اخبار اقتصاد ایران

چه کسانی خواستار سایپا هستند؟ / از فرداموتور تا علی انصاری و بابک زنجانی

همه کسانی که روز شنبه می خواهند شرکت بزرگ ماشین را بخواهند.

خسارات و خسارات خودروسازان دولت به بخش های مختلف باعث شده روند خصوصی سازی به آرامی کند شود. تقاضای ۵ ٪ بلوک سایپا اکنون یکی یکی است. نام های شناخته شده ، خودروساز جانباز ، غنی و قطعات در بین درخواست کنندگان سایپا هستند.

سارا غزانفاری در روزنامه ایران نوشت: طبق ماده ۴ قانون اساسی ، صنعت خودرو باید خصوصی شود. آنچه بخش دولتی از آن راضی بود ، فواید خود خودروسازان بود. پس از مدت طولانی ، خصوصی سازی سرانجام با انتقال ایران خمرو به کروز آغاز شد. اکنون این دومین سازنده اتومبیل متعلق به کشور ، سایپا است که به این روند پیوست. خسارات و خسارات خودروسازان دولت به بخش های مختلف باعث شده روند خصوصی سازی به آرامی کند شود. تقاضای ۵ ٪ بلوک سایپا اکنون یکی یکی است. نام های شناخته شده ، خودروساز جانباز ، غنی و قطعات در بین درخواست کنندگان سایپا هستند. این رقابت به حدی نزدیک است که برخی در فضای مجازی روز خون و خونریزی در صنعت خودرو است.

فرآیند انتقال بلوک ۲ ٪ سایپا

چندی پیش ، مدیر ارتباطات سایپا روند انتقال بلوک ۵ ٪ SAIPA را توصیف کرد. رضا حسینی ، مدیر ارتباطات سایپا ، با اشاره به واگذاری سهام و خصوصی سازی سایپا به تیر او گفت سال بعد ، “تا ۱ اردیبهشت ماه هر شخص طبیعی و حقوقی که می خواهد یک بلوک ۵ ٪ خریداری کند ، درخواست ارسال می کند. درخواست ها برای اندازه گیری صلاحیت خریدار ، به مقامات صالح ، از جمله IDRO ، سازمان خصوصی سازی و بورس ، ارسال می شود ، که SAIPA در این مرحله هیچ دخالتی ندارد. پس از تعیین خریدار ، روند قیمت گذاری شروع می شود و پس از تعیین قیمت پایه ، نرخ پیشنهادی متقاضیان خرید اعلام می شود. “

چه کسی سایپا را می خواهد؟ / باباک زنجانی ؛ مالک

هنگامی که فرآیند خصوصی سازی SAIPA اعلام شد ، نام یکی از کسانی که درخواست پاکت نامه را داشتند ویروسی بود. باباک زنجانی! محبوب ترین فرد اقتصادی که سالها پیش وقتی مردم بازار فراخوانده می شدند ، شوخی می کردند ، به شوخی و طعنه می زدند. “جایی در زمین وجود ندارد که BS نتواند خریداری کند!” داستان مردی که ما هنوز دقیقاً عنوان یک فاسد اقتصادی یا نبوغ اقتصادی را نمی دانیم! داستان هولدینگ سورینت ، کلان -تیل ، داستان نفتی و پایان آن اجرا شد. با این حال ، هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای بابک زنجانی در یک زمان با یک پست اینستاگرام افتاد. شرکت ریلی آوان ، نسبت به زنجانی ، در ساعت ۲ فروردین این شرکت تفاهم نامه ای به ارزش ۴ تریلیون دلار (معادل حدود ۵ میلیون دلار) با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی امضا کرده است. به گفته زنجانی ، این قرارداد که توسط وزیر جاده ها و توسعه شهری Farzaneh Sadegh امضا شده است ، شامل سرمایه گذاری در چهار تانک ریلی و ۴ رام قطار مسافر است که موقعیت ریلی کشور را تغییر می دهد. اما هنگامی که نوبت به باباک زنجانی رسید ، بالاترین میزان سهام سایپا بود. کسی که می گوید پول برای خرید قیمت اصلی سایپا حدس و گمان دارد. یعنی ۲! (۱ تریلیون دلار) و در واقع یک میلیارد دلار. داستان مردی که می گوید دوست دارد ماسک ایران شود. در طی این چند روز ، وی پست های تیز را در توییتر و اینستاگرام و بخشی از آخرین پست خود در چهارشنبه چهارشنبه منتشر کرد. اردیبهشت خودروسازان همچنین حمله کرده اند: “کارگاه های زیر پله های اتومبیل که نام ماشین است و با وام یا وام گرفتن کلیشه ای است و آنها به پنج سال گذشته می روند که اقتصاد مردم را به خود جلب کرده است.” کار اقتصادی با روش های سیاسی و رسانه ای نمی تواند انجام شود. “

چرا همه ساکت هستند؟

در حین انتقال سهام ایران به کروز ، بحث برانگیزترین وقایع رخ داد. تا آنجا که در مجلس ، طیف مشخصی با این تکلیف مخالف بود. حتی روز انتقال ایران بسته شد تا هیئت مدیره جدید نتواند وارد آن شود. استدلال این بود که کسی که می خواهد ایران بخرد ، یک پرونده فساد اقتصادی دارد! اما اکنون سؤال این است که چرا هیچ سوالی برای او سرنوشت پرونده BS نبود!

موتور کرمان ؛ رقیب باتجربه

پس از انتقال سهام ایران کدرو به کروز ، همه منتظر بودند تا سهام سایپا به کرمان منتقل شود. این این است که هیچ کس در شک نبود. Kerman Motor مدتهاست که برای سهام سایپا برنامه ریزی شده است تا اینکه باباک زنجانی و بقیه باز شدند. Kerman Motor اکنون ۲ ٪ از سهام SAIPA را دارد. با این حال ، Kerman Motor همچنین برای افزایش سهام خود اقداماتی انجام داده است. یعنی مذاکره با فولاد و … داستان ۲ ٪ سهام. اما سرسخت ترین و جدی ترین رقیب باباک زنجانی و بقیه متقاضیان. Kerman Motor یک خودروساز خصوصی است که تجربه ۵ ساله در این صنعت دارد و خم و شلوغ این صنعت را حفظ می کند و توانسته است رشد خود را در تولید نشان دهد. این سابقه کار با فولکس واگن ، جک و هیوندای را دارد. این خودرو که بیشترین تولید را در طول تحریم داشت ، سازنده ماشین است ، اگر این موضوع “صلاحیت” باشد. خط تولید موتور و گیربکس خط اتوماتیک بدنه و رنگ را ایجاد کرده است. از نظر اقتصاد اجتماعی ، همچنین کارآفرینی را در منطقه BAM ایجاد کرده است تا از مهاجرت فصلی و شغلی جلوگیری کند و از نظر امنیت از آن خارج نشود. این اقتصاد محلی را تقویت کرده و از همه مهمتر ، با آموزش نیروی ماهر از این جنایت جلوگیری کرده است. در حقیقت ، اگر بحث در مورد وضعیت سایپا و ۵ ٪ از سهام سایپا باشد ، این یک پیوند سیاسی نیست بلکه انتخاب تجربه و خودرو است که تمام مشکلات صنعت را با پوست و گوشت خود می داند.

انتخاب گروه صنعتی از لوازم خانگی تا خودرو

محمد رضا دیانی ، صاحب گروه صنعتی منتخب ، به نام لوازم خانگی مانند Snowa و Doo Brand نامگذاری شده است و اخیراً گفته می شود که هتل های پارس را متعلق به آن بوده است. وی جدی ترین رقیب در سایه برای خرید سهام ۵ ٪ سایپا محسوب می شود. بانک سیتی و کنسرسیوم شرکا که شامل ۴ سازنده قطعات هستند ، برای خرید سهام با گروه انتخاب همراه هستند. اتحاد خودروسازان ، که مدت هاست از عدم بدهی خود توسط خودروسازان شکایت می کنند ، ممکن است عامل تقویت گروه انتخاب باشد.

بنیانگذار ایرانمال نیز خواستار سایپا است

علی انصاری ، بنیانگذار ایرانمال ، یک بازار موبایل و مبل است ، که یک بار نام مستعار بتن تایتانیک -hemmati است.

خانواده عزیز ؛ مایعات و تحویل اتومبیل

نام بعدی خواستار بلوک ۵ ٪ سایپا خانواده عزیز است. صاحبان گروه Golestan. از واردکنندگان قدیمی کیا و هیوندای. صاحبان اتومبیل اطلس و موتور آسان. یک وارد کننده موفق و برجسته که پس از شروع تحریم ها ، مانند سایر واردکنندگان ، به مونتاژ رفت. در آن زمان ، فرداموتور این روزها هیجان انگیزترین مونتاژ صنعت خودرو است. اتومبیل هایی که بیش از یک سال ثبت شده اند اما تحویل داده نمی شوند. تا چند روز گذشته ، خریداران به یکی از نمایندگی ها رفتند و در آنجا گسترش یافتند و هیچ کس مراقبت نمی کرد و هیچ اتومبیل تحویل داده نمی شد. اکنون چرا صاحبان سیال با چنین پرونده و سایر تخلفات اقتصادی ؛ آنها خط مقدم را برای گرفتن سایپا گرفته اند ، جای تعجب دارد! سایپا همان مشکل و تحویل به موقع و سایر مشکلات را دارد. چرا شرکتی که این جلد را دارد از SAIPA جلوتر است؟ خالی نباشید؟!

منتظر چینی ها هم هستید؟

در چند روز گذشته نیز از یک شریک چینی سؤال شده است. با این حال ، آنها غالباً معتقدند که چرا باید ماشین ساز چینی تا زمانی که یک شریک ایرانی باشد به چینی ها داده شود؟! نام گیلاس و چانگان شنیده می شود. البته چانگان بیشتر با سایپا مطابقت دارد. برخی بر این باورند که ورود چینی ها سایپا را ترتیب می دهد. برخی دیگر بر این باورند که اگر شریک چینی بیاید ، باید کل صنعت خودرو به شرق و همه اختصاص یابد.

کنسرسیوم کنسرسیوم هایی که همیشه در سایه هستند

در مورد کنسرسیوم قطعه قطعه شک و تردید زیادی وجود دارد. دقیقاً مشخص نیست که آنها با گروه صنعتی یا خودشان انتخاب می شوند. حتی در جلسه تکه تکه شدن ، فقط یک کنسرسیوم ذکر شد ، و اکنون مشخص نیست که چه کاری انجام شود. در پایان ، هر دو نام یکی از بخش های معروف تقسیم بندی نامگذاری نشده است ، اما مالک یک تکه تکه شدن کروز طولانی دارد و اگر احتمالاً و یک درصد از این برگزاری این داستان را برنده شود ، به نظر می رسد که به ایران Khodro و Saipa به این گروه داده می شود. بهمن بوده اند البته این فقط مربوط به شنیده و گمانه زنی ها است. در پایان باید ببینید چه کسی این ماراتن را برنده می شود. پاکت نامه ها تحویل داده شده اند و اکنون زمان آن رسیده است که “نظارت” کنیم. یک طرف خودروساز موتور خصوصی و باتجربه کرمان است. طرف دیگر باباک زنجانی ، که در صدر اخبار بوده و البته سایر درخواست کنندگان ثروتمند برای دیدن کدام یک از سهام ۵ ٪ سایپا است. البته اگر ساکنان شرق را محاسبه کنیم ، داستان بسیار پیچیده خواهد بود. ۱۴ شکل یک شکل کوچک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا