اخبار اقتصاد ایران

چگونه چند منبع درآمد داشته باشیم؟

همانطور که گفتیم انسان همیشه می خواهد یک زندگی ایده آل برای خود بسازد. برای رسیدن به این هدف، او به شغل دوم نیاز دارد، خط تولید زغال سنگ در انواع مختلف، به ویژه زغال سنگ فشرده و کلوخه، می تواند به تنهایی یک تجارت سودآور باشد. افرادی که به دنبال ایجاد منبع درآمد ثانویه برای خود و حتی کارآفرینی برای دیگران هستند می توانند با سرمایه گذاری و راه اندازی این کسب و کار کم هزینه و سودآور به هدف خود برسند.

برای زنده ماندن در شرایط اقتصادی در دنیای امروز باید درآمد بالایی داشته باشیم و این درآمد بالا در گرو داشتن شغلی است که همیشه آن را تضمین کند. گاهی اوقات شغل ما پاسخگوی این نیاز نخواهد بود و باید یک یا چند منبع درآمد دیگر را برای خود فراهم کنیم. یافتن شغل دوم ممکن است همیشه آسان نباشد، یا ممکن است برای راه اندازی نیاز به هزینه های هنگفتی داشته باشد که از توانایی برخی خارج است.

از طرفی شما فالگیر نیستید که بدانید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. بسیاری از ما معتقدیم که همیشه مسائل غیرقابل پیش بینی وجود دارد که می تواند ما را شگفت زده کند. پس بهتر است آینده نگر باشیم و همه تخم مرغ هایمان را در یک سبد قرار ندهیم. این جمله مثال خوبی است برای ایجاد برخی منابع درآمد برای خود بدون توجه به همه دلایل.

تفاوت بین شغل و داشتن منابع متعدد درآمد

داشتن شغل و منبع درآمد از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت است. در واقع، وقتی در مورد یک شغل صحبت می شود، به این معنی است که حضور فیزیکی شما باید با آن مرتبط باشد. شاید بتوانید در بیش از چند شغل با حضور فیزیکی کار کنید، اما به مرور زمان شاهد فرسایش جسمی و روحی خود خواهید بود. در اینجا بهتر است به جای اینکه به فکر چندین شغل برای سلامت روح و جسم خود باشیم، به فکر ایجاد منابع درآمدی باشیم که نیازی به حضور همیشگی ما نداشته باشد. با کارآفرینی با سرمایه کم در ایجاد منابع درآمدی، با سرمایه گذاری منطقی، بدون نیاز به حضور و تنها با استفاده از سایر منابع انسانی می توان از راه دور شاهد کسب درآمد بود.

برای تجسم بهتر این موضوع، تصور کنید که خواب هستید و واریز به حسابتان نشان می دهد که منبع درآمد شما برای سودآوری شما کار می کند.

در ادامه شما را با حرفه یا منبعی آشنا می کنیم که می تواند در داشتن درآمد خوب تا حد زیادی به شما کمک کند.

خط تولید زغال سنگ توده ای راه حل خوب داشتن شغل دوم است.

نحوه افزایش درآمد از شغل دوم

شاید حتی تصور نکنید که بازار فروش زغال سنگ امروز در کشور ما و سایر کشورهای جهان چقدر داغ و پرطرفدار است. از مصرف انرژی، آشپزی، دارو، آرایشی و بهداشتی و… گرفته تا مصارف صنعتی و کارخانه های بزرگ.

کلیک کنید و درباره خط تولید زغال سنگ فشرده تمام اتوماتیک بیشتر بدانید.

مطمئنا ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه تولید از یک سو و هزینه کم راه اندازی خط تولید از سوی دیگر می تواند هر فردی را برای سرمایه گذاری بیشتر در این حرفه ترغیب کند. در مرحله اول برای تولید زغال باید از سازمان مربوطه درخواست مجوز کرد که در صورتی که تولید شما مربوط به استفاده از ضایعات چوبی باشد، این امر بسیار سریع امکان پذیر خواهد بود. در مرحله بعد باید محل مورد نظر را ارزیابی و خرید یا اجاره کنید که بسته به شرایط و محیط می تواند متفاوت باشد. مرحله بعدی خرید و هزینه های مربوط به راه اندازی خط تولید زغال سنگ از جمله خرید تجهیزات، ماشین آلات تولید و مواد اولیه است.

در بسیاری از موارد علاوه بر پرداخت نقدی، می توانید تجهیزات و مواد اولیه را نیز تحت شرایطی خریداری کنید. این وضعیت را می توان برای افرادی که سرمایه کمتری دارند یک موقعیت عالی در نظر گرفت.

برای داشتن کارگاه تولید زغال مرکبات فقط و فقط به یک گریل زغالی مرکبات تو نیاز داری

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که می توانید فعالیت خود را تنها با حداقل سه نفر از سر بگیرید. در ابتدای فرآیند تولید این تعداد کافی است و حتی می توانند آشنایان شما باشند. اگر می خواهید بیشتر تولید کنید و کار را گسترش دهید، می توانید به این تعداد اضافه کنید.

در نهایت جالب است بدانید که برای ورود به این شغل نیازی به داشتن تخصص بالا یا آموزش حرفه ای ندارید. امروزه، شما همیشه می توانید منابع اطلاعاتی و مشاوره خوبی از تولیدکنندگان دستگاه یا سایر موارد آنلاین داشته باشید. شاید تولید زغال سنگ مانند سایر مشاغل بدون مانع نباشد و طبیعتاً نتوان مشکلات پیش رو را نادیده گرفت اما با توجه به توجیه اقتصادی این حرفه، درصد بالایی از اعتماد به نفس برای شروع و پیشبرد اهداف خود خواهید داشت.

آیا این محصول فقط در ایران موجود است؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که با توجه به تقاضای زیاد زغال سنگ در کشور و فروش با سود قابل قبول، تعداد متقاضیان خارجی این محصول ارزشمند کم نیست. در واقع راه دیگری که می توانید پس از سرمایه گذاری، ایجاد خط تولید و تولید باکیفیت برای افزایش درآمد خود استفاده کنید، صادرات زغال سنگ است.

در واقع شما می توانید علاوه بر پوشش بازار داخلی، بازارهای دور و نزدیک مانند عراق، ترکیه و حتی کشورهای اروپایی را نیز پوشش دهید. خوشبختانه قوانین سخت و سختی در صادرات زغال سنگ وجود ندارد و بسته به مقصد می توانید از راه های مختلفی برای این منظور استفاده کنید.

آیا تولید زغال سنگ فصل خاصی دارد؟

خیر، نمی توان گفت که تولید زغال فقط برای فصول خاصی است. در واقع در هر فصلی می توانید از این راه سود و درآمد کسب کنید. شاید فروش زغال سنگ در برخی فصول بیشتر از فصول دیگر باشد اما برای تولیدکنندگان این موضوع می تواند در افزایش راندمان تاثیر بگذارد نه خود تولید. اگر هم جزو فروشندگان و هم صادرکنندگان داخلی هستید، در تمام فصول سال مشتریان خود را دارید و کافی است فقط محصولات باکیفیت تولید کنید.

مثلا کربن فعال پودر شده یکی از پرفروش ترین محصولات در سطح بین المللی است.

اگر بخواهیم دلیل انتخاب تولید زغال سنگ به عنوان یکی از منابع درآمد را در چند مورد خلاصه کنیم:

  • ارزان و در دسترس بودن مواد اولیه

  • قیمت نه چندان سنگین تجهیزات و ماشین آلات (امکان خرید نقطه ای و اقساطی)

  • نه وابسته به مواد اولیه و ارزهای خارجی

  • شروع کار با سرمایه کم و مناسب

  • بدون نیاز به تخصص حرفه ای

  • سود نسبتا مناسب حتی در حداقل تولید

حرف پایانی

همانطور که گفتیم انسان همیشه می خواهد با کسب درآمد پایدار زندگی ایده آلی برای خود بسازد. شاید این میزان درآمد را نتوان از یک شغل به دست آورد و باید چندین منبع درآمد برای خود ایجاد کنید. خط تولید زغال سنگ در انواع مختلف به ویژه زغال سنگ فشرده و کلوخه می تواند به تنهایی یکی از مشاغل سودآور باشد. افرادی که به دنبال ایجاد منبع درآمد ثانویه برای خود و حتی کارآفرینی برای دیگران هستند می توانند با سرمایه گذاری و راه اندازی این کسب و کار کم هزینه و سودآور به هدف خود برسند.

خوشبختانه زغال سنگ در تمامی کشورها و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و همواره به عنوان یک نیاز دائمی به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا