بانک و بیمه

چک دیجیتال در ۱۵ بانک| تمام بانک‌ها پذیرش چک دیجیتال را دارند

به گزارش پایگاه خبری بازار، امینه نادعلی زاده با تشریح اینکه بانک ها می توانند برای اشخاص حقوقی، حقیقی و دارندگان حساب مشترک، دسته چک دیجیتال صادر کنند، گفت: اکنون تمامی بانک ها امکان پذیرش و پردازش چک های دیجیتالی بین بانکی در سامانه دسته چک را دارند.

به گفته این مقام بانک مرکزی، در حال حاضر ۱۵ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون، ملی، سینا، شهر و اختصاننوین این خدمات را ارائه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه گیرنده چک باید قبل از اعلام تایید چک در سامانه یا پذیرش آن، سوابق اعتباری صادرکننده چک را بررسی کند، تصریح کرد: در حال حاضر سرویس اطلاع رسانی صادرکنندگان چک با کد دستوری به شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ برای عموم آزاد است. *۱*۴ و این سرویس در اپلیکیشن های بانکی ارائه می شود. با استفاده از این سرویس گیرنده چک می تواند اطلاعاتی از کل مبلغ چک های برگشتی صادرکننده، کل مبلغ چک های برگشتی صادرکننده و همچنین کل مبلغ چک های مانده توسط صادرکننده را دریافت کند و با دریافت این اطلاعاتی که او می تواند در مورد پذیرش چک به آرامی تصمیم بگیرد

این مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به اینکه اخیراً سامانه صیاد بانک مرکزی به سرویس اطلاع رسانی املاک و مسکن وزارت راه و شهرسازی متصل شد، گفت: بر اساس قانون مالیات های مستقیم، افراد موظف هستند سکونت خود را در این شهر اعلام کنند. املاک و مستغلات.” و سیستم مسکن. اگر فرد این اظهارات را بیان نکند محدودیت هایی برای او اعمال می شود.

وی ادامه داد: در گام اول باید سامانه صیاد را به سامانه املاک و اسکان متصل کرد و بررسی کرد که آیا محل سکونت فرد متقاضی دسته چک باید در زمان صدور دسته چک در آن اعلام شود یا خیر. سیستم گفته شده بنابراین در صورتی که فرد محل سکونت خود را اعلام نکرده باشد به وی اطلاع داده می شود و پس از اتمام زمان پایلوت و هدایت، در صورتی که مشخصات خود را در سامانه مذکور ثبت نکرده باشد، دسته چک به وی تحویل داده نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا