اخبار بورس

چین؛ بازار هدف “کرومیت” است/ منگنز و کرومیت محصولات استراتژیک صنعت فولاد

مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندقان:

مجمع عمومی عادی شرکت توسعه معدن کرومیت کاوندگ بنا در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۲ با حضور صاحبان سهام تشکیل شد.

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدن کرومیت کاوندگ بنا امروز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تورج معراجی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان، گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۴ در چهار مرحله افزایش سرمایه داشته و تاکنون سرمایه شرکت به ۱۵۵ میلیارد تومان رسیده است در سه مرحله در محل مطالبات و دریافت های نقدی و در یک مرحله از محل سود انباشته.

وی افزود: دو ماده معدنی اصلی کرومیت و منگنز را در شرکت تولید می کنیم. هر دو فلز برای صنعت فولاد اهمیت استراتژیک دارند و نقش مهمی در صنعت فولاد دارند. فروش منگنز بلافاصله و پس از استخراج امکان پذیر است و این محصول یکی از مزیت های معادن کرومیت محسوب می شود که از نظر کیفیت این محصول از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

معراجی تصریح کرد: تولید جهانی کرومیت با توجه به نیاز صنعت فولاد جهانی به این محصول افزایش یافته است.

مدیرعامل «کرومیت» درباره صادرات جهانی کرومیت ادامه داد: آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین صادرکنندگان کرومیت در جهان است و سهم ایران در تولید این محصول یک درصد است.

وی تصریح کرد: چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و بزرگترین تولید کننده فروکروم در جهان معرفی شد. چین بازار هدف “کرومیت” است و این امر بازار فروکروم آن را از سایر کشورها متمایز می کند.

سرمایه گذاری های تجاری:

این شرکت با سرمایه گذاری در سهام شرکت های بالادستی قصد ساخت و ایجاد زنجیره تامین، یعنی. حمل و نقل، بیمه و… سود بیشتر برای شرکت. برای اجرای طرح احداث کارخانه فروکروم نیشابور ۳۷۰ هزار میلیون ریال هزینه شد. سطح پیشرفت پروژه ۹۸ درصد بوده و بستگی به کار ساختمانی و پیش بینی پیشرفت فیزیکی تا انتها دارد شهریور اواخر سال جاری به بهره برداری می رسد. لازم به ذکر است با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه، امکان اخذ مجوز استخراج و استخراج کروم با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال فراهم شد.

معراجی در خصوص تنوع محصولات خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید کرومیت و منگنز در صدد تولید محصولات دیگری نیز هستیم که این تنوع محصول باعث می شود شرکت در یک جهت حرکت نکند. زمانی که یک محصول در یک بازار دچار رکود می شود، وارد بازار محصول دیگری شوید که حاشیه امنی برای شرکت ایجاد می کند.

مدیرعامل «کرومیت» درباره تمرکز معادن گفت: متمرکز کردن معادن در یک مکان از گسترش آن جلوگیری می‌کند زیرا باعث کاهش هزینه و سود سهامداران می‌شود.

وی درباره عملکرد مالی کرومیت گفت: درآمد عملیاتی این شرکت از ۹۷۳۲۶۳ در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۷۰۷۳۰ در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که رشد ۴۸ درصدی را نشان می دهد. این رشد ناشی از افزایش نرخ فروش بوده است. علاوه بر این، سود خالص شرکت از ۶۹۵,۴۹۱ به ۱,۰۶۶,۱۴۱ افزایش یافت که با افزایش ۵۳ درصدی ناشی از افزایش نرخ فروش همراه بود. فروش قطعات منگنز نیز با ۱۲۲ درصد افزایش به ۱۱۲۸ تن رسید.

در پایان جلسه صورتهای مالی شرکت با تصویب سهامداران به تصویب رسید.

روزنامه ابرار را روزنامه کثیرالانتشار معرفی کردند.

در نهایت در این مجمع ۶۶ ریال سود به ازای هر سهم «کرومیت» بین سهامداران تقسیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا