند این ویدئوی اخیر باعث ناراحتی مخاطبان و هنردوستان می شود و شأن فردی مثل رویگیری را زیر سوال می برد، البته خود رویگیری باید بیشتر دقت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا