اخبار اقتصاد ایران

چوکا قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصاد نوآوری را دارد

به گفته شهردار رضوانشهر، کارخانه تلاش چوکایی علیرغم برخورداری از ظرفیت های اقتصادی بالقوه و قرار گرفتن در منطقه شهری با بهره وری پایین در حال فعالیت است و این در حالی است که این منطقه قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی در حوزه نوآوری را دارد.

افق میهن رضا رسولی شهردار رضوانشهر با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه کانون فعالان اقتصادی ایران با حضور رئیس جمهور گفت: یکی از سخنرانان حوزه شهری بودم که با توجه به با محوریت اقتصادی برنامه، ظرفیت های گیلان و منطقه باید با ارائه یک برنامه کاربردی و عملیاتی توسعه یابد.

وی با تاکید بر نقش اقتصاد دانش بنیان در شکوفایی ظرفیت های بالقوه گیلان، گفت: چوکا می تواند مانند برخی از مناطق جهان از جمله سیلیکون آمریکا، مکان مناسبی برای راه اندازی مجموعه دانش بنیان باشد.

رسولی با اذعان به اینکه هزینه زندگی، کار و کسب و کار در شهرهای بزرگ بالاست، گفت: معمولا گروه های دانش بنیان در سراسر دنیا به دلیل رویکرد آنلاین برای برقراری ارتباط ترجیح می دهند در منطقه ای با آب و هوای خوب و کم هزینه باشند. با سایر موسسات مرتبط، تا بتوانند تمرکز بهتری داشته باشند و همچنین هزینه آنها کمتر باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر اهمیت علوم دانش بنیان تصریح کرد: متأسفانه در سالی که رهبر معظم انقلاب بر مباحث علم روز و علم دانش بنیان تاکید داشتند، این حوزه مورد توجه قرار نگرفت و لذا در قالب یک طرح اقتصادی ابتکاری به صورت مکتوب موضوع را با رئیس جمهور در میان گذاشتم.

شهردار رضوانشهر با تاکید بر اینکه کارخانه چوکا یک ظرفیت اقتصادی برای کشور است افزود: این کارخانه با این همه امکانات و ظرفیت با بهره وری پایین در حال فعالیت است ضمن اینکه می تواند به یک حوزه اقتصادی نوآور تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا