ترندهای روز

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه هوش بالا هستند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

برخی از ویژگی ها یا توانایی های یک فرد که بی فایده یا منفی تلقی می شود می تواند نشان دهنده هوش بالا باشد. حداقل این چیزی است که دانشمندان فکر می کنند.

۱- شما چپ دست (یا دو دست) هستید.

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

دانشمندان بر این باورند که بین چپ دستی و قدرت تفکر واگرا، نوعی خلاقیت است که به خلق ایده های جدید کمک می کند. این می تواند در مورد افراد دودسته نیز صدق کند، کسانی که تنها یک دست چپ یا راست غالب ندارند و می توانند از هر دو دست برای انجام کارهای مختلف استفاده کنند.

بنابراین اگر راست دست هستید، سعی کنید برخی کارها را با دست چپ خود انجام دهید. این بخش های توسعه نیافته مغز را فعال می کند.

۲- بیشتر اوقات حتی برای کوچکترین چیزها نگران هستید

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

در مطالعه ای، دانشمندان از ۱۲۶ دانش آموز دبستانی خواستند تا به پرسشنامه ای در مورد میزان احساس غمگینی در مورد چیزی، توجه به شایعات یا فکر کردن در مورد موقعیت هایی که آنها را ناراحت می کند، پاسخ دهند. نتیجه این بود که کودکانی که بیشتر از دیگران احساس نگرانی می کردند، نمرات بالاتری در آزمون هوش داشتند.

دانشمندان معتقدند کسانی که همیشه احساس نگرانی می کنند اغلب در کار خود بهتر عمل می کنند.

۳- از شوخی کردن لذت می برید

طی تحقیقی در دانشگاه نیومکزیکو، ۴۰۰ دانشجو در آزمونی در مورد توانایی خود در صحبت کردن در مورد موضوعات خاص شرکت کردند. پس از آن از این دانش آموزان خواسته شد تا برای تعدادی از تصاویر متعلق به کارتون های مختلف توضیحاتی بنویسند.

بررسی این نوشته ها نشان داد که ۸۶ درصد از دانش آموزان باهوش بالاترین امتیاز را در این آزمون کسب کرده اند و برای تصاویر توضیحات طنز نوشته اند. این تحقیق بر روی کمدین ها نیز انجام شد که در آن تمامی کمدین های شرکت کننده در این تحقیق نمره بالاتر از میانگین در آزمون را کسب کرده بودند.

به گفته دانشمندان، شوخ طبعی بر توانایی های ذهنی تأثیر می گذارد، سلامت مغز و سیستم عصبی را حفظ می کند و هوش را افزایش می دهد.

۴- شما بسیار کنجکاو هستید

دانشمندان می گویند احتمال اینکه کودک کنجکاو در آینده مخترع شود بیشتر از کودکی است که همه چیز را با حفظ کردن یاد می گیرد.

در واقع کنجکاوی و “ذهن گرسنه” ما را باهوش تر می کند. اما چگونه کنجکاوی باعث می شود کودک به علم و هنر به عنوان راهی برای درک دنیای اطراف و همچنین بیان افکار و احساسات خود علاقه بیشتری نشان دهد.

مطالعه ای بر روی ۶۰۰۰ نفر که در ۵۰ سال گذشته متولد شده اند نشان می دهد که کودکان ۱۱ ساله ای که در آزمون IQ نمره بالایی داشتند، کنجکاوی بیشتری داشتند و بیشتر پذیرای تجربیات جدید در آینده بودند.

۵- شما بسیار تأثیرپذیر هستید یا به راحتی حواس شما پرت می شود

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

اگر هنگام کار یا صحبت با دیگران اغلب با اعلان های تلفن همراه خود حواس تان پرت می شود، ممکن است از دیگران باهوش تر باشید. حداقل این چیزی است که دانشمندان می گویند.

تحقیقات نشان داده است که هر چه حفظ تمرکز برای فرد سخت تر باشد، باهوش تر است. دانشمندان می گویند دلیل آن این است که کنترل فعالیت بالای مغز دشوار است.

۶- زیاد پیاده روی می کنید

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

در مطالعه‌ای، دانشمندان دریافتند افرادی که در شهرهای پیاده‌محور زندگی می‌کنند در مقایسه با افرادی که در شهرهایی زندگی می‌کنند که استفاده از وسایل نقلیه در آن‌ها بیشتر است، از هوش بالاتری برخوردار هستند. همین نتیجه در تحقیقات مربوط به مناطق پیاده روی شهرهای بزرگ به دست آمد.

۷- شب از خواب بیدار شوید

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

کسانی که ترجیح می دهند شب ها بیدار بمانند، به احتمال زیاد هوش بالاتر از حد متوسط ​​دارند. دانشمندان می گویند دلیل آن این است که فعالیت مغز این افراد در شب آنقدر زیاد است که ساعت بیولوژیکی بدن آنها را به چالش می کشد.

محققان در مورد رابطه بین هوش و عادات خواب مطالعه ای بر روی هزاران جوان انجام دادند. این تحقیق نشان داد که اکثر افراد باهوش ترجیح می‌دهند هم در آخر هفته و هم در طول هفته تا دیروقت بیدار بمانند.

۸- می دانید که هنوز چیز زیادی نمی دانید

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

«اثر دانینگ-کروگر» نتیجه تحقیقات جاستین کروگر و دیوید دانینگ است که بیان می‌کند هر چه فردی باهوش‌تر باشد، بیشتر به توانایی‌های شناختی خود شک می‌کند.

به عبارت دیگر، افراد باهوش از گفتن «نمی‌دانم» هراسی ندارند. اگر چیزی را نمی دانند، آن را فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید می دانند. به همین دلیل، اگر همیشه سوالاتی در ذهن دارید و از پرسیدن آنها نمی ترسید، احتمالاً از بسیاری از مردم باهوش تر هستید.

۹- خودکنترلی بالایی دارید

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

افراد باهوش می توانند رفتار تکانشی خود را کنترل کنند و در سرکوب احساسات خود خوب عمل می کنند. آنها همچنین قبل از هر کاری به عواقب آن فکر می کنند.

۱۰- بیشتر اوقات چیزها را نادیده می گیرید

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

محققان می گویند کسانی که به راحتی بهانه ای برای اجتناب از انجام کارها پیدا می کنند، قدرت شناختی بالاتری دارند.

اکثر افراد باهوش اغلب کار خود را نادیده می گیرند. دانشمندان می گویند که تغییر همه چیز یکی از کلیدهای نوآوری است. استیو جابز به روشی حساب شده از استراق سمع استفاده می کرد. او با رفتن به چیزهای دیگر به ذهنش اجازه استراحت داد.

۱۱- مدام در حال غذا خوردن هستید

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

جویدن آدامس باعث افزایش فعالیت مغز و تمرکز می شود، اما متاسفانه فقط برای ۲۰ دقیقه. با این حال، دانشمندان دریافته اند که افراد باهوش اغلب این عادت دائمی جویدن را دارند. به گفته آنها، وقتی چیزی را جستجو می کنیم، ذهن ما راحت تر فکر می کند و خود تحلیل می کند.

۱۲- در طول روز گهگاه به خواب می روید

چیزهای عجیبی که نمی دانستید نشانه های هوش بالا هستند

لئوناردو داوینچی، نقاش بزرگ ایتالیایی، چندین چرخه خواب داشت. هر ۴ ساعت بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می خوابید. اما چرا این کار را کرد؟

مغز افراد باهوش با شدت بیشتری کار می کند و زودتر خسته می شود، اما در عین حال سریعتر شارژ می شود. برای غلبه بر خستگی و رویارویی با مشکلات با انرژی تجدید شده، باید مغز خود را “راه اندازی مجدد” کنید. برای این منظور حداقل ۲۰ دقیقه چرت بزنید.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا