اقتصاد جهان

چین افزایش تعرفه اروپا برای خودروهای برقی را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، چین تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش تعرفه واردات خودروهای برقی از چین را محکوم کرد.

کمیسیون اروپا، شعبه اجرایی اتحادیه اروپا، اعلام کرد در صورتی که مذاکرات با چین به راه حل موثری منتهی نشود، از اوایل ماه جولای تعرفه های موقت اعمال خواهد کرد. اقدامی که خودروسازان چینی را با تعرفه های اضافی تا ۳۸ درصد از سطح ۱۰ درصد فعلی مواجه می کرد.

هی یادونگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری این اقدام را محکوم کرد.

وی گفت: این (تصمیم) نه تنها به حقوق و منافع مشروع صنعت خودروهای برقی چین لطمه می زند و همکاری دوجانبه سودمند چین و اروپا در زمینه خودروهای انرژی نو را مختل می کند، بلکه صنعت خودرو و زنجیره های تامین جهانی از جمله را مختل می کند. چین.” اتحادیه اروپا نیز در حال تحریف است

سخنگوی وزارت بازرگانی چین افزود: این یک اقدام آشکار حمایت گرایی است.

بر اساس این گزارش، حمایت گرایی سیاست اقتصادی است که با اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی، محدود کردن حجم واردات و تعدادی دیگر از مقررات دولتی، از تجارت بین کشورها جلوگیری می کند.

این سیاست برخلاف تجارت آزاد است که در آن موانع دولتی باید به حداقل ممکن برسد. در سال های اخیر این سیاست در راستای جنبش های ضد جهانی سازی بوده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا مدعی است تحقیقاتی که سال گذشته آغاز شد نشان داد صنعت خودروهای الکتریکی چین از “یارانه های ناعادلانه” سود می برد و باعث ایجاد “مضرات اقتصادی” برای سازندگان خودروهای الکتریکی در اتحادیه اروپا شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا