چین از اولین کشتی مکنده کربن در جهان رونمایی کرد
ISNA: چین اولین کشتی شناور را برای تولید ، ذخیره و تخلیه (FPSO) مجهز به سیستم جذب کربن به اتمام رسانده است ، که این یک گام مهم در جهت کاهش انتشار کربن در تولید روغن دریایی است.
این FPP 2 متری در شانگهای ساخته خواهد شد و تا پایان این ماه تحویل داده می شود.
این کشتی که توسط شرکت صنعت حمل و نقل اقیانوس کاسکو ساخته شده است ، این توانایی را دارد که روزانه ۶۰۰۰ بشکه تولید کند ، در حالی که در همان زمان. دی اکسید کربن تولید شده در طول سفر و فرآیندهای استخراج آن را جذب و ذخیره می کند.
اولین کشتی مکیدن کربن در جهان
این رویکرد جدید به منظور کاهش اثرات محیطی حفاری دریایی طراحی شده است ، به ویژه با توجه به اینکه توربین های موجود در گاز که معمولاً در FPP استفاده می شود ، ناشران اصلی دی آنها اکسید کربن هستند.
کشتی ساخته شده چینی آلاینده های خود را جذب می کند و برق را از گرمای گازهای خروجی مهار می کند. این شرکت قصد دارد تولید نفت را با کنترل نوآورانه انتشار گازهای گلخانه ای اجرا کند.
این کشور متعهد شده است تا سال ۲ به اوج انتشار کربن برسد و تا سال ۲ به صفر برسد.
این تحولات نشان دهنده شتاب فزاینده ای در صنعت برای پذیرش فن آوری های پاک کننده به دلیل محدودیت فوری افزایش دمای جهانی در زیر دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی است.
حرکت چین برای تجهیز تجهیزات روغن شناور به فناوری جذب کربن ، فشار گسترده تری برای کاهش انتشار قابل توجه مربوط به استخراج نفت و گاز است.
براساس آژانس بین المللی انرژی ، استخراج ، حمل و نقل و پردازش نفت و گاز حدود ۱.۵ میلیارد تن گاز گلخانه ای در سال تولید می کند و حدود ۲ ٪ از کل نشریات انرژی جهان را تشکیل می دهد.
فراتر از حفاری های دریایی ، چین هنوز به دنبال پروژه های تجدید پذیر بزرگ است.
تولید کنندگان تجهیزات توربین های بادی قدرتمندی ساخته اند که در هر چرخش انرژی بیشتری تولید می کنند.
با این حال ، چین همچنین در پایان زندگی ۵ تا ۶ ساله خود با چالش حذف یا استفاده مجدد از این اجزای توربین بزرگ روبرو است.
محققان با ترکیب آنها در مخلوط کردن سیمان و آسفالت ، راه هایی برای استفاده مجدد از تیغه ها به عنوان مصالح ساختمانی پیدا می کنند.